Dacia Spring 2 lub jej kolejna odsłona mogą być produkowane w Indiach i eksportowane do Europy. Koncern Renault chce zainwestować ponad 600 mln dolarów w rozwój zdolności produkcyjnych, w tym samochodów elektrycznych.
Indie są jednym z głównych i priorytetowych rynków dla Renault – twierdzi Venkatram Mamillapalle, szef koncernu Renault na ten kraj. Marka będzie rozwijać swoją gamę crossoverów i SUVów, które są produkowane na miejscu. Wśród nich dwa udane i chętnie kupowane modele, takie jak Kwid, Triber oraz Kiger.
Renault zainwestuje w ramach sojuszu ponad 600 milionów dolarów w produkcję nowych modeli i rozwój gamy obecnych. Aktualnie trwa dostosowanie samochodów do nowych wymagań norm emisji spalin, które w Indiach są równie surowe co w Europie. To powoduje konieczność stosowania nowych układów oczyszczania spalin oraz zmian w silnikach. Rozwijana będzie też koncepcja niewielkich samochodów dostosowanych do tutejszego rynku: Kiger i Triber sprzedają się tutaj bardzo dobrze, zapewniając stabilny wzrost.
Renault pozostaje w Indiach wiodącą europejską marką popularną.
W związku z rozwojem napędów elektrycznych w Indiach będzie oferowany również niedrogie auto elektryczne, produkowane na miejscu. Być może będzie to Dacia Spring 2, sprzedawana tutaj pod marką Renault. Indyjski Spring mógłby w przyszłości trafić do Europy. Podobny pomysł ma Carlos Tavares z modelem Citroën eC3, który również produkowany jest w Indiach.
Umieszczenie produkcji w Indiach ma wiele zalet z punktu widzenia producenta: krótsza droga morska to niższe koszty a niskie koszty pracy oznaczają i lepszą cenę i wyższy zysk. Uniezależnienie się od Chin ma też wymiar polityczny.
https://www.youtube.com/watch?v=BVkGjfAW1Nw
Najnowsze komentarze