W marcu tego roku Dacia zaprezentowała koncept o nazwie Spring, jako zapowiedź nowego elektrycznego modelu do miasta. Szefowie marki potwierdzili, że seryjna wersja pojazdu zadebiutuje już w przyszłym roku.
Spring jest pierwszą Dacią z napędem elektrycznym. Samochód w wersji koncepcyjnej mieliśmy okazję oglądać w marcu podczas prezentacji online, która zastąpiła pokaz na targach motoryzacyjnych w Genewie. Dacia opisuje swój nowy model jako „pięciodrzwiowy samochód miejski z czterema pełnowymiarowymi miejscami wewnątrz”, co skutecznie odsuwa model od porównywania z pojazdami takimi jak Twizy, czy nowy Citroen Ami. Crossover mierzy 3,73 m długości, jest więc o ok. 17 cm dłuższy od Skody Citigo-e oraz o 35 cm krótszy od Renault Zoe.
Spring jest przemianowaną wersją Renault City K-ZE oferowanego na rynku chińskim. Jego zasięg zgodnie z cyklem WLTP wynosi 200 km. Marka nie ujawniła szczegółów dotyczących napędu, ale City K-ZE wykorzystuje akumulator o pojemności 26,8 kWh połączony z silnikiem elektrycznym o mocy 44 KM. Według Dacii będzie to „najbardziej przystępny samochód elektryczny w Europie” , w co jesteśmy skłonni uwierzyć obserwując ofertę cenową modeli z napędem spalinowym.
Tylko niezbędne elementy
W wywiadzie dla magazynu Auto Express Mihai Bordeanu, szef marketingu Dacii potwierdził, że model pojawi się na rynku w 2021 roku. „Model otrzyma elementy charakterystyczne dla marki Dacia, które pozwolą zadowolić klientów, ale samochód będzie opłacalny także pod względem ekonomicznym” – powiedział. – „Nasz cel to najlepszy stosunek jakości do ceny i dotyczy to każdego modelu, który wypuszczamy na rynek” .
Dacia Spring Electric w porównaniu do Renault City K-ZE zmieniła jedynie logo producenta, ale seryjny model będzie inny. Spodziewamy się nowego grilla, reflektorów oraz tylnych świateł. Pod względem stylu seryjny Spring może mieć dużo wspólnego z Dusterem. Wnętrze będzie minimalistyczne i wyposażone jedynie w niezbędne elementy.
„Priorytetem musi być to, co najważniejsze, więc w samochodzie znajdziemy tylko to, co niezbędne i sprawdzone. Dacia podąża za technologią Grupy Renault, która daje duży wybór, ale jesteśmy zwolennikami sprawdzonej technologii i czerpiemy z tego, co zostało już wypróbowane i działa doskonale” – dodał Bordeanu. Obecny Renault K-ZE jest standardowo wyposażony w elektryczne szyby, 8-calowy ekran dotykowy i klimatyzację, ale ESP i boczne poduszki powietrzne nie są dostępne.
Źródło: Auto Express
Najnowsze komentarze