niedziela, 3 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Dacia Sandero Stepway z dobrą notą! Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTO nr 05/2021

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2021-05-03
w Przeglad Prasy
Czas czytania 7 minut
189 10
0
171
UDOSTĘPNIEŃ
569
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Peugeot 408 się spodobał! Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 26/2022

Renault Kadjar TCe 160 – jak wypadł na długim dystansie? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 25/2022

Dobre noty dla Peugeot 308 HDi i Renault Arkany TCe 160. Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTOR I SPORT nr 07/2022

Poprzedni numer AUTO MOTO kompletnie nie wzbudzał zainteresowania miłośników francuskiej motoryzacji. A jak jest z aktualnym wydaniem – jubileuszowym, bo z numerem 300. – datowanym na maj? W dolnej części okładki pojawiły się małe zdjęcia aut rzadko goszczących w motogazetkach – Citroëna C6, Peugeota 607 i Renault Vel Satisa. Poza tym widać też logotypy Citroëna, Peugeota, Renault, Opla oraz Dacii w zapowiedzi poradnika dla osób kupujących używane SUV-y, minivany i kombi.

 

AUTO MOTO nr 05 (300) z V.2021
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 84 (z okładką)
Cena: 6,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 8,3 grosza
Warto kupić? Raczej tak
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia, Opel, Stellantis
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C5, C6, ë-C4, XM, 308, 3008, 407, 607, e-208, Partner, Clio, Espace, Koleos, Laguna, Scenic, Vel Satis, Zoe, Duster, Lodgy, Logan, Sandero, Grandland

 

Na stronie 12. AUTO MOTO zamieściło krótką notatkę o dwuipółmilionowym egzemplarzu Fiata 500, jaki został wyprodukowany w tyskiej fabryce należącej już do koncernu Stellantis.

Wśród Premier miesiąca wymienionych na stronach 14-15 poczesne miejsce zajmuje trzecia generacja Peugeota 308. Z kolei na stronie 16., gdzie AUTO MOTO prezentuje auta w maskowaniach podpatrzone w różnych miejscach świata podczas testów, pojawiły się Peugeot 308 SW oraz Opel Grandland.

Potem przerzucamy całą masę stron i zatrzymujemy się dopiero na tych z numerami 48-50. Warto tam zajrzeć, bo opublikowano na nich test najnowszej Dacii Sandero Stepway napędzanej litrowym silnikiem TCe 90. AUTO MOTO twierdzi – skądinąd słusznie – że klienci Dacii bardzo rzadko decydują się na bazowe wersje oferowanych modeli. Z reguły wybierają wysokie specyfikacje. Niektórzy jeszcze dobierają wyposażenie dodatkowe. W przypadku Sandero niemal 2/3 klientów wybiera Stepwaya. Autor (materiał pochodzi z Niemiec) uznaje stylistykę za atrakcyjną i stoi na stanowisku, że auto nie wygląda tanio, a elegancko i nowocześnie. To zasługa m.in. LED-owych reflektorów do jazdy dziennej o ciekawym kształcie.

Wersja Essentials jest pozbawiona niektórych udogodnień, ale za to z opisanym silnikiem kosztuje 53.400 zł, a to nie jest duża kwota, jak na dzisiejsze czasy. Zwłaszcza, że  wykorzystana technika nie jest już wzięta z półki z nieużywanymi przez Renault elementami – na przykład płyta podłogowa jest ta sama, na której powstaje Clio V. Ta sama, ale nie taka sama – jest nieco zubożona.

Tworzywa wykończeniowe s generalnie twarde, ale estetyczne. Ergonomię oceniono dobrze, podobnie fotele, w których nie ma wprawdzie regulacji podparcia lędźwiowego odcinka kręgosłupa, ale w końcu cena skądś się bierze. Siedzisko kanapy jest trochę krótkie, ale na przestronność z tyłu nie ma co narzekać; jak na ten segment, jest dobrze. 328-litrowy bagażnik zmieści sporo, jest funkcjonalny i ma regularne kształty. Jedynie próg ładunkowy na wysokości 80 cm niektórych może irytować.

Sterowane ręcznie lusterka boczne oraz szyby w tylnych drzwiach, to urok dość taniej wersji, ale nie jest to coś, z czym nie da się żyć. Ucieszy za to sześć poduszek powietrznych, wzmocnienia konstrukcji w kluczowych obszarach zapewniających bezpieczeństwo, choć wyniki testów zderzeniowych nie wszystkim się podobają. Tyle, że te ostateczne gwiazdki wynikają w dużej mierze z braku niektórych elektronicznych wspomagaczy.

Pochwalono opcjonalny (1.200 zł) wyświetlacz dotykowy, ale za to skrytykowano mało bezpośredni i niezbyt czuły układ kierowniczy. Nastawione na komfort podwozie (choć AUTO MOTO narzeka trochę na sztywną tylną oś) pozwala na pewne przechyły nadwozia, ale AUTO MOTO twierdzi, że nigdy nie ma się poczucia zagrożenia. Co ciekawe test łosia Sandero Stepway pokonuje całkiem dobrze. Pochwalono skuteczność hamulców, na co wpływają m.in. wentylowane tarcze z przodu. Skrytykowano spalanie – średnie wyniosło 6,6 l/100 km. Ostateczna nota w teście, to cztery gwiazdki na pięć możliwych do zdobycia.

Świat pokochał wszelkiej maści SUV-y, ale czy to zawsze najlepszy wybór? W dziale Używane AUTO MOTO sprawdziło 24 modele ośmiu marek (w obrębie każdej z nich wzięto pod uwagę SUV-a, minivana i kombi), a wyniki znajdziecie na stronach 51-59. Oplem nie będę się zajmował, bo opisano modele sprzed ery PSA. W przypadku Dacii zaprezentowano Logana MCV II, Dustera I i Lodgy. U Peugeota pokazano 3008 I generacji, 308 II generacji oraz Partnera II. Renault jest reprezentowano przez Scenic’a II, Koleosa I i Lagunę III. Nie wskazywano zwycięzców i przegranych, ograniczono się do wymienienia zalet i wad poszczególnych modeli, a także polecanych silników, co ma ułatwić wybór.

Na stronach 66-69 możecie się dowiedzieć, ile kosztuje ładowanie samochodów elektrycznych. W gamie pojawiły się też auta francuskie: Peugeot e-208 oraz Renault Zoe. Na jednym ze zdjęć widać też fragment Citroëna ë-C4.

Kolejny materiał przypadnie do gustu osobom szukającym auta komfortowego i nietuzinkowego. Pięć aut i żadne nie jest niemieckie! Alfa Romeo 166, Citroën C6, Lancia Thema, Peugeot 607 i Renault Vel Satis – pięć naprawdę oryginalnych samochodów, których nie sposób nie zauważyć na ulicy!

W przypadku C6 wspomniano inne modele marki – legendarnego XM-a oraz C5-tkę, coraz popularniejszą na rynku wtórnym. C6 dzieli z nią część elementów technicznych, więc serwisowanie większego modelu nie powinno być kosztowne. Komfort – znakomity! Najciekawsze źródła napędu, to widlaste szóstki, zarówno benzynowa, jak i wysokoprężna. C6 jest świetnie zabezpieczone antykorozyjnie.

Podobne silniki można mieć w Peugeocie 607, ale AUTO MOTO sugeruje, że można tu skorzystać także ze znakomitych czterocylindrowców 2.0 HDi i 2.2 HDi. Nie zgodzę się za to ze stwierdzeniem, że 607-ka nie rzuca się w oczy. Pochwalono za to świetne wyciszenie, wysoki komfort, przestronność, precyzyjny układ kierowniczy, skrytykowano zaś pojawiające się usterki elektroniki. Wspomniano też model 407.

Renault Vel Satis, to samochód tak oryginalny, że mogli go zaprojektować tylko Francuzi. To auto przestronne, wygodne, a przy tym funkcjonalne. AUTO MOTO poleca wersje napędzane benzynowym silnikiem 2.0T, ewentualnie diesla 2.0 dCi. Koneserzy na pewno popatrzą na benzyniaka 3.5 V6. Wiele elementów technicznych pasuje od Laguny czy Espace’a. warto się przygotować na kaprysy elektroniki, ale nie są zbyt dotkliwe.

I to już wszystko, co o interesujących nas samochodach napisano w piątym tegorocznym numerze AUTO MOTO.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: AUTO MOTO

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

5 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: 3008308407607AUTO MOTOC5C6CitroenClioDaciaDustere-208e-C4EspaceGrandlandKoleosLagunaLodgyLoganPartnerPeugeotRenaultsamochody elektryczneSanderoScenicStellantisużywaneVel SatisXMZoe
Udostepnij68Tweet43Udostepnij12
Poprzedni

Podwójny Citroën AX z dwoma kierownicami: z przodu i z tyłu. Zupełnie jak wóz braci Michelin!

Następny

Peugeot 208 pokonał Volkswagena Golfa. Miejski lew wyprzedza niemiecką konkurencję w Europie

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Peugeot 208 pokonał Volkswagena Golfa. Miejski lew wyprzedza niemiecką konkurencję w Europie

Z wizytą w l’Aventure Peugeot. Nie ma lepszego muzeum dla fana marki

Renault, który zagrał w filmie Titanic. Podobny model można kupić teraz za pół miliona złotych

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Marek - Nowe władze Stowarzyszenia Koncesjonerów Citroëna w Polsce oraz Stowarzyszenia Dealerów Samochodowych Marki Peugeot
  • Anonimowo - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • nowano - Nowy Renault Austral – ruszyła przedsprzedaż kompaktowego SUV-a
  • nowano - Nowy Renault Austral – ruszyła przedsprzedaż kompaktowego SUV-a
  • Witia - Nowy Renault Austral – ruszyła przedsprzedaż kompaktowego SUV-a
  • Mirek - DS 7 Crossback zmienia się w DS 7. Czym nowy SUV różni się od poprzednika? Porównanie
  • Kierowca - Peugeot 999. Prezentacja już 8 lipca
  • Kierowca - DS 7 Crossback zmienia się w DS 7. Czym nowy SUV różni się od poprzednika? Porównanie
  • Kierowca - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Kierowca - Nowy Renault Austral – ruszyła przedsprzedaż kompaktowego SUV-a


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Tonale debiutuje we Francji podczas legendarnego wyścigu Le Mans Classic 2022
  • Stellantis liderem sprzedaży na rynku argentyńskim po pierwszym półroczu 2022
  •  Dacia Bigster nie będzie jedynym samochodem marki w klasie kompaktowej. Ambicje sięgają dalej!
  • Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Ile kosztuje używana Dacia Duster: przegląd cen roczników 2010-2018
  • Ile naprawdę pali benzynowy DS 7 Crossback 180 KM?
  • Stellantis & Nidec zbudują pierwsze silniki elektryczne jeszcze w tym roku. Projekt M3
  • DS 7 Crossback zmienia się w DS 7. Czym nowy SUV różni się od poprzednika? Porównanie
  • Nowy Renault Trafic SpaceNomad: wszechstronny kamper z miejscem do spania dla 4 osób
  • Unikatowe Renault NN 6CV Torpedo z 1927 roku. „Komfort lepszy niż w traktorze, hamuje niczym lokomotywa”


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.