Emmanuel Macron 1 Wiadomości
Wiadomości

Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
Jeep Avenger
Wiadomości

Jeep Avenger nie tylko z Tychów. Stellantis ogłasza nowe miejsce produkcji

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-14
tesla y Wiadomości
Wiadomości

Dramat właściciela. Tesla się zaktualizowała i przestała działać

autor Tomasz Nowicki
2025-05-14
peugeot 408 Wiadomości
Wiadomości

Peugeot 408 – francuska odpowiedź na pytanie: „SUV czy coupe?” – „Tak!”

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
Renault 4 Savane 4x4
Wiadomości

Renault 4 E-Tech z napędem 4×4 zaprezentowany. Elektrykiem w teren

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-16
uzywane Wiadomości
Wiadomości

Używany samochód od pierwszego właściciela za 4000 zł. Czy to możliwe?

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
f1 grand prix emilii romanii 2025 podsumowanie piatkowych treningow 1 Wiadomości
Wiadomości

F1: Grand Prix Emilii-Romanii 2025 – podsumowanie piątkowych treningów

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-05-16

Najnowsze komentarze

  • Jaca - Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025
  • Sergiusz - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Anonimowo - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Anonimowo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • tommo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Dacia Sandero 1.6 MPI: test długodystansowy, dzień 1.

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2009-03-12
w Wiadomości, Europa, Wyprawy, Dacia
Czas czytania 6 minut
307
A A
0
1110 08 Wiadomości

Test Dacii Sandero zaczęliśmy w samo południe, w Warszawie, gdzie w parku prasowym czekał na nas przygotowany samochód. Dacia Sandero, wersja benzynowa, silnik o pojemności 1.6 litra.

Wersja Laureate z dodatkowym wyposażeniem, które powoduje, że cena tego auta wynosi około 40 tysięcy złotych. W środku to co znamy już z Dacii Logan i Dacii Logan MCV, ale z pewnymi zmianami.

A zmiany te poszły w bardzo dobrym kierunku, bo wnętrze zrobiło się po prostu ładniejsze. I nie dotyczy to może tyle zegarów czy deski rozdzielczej w ogóle – chociaż i tutaj są zmiany na plus – co przede wszystkim boczków drzwi. Materiały wnętrza są tanie, ale przyzwoite. Nic nie trzeszczy, nie skrzypi, wszystko spasowane solidnie i bez zarzutu.

Warto przeczytać!

dacia spring Wiadomości

Ile kosztuje nowa Dacia Spring? Sprawdzamy ceny taniego, miejskiego elektryka – maj 2025

2025-05-19
dacia bigster 2025 1 Wiadomości

7 najtańszych nowych samochodów Dacia i Renault z fabryczną instalacją LPG. Cennik maj 2025

2025-05-18

Nowa Dacia Duster Journey+ 2025 Full Hybrid. Co ma na wyposażeniu i ile kosztuje?

2025-05-18

Dacia nie goni za gwiazdkami EuroNCAP – i ma ku temu swoje powody

2025-05-17

Tworzywa sztuczne to żadne premium, wygląda na tanie i jest tanie. Spełnia swoją rolę i tyle. Do tego całkiem pojemny schowek przed pasażerem, trochę miejsca na drobiazgi – jest dobrze. Od tej strony auto spełnia swoje funkcje bez zarzutu. Fotele przednie są w trasie całkiem wygodne i mimo, że większość pierwszej części trasy przejechał jeden dość rosły kierowca – 188 cm wzrostu – nie było powodów do narzekań. Bardzo wygodnie jest też z tyłu, kanapa jest odpowiednio wyprofilowana a oparcie daje wygodny dla pleców kąt. Nad głowami i na nogi dużo miejsca. Oczywiście piszemy to z perspektywy ceny – nie oczekujcie cudów.

Dacią Sandero po Europie – jaka trasa?

Zaczęliśmy – jak już wiecie – w Warszawie, na parkingu parku prasowego Renault przy Alejach Jerozolimskich. Stamtąd przejazd na zapakowanie samochodu bagażami i tutaj już mamy pierwszą przygodę. Przechodzący pan wyprowadzający swojego psa zagaduje nas, zaintrygowany wyglądem samochodu. I rzeczywiście, Sandero z dodatkowymi nakładkami na zderzak z przodu i na progi wygląda trochę jak auto terenowe. Duże zdziwienie pytającego budzi cena auta. Po kilkunastu minutach pogawędki wyraźnie zaciekawiony człowiek odchodzi a my możemy jechać. Takie wyrazy zainteresowania spotykają nas jeszcze kilka razy w czasie tej trasy.

Ile wynosi spalanie Sandero?

Sandero jest jeszcze mało znane i budzi ciekawość. Z Warszawy kierujemy się na Puławy, gdzie nasz redakcyjny kolega doposaża pojazd w nawigację satelitarną. Przydaje się ona w podróży na równi z atlasem samochodowym, ułatwia jazdę. Z Puław – tam jak zwykle odwieczny remont drogi – na Kazimierz, ukochany przez warszawiaków i już do Kraśnika. Stamtąd jedziemy przez Rzeszów, kierując się na Słowację. Płaskie do tej pory drogi zostają zastąpione przez bieszczadzkie góry. Zjeżdżamy do Krosna już w całkowitych ciemnościach, tankujemy, komputer pokazuje średnie spalanie benzyny na poziomie 6,5 litra.

Jak na dość obciążony samochód – bagażnik mamy pełen reporterskiego sprzętu – to świetny wynik. Krętą drogą ruszamy na Słowację. Na granicy celników już nie ma, kupujemy tylko winietkę (31 złotych na tydzień – wszystko przez wysoki kurs euro) i jedziemy w stronę Węgier. Żałujemy, że już noc, bo malownicze widoki nie będą dzisiaj naszym udziałem. Mijamy Koszyce i kilkanaście kilometrów później wjeżdżamy już na węgierską ekspresówkę.

Na Węgrzech prędkość to 110 km/h

Tutaj kilka ciekawostek. Droga od granicy, mimo, że jednopasmowa, pozwala jechać 110 km/h. Tylko w miejscowościach trzeba zwolnić. Świetny pomysł, by usprawnić ruch. Niestety nie jest stosowany w Polsce, gdzie na takich drogach jest ograniczenie do 90 lub 70 km/h. Na granicy słowacko-węgierskiej znowu ani żywej duszy, więc winietkę (tym razem na 4 dni, cena około 11 złotych) kupujemy 25 kilometrów dalej. Przed północą dojeżdżamy do Debreczyna, który leży w pobliżu granicy rumuńsko-węgierskiej. Tutaj nocleg.

Trochę spostrzeżeń o samochodzie na gorąco. Dacia Sandero 1.6 spisuje się w trasie nadspodziewanie dobrze. Prędkości do 130 km/h nie robią na nim wrażenia. Trzyma się drogi jak przyklejony, z zachowaniem jakiejś jednak dawki komfortu. Czy to nierówne polskie drogi, czy górskie zakręty, czy jakieś niespodziewane dziury – nie udało nam się wytrącić auta z tego dobrego rytmu.

To samochód zbudowany na kiepskie drogi

Ciekawe co będzie jutro w Rumunii, która słynie z podobno kiepskich dróg, ale myślę, że nie będą gorsze niż te nasze rodzime polskie drogi. Na razie jest bardzo dobrze. Jazda nie męczy, jest wręcz przyjemnością. Samochód, oprócz dobrego trzymania, daje też niezłe wyczucie drogi. Wrażenia z jezdni przekazuje bezpośrednio na kierownicę, nie ma poczucia jakiegoś dystansu. Sandero nie jest oczywiście tak dobrze wyciszony jak auta klasy wyższej, spokojnie jednak daje porozmawiać do prędkości 110 km/h bez podnoszenia głosu.

Są i wady. Hałas to główny problem, skrzypią wycieraczki, fabryczne audio… słabe

Przy 130 km/h szum silnika i wiatru daje się we znaki, to skutek słabego wyciszenia. Zauważamy też od razu dwie wady – cały czas problem z wycieraczkami, które skrzypią niemiłosiernie oraz kiepski dźwięk fabrycznego zestawu audio. Na dzień dzisiejszy to tyle, kolejna relacja na gorąco – i oczywiście zdjęcia – wkrótce.

Jędrzej Chmielewski
Krzysztof Gregorczyk

Dziękujemy firmie Renault Polska za udostępnienie samochodu do testu.
Dziękujemy firmie Motorola za dostarczenie urządzeń bluetooth do bezpiecznej komunikacji na drodze.

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: DaciapodróżeSandero
Udostepnij113Tweet71Udostepnij20
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • PureTech 130

    Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

    2084 udostępnienia
    Udostepnij 834 Tweet 521
  • Używany Peugeot 508 II SW 2.0 BlueHDi od pierwszego właściciela. Przegląd krajowych ogłoszeń

    1487 udostępnienia
    Udostepnij 595 Tweet 372
  • Nowy Renault Scenic za 42.900 zł? Tak, to oryginalna promocja marki w Polsce

    3293 udostępnienia
    Udostepnij 1317 Tweet 823
  • Ile kosztuje najdroższa nowa Dacia Bigster z fabryczną instalacją LPG? Dwukolorowe nadwozie oraz szyberdach, maj 2025

    4528 udostępnienia
    Udostepnij 1811 Tweet 1132

Testy samochodów

ds7 crossback 101 Wiadomości
Testy

Test: Blondynka w premium – DS7 Crossback 1.6 PureTech 225 KM – mój pierwszy raz z… DS. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2019-05-18
01. Miejski test Peugeota 308 1.2 PureTech 130 Allure EAT6 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 308 1.2 PureTech 130 Allure+ EAT6 do miasta i na wycieczkę. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2016-10-10
Opel Frontera 2025
Testy

Test: Opel Frontera Hybrid 1.2 Turbo 145 KM zaskoczył jeszcze zanim ruszyliśmy z miejsca. Czy warto wybrać nowego SUV-a?

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-09
citroen e berlingo 3 Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën e-Berlingo M, czyli tak wygląda wzorowy elektryczny kombivan. A jak się nie podoba, to kupcie wersję z dieslem. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2022-03-09
028. Renault Talisman Intens 150 KM w teście Francuskie.pl Wiadomości
Testy

Test: Renault Talisman Intense 1.7 bluedCi 150 EDC – oszczędny, przestronny i bardzo dobrze wyglądający samochód klasy średniej. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2016-02-15

Najnowsze komentarze

  • Jaca - Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025
  • Sergiusz - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Anonimowo - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Anonimowo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • tommo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

Zobacz też

Jazda bezpieczna i dająca dużo radości, niczym w Citroënie

Nowy Citroën C5 Aircross Comfort Class Edition 2019 – wersja specjalna

12. Rajd Turcji – wysoko zawieszona poprzeczka dla C3 WRC

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz