Dacia jest obecna na rynku niemieckim już 15 lat. Klienci wykupili w tym czasie już 700.400 egzemplarzy samochodów marki. Największą popularnością cieszył się Sandero.
Dacia pojawiła się na rynku niemieckim w roku 2005 wraz z modelem Logan. W pierwszym roku zarejestrowano 2100 egzemplarzy sedana a sprzedaż marki stopniowo rosła. Przez 15 lat obecności producenta w Niemczech nabywców znalazło 160.400 egzemplarzy Logana oraz Logana MCV. Wyraźny wzrost sprzedaży zanotowano, gdy w 2008 roku zadebiutował model Sandero. Miejski hatchback ze sprzedażą 249.100 egzemplarzy zyskał status najpopularniejszego modelu Dacii w Niemczech.
W roku 2010 Dacia rozszerzyła swoją ofertę o SUV-a. Duster doczekał się już II generacji i przez 10 lat rozszedł się w liczbie 183.200 sztuk. Dwa lata po premierze pierwszej generacji Dustera, zadebiutowała Dacia Lodgy. Klienci wykupili w Niemczech już 38.900 sztuk modelu. Po Lodgy do klientów zaczął trafiać Dokker, którego sprzedaż osiągnęła wynik 68.900 egzemplarzy.
Rumuńska marka świętuje 15-lecie obecności w Niemczech. Z tej okazji oferuje Dustera oraz Sandero Stepway w specjalnej edycji Celebration.
Najnowsze komentarze