sobota, 2 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Dacia

Dacia Spring w finale konkursu na Samochód Roku 2022 w Szwajcarii

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2021-12-16
w Dacia, Wiadomości
Czas czytania 4 minut
68 2
2
60
UDOSTĘPNIEŃ
201
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Cztery nowe nominacje w zarządzie Alpine

Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora

Miłośnicy Francuzów zjechali do Osady Puszczańskiej. Rozpoczyna się zlot marek Citroën, Peugeot i Renault

W opinii tzw. przeciętnego zjadacza golonki jest w Europie kraj, w którym jeżdżą najbogatsze wersje samochodów, jakie tylko trafiają na rynek ;-) Istotnie – w Szwajcarii można spotkać prawdziwe perełki. Sam widziałem kiedyś legendarne Clio V6 stojące sobie grzecznie na parkingu. Cóż – kraj bogaty, ludziom powodzi się dobrze, to i samochody potrafią kupować drogie i wyjątkowe. I w tymże kraju właśnie w konkursie na Samochód Roku 2022 w ścisłym finale znalazła się skromna i tania Dacia Spring!

W głosowaniu na Szwajcarski Samochód Roku 2022 Dacia Spring znalazła się na krótkiej liście 15 najlepszych aut, stając się szybko wyraźnym liderem w segmencie małych pojazdów miejskich. Głos jury nie jest przypadkowy, bo Spring potrafi robić rzeczy, których inni nie potrafią – skręcać z promieniem skrętu 9,6 m, parkować na najmniejszych przestrzeniach, ale i zmieścić do 620 litrów bagażu. Jej akumulatory można naładować w zaledwie 90 minut od 0 do 100%, oczywiście przy założeniu, że ma się dostęp do wystarczająco mocnej ładowarki. Przede wszystkim jednak niesie przesłanie: niedroga elektromobilność dla każdego jest nie tylko możliwa, ale także fajna.

Czy więc elektryczna rewolucja ma swoją nową gwiazdę?

„Dacia zrewolucjonizowała rynek motoryzacyjny nieco ponad 15 lat temu. Sukces udowodnił, że mieliśmy rację stawiając na gamę entry. Dostarczamy takiej mobilności, która sprawia przyjemność, zapewnia dobrą jakością, dobre wyposażenie i bezkonkurencyjną ceną: nasi klienci to zrozumieli. Jesteśmy już ugruntowani i gotowi na następną rewolucję, kolejny skok – i to się nazywa Spring! Zainteresowanie jury potwierdza odważną drogę, którą prowadzimy Dacię w przyszłość” – powiedziała Claudia Meyer, dyrektor ds. operacji krajowych w Dacii w Szwajcarii.

Dacia Spring to małe miejskie auto nawiązujące do stylistyki SUV-ów. Ma zaledwie 3,73 m długości, 1,52 m wysokości i 1,77 m szerokości. Promień zawracania wynoszący 9,6 m to jedna z najlepszych wartości w tym segmencie. To sprawia, że ​​Spring jest idealnym pojazdem do miasta. Ale w środku wciąż jest całkiem spory. W kufrze jest miejsce na 290 litrów bagażu. Żaden inny samochód w tym segmencie nie oferuje takiej wartości! A po złożeniu tylnych siedzeń ładowność rośnie do nawet 620 litrów.

Dacia Spring pokazuje, że tanio nie znaczy źle. Auto bazuje na elektrycznej platformie CMF-A, wykorzystując zasoby i know-how Aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi. Gwarantuje to jakość i solidność, nawet przy najnowszych technologiach. Widać to również po wadze pojazdu: 970 kg to zaskakująco mało jak na pełnoprawny, w 100% zasilany elektrycznie pojazd.

Dzięki mocy 44 KM i momentowi obrotowemu 125 Nm oraz pojemności akumulatora 27,4 kWh, Dacia Spring oferuje dokładnie takie osiągi, jakich oczekujemy od zwinnego pojazdu miejskiego. Zasięg na pełnym ładowaniu, to 230 km w cyklu WLTP. W cyklu WLTP City to nawet 305 km. Z drugiej strony w kwestii ładowania akumulatorów zapewnia maksymalną elastyczność, pozwalając na pobieranie prądu z gniazdka domowego, wallboxa, aż po szybkie ładowanie prądem stałym o mocy 30 kW. Naładowanie akumulatora od 0 do 100% zajmuje tylko 90 minut.

Spring wypada dobrze także pod względem bezpieczeństwa. Ma wzmocnione nadwozie, sześć poduszek powietrznych, napinacze pasów bezpieczeństwa z ogranicznikiem siły ich napięcia. Ponadto dostępne są aktywne systemy bezpieczeństwa, takie jak automatyczne światła, ABS i ESC, asystent ruszania pod górę, ogranicznik prędkości, automatyczny asystent hamowania awaryjnego, elektroniczny rozdział siły hamowania i wiele innych.

Dzięki tym cechom Dacia Spring zapewnia w mieście dokładnie tyle samochodu, ile potrzeba, ale bez rezygnacji z własnego stylu i cech Dacii. Do tego dochodzi bezkonkurencyjna cena: w Szwajcarii auto kosztuje od 18.990 CHF. To oznacza, że jest najtańszym samochodem elektrycznym w Szwajcarii. I nie tylko tam.

„Springiem wyraźnie pokazujemy, że elektromobilność jest dostępna i przystępna dla każdego, bez poświęcania jakości i wzornictwa. Nie mówimy już o trendzie, ale o boomie. Dacia Spring ma wszystko, aby przyspieszyć tę zmianę. Dlatego cieszymy się, że nasz samochód znalazł się w Top 15 konkursu na Szwajcarski Samochód Roku 2022” – dodała Claudia Meyer.

Dodajmy, że w ostatnich dniach Dacia Spring zdobyła także tytuł Auto Best 2022 oraz Good Deal.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Dacia

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

5 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: Daciaelektryczna DacianagrodaSpring
Udostepnij24Tweet15Udostepnij4
Poprzedni

Jak używać świateł w samochodzie podczas mgły?

Następny

Nowy Fiat Scudo (2022). Nadchodzi kolejny bliźniak Peugeot Expert

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny
Nowy Fiat Scudo 2022

Nowy Fiat Scudo (2022). Nadchodzi kolejny bliźniak Peugeot Expert

Citroen My Ami Buggy Concept

Nowy Citroën My Ami Buggy Concept. Mały elektryk w wersji terenowej

Używany Citroën C5 2.0 HDI 2004-2007. Oszczędny diesel i bezproblemowy komfort: wrażenia użytkownika po 80 tysiącach kilometrów.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Dudek - Stellantis ostrzega przed załamaniem się rynku samochodowego, jeśli auta elektryczne nie będą tańsze
  • Kasia - Dacia zawiesza produkcję w swojej fabryce. Jak długo potrwa przerwa?
  • piotr - Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora
  • Kasia - Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora
  • Łukasz - Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora
  • Slawo - Dacia w czołówce najlepiej sprzedających się samochodów. Jogger i Spring idą jak świeże bułeczki
  • Piotr001 - Dacia w czołówce najlepiej sprzedających się samochodów. Jogger i Spring idą jak świeże bułeczki
  • Piotr001 - Peugeot o 408: „na razie nie mamy żadnej konkurencji”
  • Slawo - Stellantis ostrzega przed załamaniem się rynku samochodowego, jeśli auta elektryczne nie będą tańsze
  • Johnny - Dacia zawiesza produkcję w swojej fabryce. Jak długo potrwa przerwa?


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Cztery nowe nominacje w zarządzie Alpine
  • Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora
  • Miłośnicy Francuzów zjechali do Osady Puszczańskiej. Rozpoczyna się zlot marek Citroën, Peugeot i Renault
  • Kartka z kalendarza: Peugeot 601 – mija 85 lat od prezentacji modelu
  • Polski rynek nowych aut po pierwszym półroczu 2022 roku
  • Nowe władze Stowarzyszenia Koncesjonerów Citroëna w Polsce oraz Stowarzyszenia Dealerów Samochodowych Marki Peugeot
  • Peugeot – wiodąca marka w czerwcu 2022 roku na rynku hybryd plug-in w Hiszpanii
  • DS 4 z dwoma nagrodami od profesjonalistów
  • Peugeot 408 się spodobał! Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 26/2022
  • Citroën ë-C4 i C3 Aircross w wersji specjalnej – zamówisz tylko on-line! Tylko 50 szt.


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
2
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.