Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Testy Dacia - testy i opinie

Test: Dacia Spring – najtańszy samochód elektryczny w Polsce – 10 zalet i 3 wady, opinie, awaryjność, dynamika

Nadaje się? Mała Dacia Spring nie jest cudem techniki ale za tą cenę nie kupi się nic lepszego. W mieście się sprawdzi.

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2022-09-06
w Dacia - testy i opinie, Testy
Czas czytania 7 minut
4.6k 47
A A
11

Warto przeczytać!

Test: Renault Austral Iconic Esprit Alpine 160 mild hybrid

Test: Citroën Ami w korkach, na wybojach i pod górkę. Czy to idealny pojazd do miasta? Opinie, zużycie prądu, jazda

Test: Renault Megane E-Tech 218 KM – szybki i komfortowy elektryk. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy i zasięg

Test: Citroën C3 Aircross 1.2 130 KM EAT6 – wielki miejski crossover. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Dacia Spring to najtańszy 4-osobowy samochód elektryczny w Polsce. Oferuje 4 miejsca i 300 litrów bagażnika. Przez ponad tydzień jeździliśmy nim w dużym mieście i odbywaliśmy pozamiejskie wycieczki. Czas na podsumowanie tej jazdy, plusy i minusy. Jakie opinie zebrała Dacia Spring w redakcji?

Dacia Spring to samochód, który ma zapewnić możliwość podróżowania na samym prądzie niedaleko miejsca zamieszkania. Zasięg 220 kilometrów, deklarowany przez producenta, to tydzień jazdy do pracy, szkoły i na zakupy w typowych warunkach. I tutaj ujawnia się pierwszy plus Springa, nie ściemnia. Zasięg deklarowany jest bardzo zbliżony do rzeczywistego.

Pojedzie 130 km/h

Jeśli Dacią Spring przyjdzie Wam wyjechać na drogę szybkiego ruchu, to nie ma obciachu. Spring pojedzie nawet nieco szybciej niż deklarowane 125 km/h. Nam udało się osiągnąć 130 km/h a z górki nawet trochę więcej. I samochód osiąga tą prędkość dość żwawo. Oczywiście szkoda prądu, bo jazda przy wysokim nadwoziu oznacza duże opory powietrza, ale przynajmniej można.

Spring wygląda dobrze

Przy wszystkich swoich cechach Spring wygląda naprawdę dobrze. Nie raz i nie dwa widzieliśmy zaciekawione spojrzenia, którymi zarówno płeć piękna jak i ta druga omiatała samochód a właściciel pewnego czarnego BMW klasy wiejskiej uciął sobie nawet z jednym z testujących dłuższą pogawędkę na temat samochodu. Spring jest stosunkowo wąski (ale przy C1 już nie tak bardzo), wysoki, ma masywne wstawki w nadwoziu, sprawia wrażenie dość wysokiego crossovera. Kolor go wyróżnia, pomarańczowe wstawki również.

Za to w środku twardy plastik

 Dla dwóch dorosłych Spring ma więcej niż wystarczająco miejsca. Dla czterech jest już gorzej, bo wtedy wychodzi na jaw brutalna prawda o rozmiarach, to jest autko klasy A z lekkim minusem. Ale zmieścić się można. W środku jednak króluje twardy plastik a wąskie siedzenia są pokryte sztucznym materiałem. Trzymanie boczne – nie tutaj. Wszystko jest tanie, włącznie z kluczykiem (tak, fizyczny kluczyk)

Jeśli nie jesteś mega estetą, jeśli nie przeszkadza ci niewielka ilość miejsca i te twarde plastiki, to wnętrze okaże się dość przyjazne i da się to wszystko przeżyć. Cena czyni cuda lub łagodzi krytykę. Za te pieniądze może po prostu być.

Spring ma też wady

Dacia Spring przy całej swej otoczce taniości ma jednak kilka wad. Pierwsza to sprawa położenia kabli – jak je trzymać w bagażniku, to odbierają trochę jego funkcjonalność i rzucone na podłogę będą piekłem dla miłośników porządu oraz harmonii.

Klapka ładowania to w zasadzie wielka klapa, którą się unosi ze sporym kawałkiem atrapy z przodu. Wygląda to dziwnie, bo gniazdo ładowania jest dużo mniejsze.

Ładowanie AC może odbywać się z mocą 6,6 kW, więc wolno. Przy zakupie auta nowego trzeba obowiązkowo dopłacić za złącze CCS, w którym prądu można dawać do 50 kW. Od razu lepiej!

Multimedia są jak na Dacię standardowe, natomiast zdecydowanie słabiej gra tu radio. Głośniki są tylko w podszybiu. Autko jest też głośne powyżej 90 km/h, kłania się słabe wyciszenie i głośne dość opony.

Na koniec warto wspomnieć o klasycznej dźwigni ręcznego – trzeba ją zaciągać jak się stanie, bo inaczej autko głośno protestuje.

Jak jeździ Dacia Spring?

Człowiek wsiada sobie do Springa, ma przed sobą uproszczona deskę rozdzielczą, wkłada… kluczyk do stacyjki i jazda.

Po przyzwyczajeniu się do nieco hałaśliwego wnętrza (silnika nie słychać, tylko opory toczenia) i niewielkiej ilości miejsca zaczyna być fajnie. Silnik rozpędza autko sprawnie, inni kierowcy siedzą jakoś niżej (za kierownicą Springa jest prawie jak w SUVie), dynamika zadowalająca, wjechać da się wszędzie. Przy wyższych prędkościach hałas zaczyna trochę dokuczać – na pewno przy 90 km/h i więcej jest już głośno.

Autko dobrze reaguje na naciskanie pedału gazu, chętnie skręca, nie wykazuje jakichś tendencji do braku sterowności czy nadmiernego pochylania się w zakrętach. Układ kierowniczy jest bardzo czuły. Nie ma typowego przełącznika skrzyni biegów, jest za to pokrętło biegów. D (do przodu), (R) wsteczny oraz N (luz).

Licznik kilometrów nie stresuje kierowcy bo jest mały a zasięg spada wolno. 200 kilometrów da się bez problemu.

Dacia Spring
Dacia Spring – wygląda nieźle

Ile kosztuje Dacia Spring

Dacia Spring zaczyna się w cenniku od 91.400 zł. Przy zakupie z kartą Dużej Rodziny cena spada do 64.400 zł co zaczyna być już kwotą rozsądną. Skonfiguruj swoją Dacię Spring tutaj.

Podsumowanie

Niedrogo (jak na elektryka), podstawowe funkcje i możliwość jazdy do 200 km wokół komina. Fajne, nieźle wyglądające z zewnątrz autko. Trzy minusy to przede wszystkim budżetowość w środku, wolne ładowanie AC i mikre rozmiary. Dacia Spring jest warta rozważenia jeśli auto ma służyć do krótkich dojazdów. Jeśli ktoś oczekuje lepszej jakości i większej ilości, to trzeba po prostu dopłacić te 20-30 tysięcy więcej, nie ma rady. Alternatywą dla Springa może być też pojazd używany.

Plusów jest sporo więcej: dla kogoś kto ma fotowoltaikę to bardzo dobre auto do bezpłatnego przemieszczania się, cena czyni cuda, dynamika wystarcza do miasta, prędkość maksymalna też nie rozczarowuje, zawieszenie jest dość przyjemne, klimatyzacja i ogrzewanie działają sprawnie, bagażnik spory, wygląd jest dopracowany, fotele mimo że wąskie to dość wygodne, cisza napędu (poza większymi prędkościami) no i dopłaty z programu Mój Elektryk.

 


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

3.6 14 głosy
Ocena artykułu
Tagi: Daciaelektryczna Daciasamochody elektryczneSpring
Udostepnij1605Tweet1003Udostepnij281
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

11 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
11
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.