Jeszcze do niedawna powszechnym przekonaniem w branży motoryzacyjnej było, że polski kierowca nie jest zainteresowany małymi autami elektrycznymi. Wynikać miało to z wysokich cen, ograniczonego zasięgu, braku infrastruktury ładowania czy niskiego poziomu dopłat. Jednak pojawienie się Leapmotor T03 w ofercie dealerów Stellantis diametralnie zmieniło tę narrację. Dacia Spring może czuć się zagrożona.
Co przesądziło o sukcesie tego niepozornego auta? Okazało się, że wystarczyło zaoferować klientom dokładnie to, czego potrzebują – niewielkiego, zwinnego samochodu miejskiego, który dzięki odpowiedniej strategii cenowej i dostępności dopłat stał się produktem wręcz bezkonkurencyjnym w kategorii „value for money”. Kluczowe okazało się połączenie: nowoczesnej technologii, przemyślanego wyposażenia, realnego zasięgu na poziomie pozwalającym na codzienne użytkowanie, atrakcyjnej stylistyki oraz – co najważniejsze – ceny, która z dopłatą z programu „Mój Elektryk” sprawia, że T03 jest po prostu rozsądnym wyborem.
Jeszcze niedawno sceptycy podkreślali, że Polacy szukają dużych samochodów z silnikami spalinowymi, a elektryczne maluchy nie mają tu racji bytu. Tymczasem statystyki sprzedaży polskich dealerów Stellantis jasno pokazują, że gdy rynek dostanie odpowiedni produkt, klienci się znajdą. T03 jest dowodem na to, że polski konsument nie boi się elektromobilności – pod warunkiem, że oferta jest racjonalna finansowo. Nie jest to jeszcze rewolucja, ale poważna zmiana w sposobie postrzegania samochodów.
Dealerzy Stellantis na fali wznoszącej
Wprowadzenie Leapmotor T03 okazało się też dobrym ruchem dla sieci sprzedaży Stellantis Polska. Dilerzy raportują wyraźne zwiększenie zainteresowania marką, wzrost odwiedzin w salonach i nowych klientów, którzy dotąd nie byli kojarzeni z segmentem aut elektrycznych. Co więcej, wielu klientów, którzy przyszli obejrzeć T03, wraca, aby zobaczyć także inne modele Stellantis, co napędza sprzedaż całej grupy.
Złoty przepis: auto + dopłata + cena
Historia sukcesu Leapmotor T03 w Polsce to najlepszy przykład, że czasem potrzeba właściwego produktu we właściwym czasie. No i nauczka dla marki Dacia, która musi szybko stosować swoją strategię cenową modelu Spring. Inaczej sprzedaż tego auta może spaść prawie do zera…
Najnowsze komentarze