Dacia Sandrider pokazała swoje możliwości, ale pierwszy etap Rajdu Dakar przyniósł nieoczekiwane wydarzenia – zamiast walczyć o zwycięstwo, czołowi kierowcy postanowili unikać przekroczenia linii mety jako pierwsi. W zaskakującym geście, Sebastien Loeb zatrzymał swojego Sandridera tuż przed metą, a po nim podobne działanie podjęło kilka innych załóg.
Dlaczego zawodnicy zdecydowali się na takie posunięcie? Chodziło o uniknięcie niekorzystnej pozycji startowej w kolejnym, kluczowym etapie. Loeb otwarcie przyznał, że celem jego zespołu było nie osiągnięcie najlepszego czasu, ale taktyczne rozegranie końcówki. – „Zatrzymaliśmy się na kilka minut, by celowo stracić trochę czasu i nie musieć otwierać trasy w niedzielę. Każdy zastosował tę samą strategię. Teraz czekamy na ostateczne wyniki” – wyjaśnił kierowca Dacii. Wśród zawodników, którzy zdecydowali się na podobny manewr, znaleźli się Guerlain Chicherit, Seth Quintero, Daniel Sanders i Carlos Sainz. Wszyscy oni celowo unikali pierwszej pozycji, by uniknąć trudnego zadania otwierania trasy, co w Rajdzie Dakar oznacza dodatkowe ryzyko i obniża szanse na końcowy sukces.
Dacia Sandrider V6 4×4 360 KM nie doczeka się wersji cywilnej – przynajmniej na razie
Loeb i jego historia w Dakarze
Sebastien Loeb, jeden z najbardziej utytułowanych kierowców rajdowych w historii, trzykrotnie kończył Rajd Dakar na drugim miejscu, jednak upragnione zwycięstwo wciąż pozostaje poza jego zasięgiem. W 2023 roku ustanowił nowy rekord, wygrywając sześć etapów z rzędu, lecz ostatecznie ponownie musiał obejść się bez głównego trofeum. Francuz startował dotąd z dwoma producentami – Peugeotem i Prodrive/BRX – ale sukces w klasyfikacji generalnej wciąż mu umyka.
Na sezon 2025 Loeb dołączył do zespołu Dacii, aby rywalizować w Rajdowych Mistrzostwach Świata w Rajdach Terenowych, w tym w prestiżowym Rajdzie Dakar w Arabii Saudyjskiej. Mimo dużych oczekiwań, sam 50-letni kierowca podkreśla, że zdobycie pierwszego w karierze zwycięstwa w Dakarze nie jest dla niego obsesją. – „To nie jest obsesja” – mówił. – „Dziś to mój cel. Teraz startuję w cross-country i mistrzostwach świata, a Rajd Dakar jest najbardziej wyjątkowy w całym sezonie, więc nie jest to obsesja, ale główny cel na ten rok.”
Dacia Sandrider V6 360 KM i film inspirowany „Piratami z Karaibów”
Dacia Sandrider rządzi
W nadchodzącej 47. edycji Rajdu Dakar, rozgrywanej od 3 do 17 stycznia, Loeb poprowadzi nowy model Dacia Sandrider, który został opracowany wspólnie z Prodrive. Czy doświadczenie Francuza i nowa maszyna pozwolą mu wreszcie sięgnąć po długo wyczekiwane zwycięstwo? Rywalizacja dopiero się rozpoczęła, a przed zawodnikami jeszcze wiele emocjonujących etapów.
Zobacz więcej informacji na temat samochodu Dacia Sandrider
Najnowsze komentarze