Dacia planuje odnowienie gamy modelowej. Jeszcze w tym roku powinniśmy zobaczyć kolejną generację Sandero i Logana. A co powiecie na nowego, dużego sedana? Strategia rumuńskiego producenta niestety nie obejmuje modelu Sentry a szkoda, bo projekt prezentuje się naprawdę atrakcyjnie.
Dacia 1300 trafiła na linie produkcyjne w roku 1969 jako licencyjna wersja Renault 12. Do roku 2004 wyprodukowano ponad 1,9 mln egzemplarzy pojazdu. Następcą 1300 jest Logan, który wkrótce doczeka się III generacji, ale rumuński projektant Ticarat Alexandru-Calin ma ciekawszy pomysł na nową Dacię. Autor projektu zaznacza, że chciał stworzyć projekt sedana, który pasowałby do trendów nadchodzącej dekady i jednocześnie byłby godnym następcą Dacii 1300.
Dacia Sentra mierzy 5040 mm długości i 1907 mm szerokości i prezentuje się nowocześnie i sportowo. Według autora samochód jest tak minimalistyczny, jak to tylko możliwe, choć patrząc na projekt trudno przyznać, że jest zgodny z filozofią prostych i tanich samochodów rumuńskiej marki. Produkcja modelu z kamerami zamiast lusterek z pewnością nie należałaby do najtańszych. Do tego dochodzą aluminiowe felgi oraz liczne podświetlane akcenty. Przód pojazdu był mocno inspirowany modelem 1300, z kolei wzorem dla reflektorów tylnych składających się z czterech segmentów, były tylne światła Logana.
Pojazd zgodnie z najnowszym trendem posiada napęd elektryczny, który wkrótce zagości w ofercie Dacii. Marka zaprezentowała już crossover z napędem elektrycznym o nazwie Spring. Model Sentry mógłby być następny.
Najnowsze komentarze