Dacia Spring to najtańszy czteroosobowy samochód elektryczny na europejskim rynku. Mimo niewielkich rozmiarów i uproszczonego wnętrza, cieszy się bardzo dużym powodzeniem. Na wielu rynkach odnosi ogromne sukcesy. Tak jest między innymi we Francji, gdzie Spring stał się numerem jeden.
W Polsce Dacia Spring zaczyna się w cenniku od 91.300 zł. Korzystając z dopłat programu Mój Elektryk można tą cenę obniżyć do poziomu klasycznego samochodu klasy B. Dacia Spring oferuje zasięg do 230 kilometrów w trybie WLPT oraz silnik o mocy 45 KM. Jest to więc rozwiązanie raczej do miasta czy na krótsze podmiejskie wyjazdy.
Zobacz: Nowe samochody Dacia
Niewielkie wymiary mogą być w mieście sporą zaletą w przypadku szukania miejsc do parkowania. Bagażnik pomieści nawet większe zakupy.
Nawet w najtańszej wersji Spring oferuje całkiem sporo:
- komputer pokładowy i komunikaty w języku polskim
- Plug & Music (radio DAB, Bluetooth, USB/jack, 2 głośniki z przodu)
- szyby przednie i tylne regulowane elektrycznie
- światła automatyczne,
- wycieraczki manualne
- elektrycznie sterowane lusterka
- kieszenie w tylnej części oparcia foteli
- oparcie tylnej kanapy składane w całości
- 2 zagłówki z tyłu
- elektryczne wspomaganie kierownicy
- kabel do ładowania z gniazda domowego
- klimatyzacja manualna
- system wspomagania nagłego hamowania AFU
- czujnik ciśnienia w oponach pośredni
- centralny zamek
- poduszka powietrzna czołowa kierowcy
- poduszka powietrzna czołowa pasażera
- system mocowania fotelika dla dziecka ISOFIX na bocznych miejscach z tyłu
- zestaw do naprawy opony
- system połączeń alarmowych eCall
- 3 punktowe pasy bezpieczeństwa z regulacją wysokości
- boczne poduszki i kurtynowe
- aktywny system wspomagania nagłego hamowania AEBS
- ESP / system wspomagania ruszania pod górę
- ogranicznik prędkości
- ABS
- lusterka w kolorze czarnym błyszczącym
Kilkukrotnie Springa testowaliśmy i potrafimy dostrzec jego zalety. Może to być ciekawa alternatywa dla drugiego auta w rodzinie, szczególnie jeśli ktoś ma fotowoltaikę. Autko jest całkiem dynamiczne i zwrotne i nie oczekując cudów w zakresie jakości materiałów czy wyposażenia można nim sprawnie i niedrogo podróżować. Jeszcze tańszą dla Springa alternatywą może być Citroën AMI, ale to jest autko dwuosobowe, ze znacznie mniejszym zasięgiem (75 km).
Dacia Spring dobrze sprzedaje się w krajach zachodnich – wśród aut elektrycznych jest numerem jeden we Francji, model zyskał też dużą popularność we Włoszech. Także i na naszych ulicach, między innymi za sprawą car sharingu oraz firm, coraz częściej widujemy Springa.
Najnowsze komentarze