Dacia Spring – jeden z najtańszych samochodów elektrycznych na rynku europejskim przechodzi modernizację, która ma dostarczyć przede wszystkim większą przyjemność z jazdy. W ofercie pojawiły się nowe silniki o mocy 70 i 100 KM, które zastąpiły wersje o mocy 45 i 65 KM. Dacia zastosowała także nowy akumulator LFP.
Oferta samochodów elektrycznych na rynku rośnie z roku na rok. Jednym z najtańszych modeli na prąd jest Dacia Spring, która w 2024 roku przeszła znaczącą modernizację skupiającą się na stylistyce, materiałach wykończeniowych oraz systemie multimedialnym. Do oferty dołączył wówczas silnik o mocy 65 KM. Aby dopasować pojazd od rosnących wymagań klientów rumuńska marka zdecydowała się na ponowne odnowienie modelu i skupiła się głównie na konstrukcji i układzie napędowym.
Nowa Dacia Sandero i nowa Dacia Jogger zaprezentowane – 155 KM pod maską i odświeżony design
Centralna część platformy Springa została wzmocniona i otrzymała nowy akumulator o pojemności 24,3 kWh, który po raz pierwszy w Grupie Renault wykorzystuje technologię litowo-żelazowo-fosforanową (LFP). Modyfikacje zwiększyły sztywność konstrukcji i zoptymalizowały rozkład masy przód-tył, poprawiając ogólną równowagę pojazdu.
Hamowanie jest bezpieczniejsze dzięki silniejszemu wspomaganiu. 15-calowe koła, montowane standardowo od wersji Expression, przyczyniają się do poprawy prowadzenia pojazdu.
Nowy Spring został wyposażony w stabilizator przechyłów, który poprawia stabilność w zakrętach, dodatkowo wzmocnioną przez zastosowanie nowych ustawień amortyzatorów i sprężyn zawieszenia. Z kolei zestaw opływowych paneli podwozia z przodu, po bokach i z tyłu oraz spoiler poprawiły właściwości aerodynamiczne.
Dacia Spring – dwa nowe silniki
Największe zmiany zastaniemy pod maską. Dwa nowe silniki o mocy 70 KM/52 kW i 100 KM/75 kW, zastępują poprzednie jednostki o mocy 45 KM/33 kW i 65 KM/48 kW. Oferują one większą moc i moment obrotowy w zakresie od 80 do 120 km/h (do +20%). Dzięki temu Spring może spokojnie poruszać się poza miastem i szybko włączać się do ruchu drogowego i autostradowego.
Akumulator o pojemności 24,3 kWh pozwala na pokonanie do 225 km zgodnie z cyklem mieszanym WLTP. Nowa pokładowa ładowarka prądu stałego o mocy 40 kW (poprzednio 30 kW) będzie dostępna jako opcja w wersjach Expression i Extreme. Pozwala ona naładować akumulator od 20% do 80% w 29 minut.
Test: Nowy Leapmotor T03 2025 – czy Dacia Spring może się bać konkurencji ze Stellantis?
Standardowo wszystkie wersje Springa są nadal wyposażone w ładowarkę prądu przemiennego o mocy 7 kW, która w połączeniu z nowym akumulatorem umożliwia szybsze ładowanie od 20% do 100%: 3 godziny i 20 minut (zamiast 4 godzin) oraz 10 godzin i 11 minut w przypadku gniazdka domowego. Nowa elektryczna Dacia otrzymała również funkcję V2L (Vehicle to Load), która umożliwia podłączanie i ładowanie urządzeń elektrycznych.
Nowy silnik o mocy 70 KM jest dostępny w wersjach wyposażenia Spring Essential i Expression, a jednostka 100 KM w wersji Extreme.
Na pokładzie znajdziemy 7-calowe cyfrowe zegary oraz centralny wyświetlacz dotykowy o przekątnej 10,1 cali, który pozwala na bezprzewodową łączność z systemami Apple CarPlay i Android Auto. W nowym Springu nie zabrakło punktów mocowania YouClip, które pozwalają na montaż akcesoriów takich jak uchwyt na smartfon z ładowarką indukcyjną.
Ile kosztuje nowa Dacia Spring?
Od momentu premiery sprzedaż Springa przekroczyła 179.000 egzemplarzy (do czerwca 2025 r.). Odnowiona wersja elektryka ma kontynuować ten sukces z pomocą przystępnej ceny. Na rynku francuskim samochód startuje z poziomu 16.900 euro (ok. 72 tys. zł). Dacia informuje, że cała gama jest dostępna poniżej 20.000 euro.



























