Dacia odnotowała znaczący wzrost wielkości sprzedaży i udziału w rynku w ujęciu rok do roku. Marka sprzedała w Wielkiej Brytanii w 2022 roku 27.313 pojazdów – to wzrost o 55% w porównaniu z rokiem poprzednim. Udział w rynku detalicznym wzrósł do 3,13%, w porównaniu z 2,03% w 2021 r., podnosząc Dacię na trudnym rynku brytyjskim aż o pięć miejsc na 13. pozycję w klasyfikacji ogólnej.
Każdy model Dacia uplasował się w pierwszej dziesiątce rankingu sprzedaży detalicznej w swoich sektorach
Sprzedaż Sandero i Sandero Stepway wzrosła odpowiednio o 34% i 85%. Niespełna rok po wprowadzeniu na rynek Jogger jest już w pierwszej trójce rankingu sprzedaży detalicznej w swoim sektorze. Dacia nadal rośnie w siłę!
W miarę jak marka przygotowuje się do świętowania 10 udanych lat od momentu wprowadzenia na rynek brytyjski w 2013 roku, odnotowała wzrost wolumenu sprzedaży o 55% w porównaniu z rokiem 2021. W sumie w Wielkiej Brytanii sprzedano 27.313 nowych samochodów Dacia w porównaniu z 17.568 rok wcześniej. Wynik jest jeszcze bardziej imponujący, jeśli weźmiemy pod uwagę trudną sytuację w motoryzacji – rezultat pojawił się w czasie, gdy rynek samochodów osobowych spadł o 40.000 sztuk i prawie 2,5% w porównaniu z poprzednim rokiem.
Dzięki silnej sprzedaży Dacia zwiększyła swój udział w rynku samochodów osobowych o 0,62% do 1,69%, przeskakując o sześć miejsc. Jeśli chodzi o sprzedaż czysto detaliczną, poprawa udziału w rynku była jeszcze większa – udział wyniósł 3,13%, co oznacza wzrost z 2,03% w 2021 roku i awans w rankingu ogólnym marki o pięć miejsc na 13. pozycję.
W pierwszym pełnym roku sprzedaży na Sandero przypadło 5.571 sztuk – co stanowi wzrost o ponad 34% w porównaniu z rokiem 2021 – odnotowując wzrost o 1,4 tys. sztuk w stosunku do segmentu, który zmniejszył się o 19.000 sztuk. W segmencie detalicznym B-hatchback, Sandero zwiększyło swój udział w rynku do ponad 3% na tle rynku, który zmniejszył się o 4.400 sztuk.
Zobacz: nowe samochody Dacia
Podobny sukces odniosła Sandero Stepway, crossover, który w pierwszym pełnym roku sprzedaży również cieszył się dużym zainteresowaniem nabywców samochodów. W 2022 roku sprzedano łącznie 8.198 sztuk, co stanowi ogromny wzrost o ponad 85% w porównaniu z rokiem 2021. Co ważne, model ten zajął 6,22% udziału w rosnącym rynku detalicznym B-SUV, przy czym jego sprzedaż detaliczna wzrosła o 91%.
Zobacz: testy samochodów Dacia. Pomiary, spalanie, opinie.
Będący już zdecydowanym faworytem wielu osób, Duster w 2022 r. nadal zdobywał nowych fanów. Sprzedaż wzrosła o ponad 19% do łącznej liczby 10.618 sztuk, a nagrodzony samochód potwierdził swoją silną pozycję w wysoce konkurencyjnym segmencie.
Także Jogger już solidnie przyczynił się do wzrostu popularności marki Dacia. W ciągu dziewięciu miesięcy od wprowadzenia na rynek na początku 2022 roku Jogger sprzedał się w liczbie 2.832 egzemplarzy i dzięki swojej praktyczności z siedmioma miejscami błyskawicznie zyskał uznanie w segmencie C.
„Wspaniale jest widzieć te najnowsze liczby potwierdzające ciągły sukces Dacii w Wielkiej Brytanii, zwłaszcza że podkreślają one, jak dążenie marki do innowacyjnego zapewnienia zarówno jakości, jak i wartości, wyraźnie trafiającej w gusta nabywców samochodów. Co więcej, rok 2023 zapowiada się równie ekscytująco, wraz ze zbliżającą się premierą naszej pierwszej hybrydy – Joggera HYBRID 140 – oraz pierwszymi pojazdami z naszą śmiałą, nową identyfikacją wizualną, które można już zobaczyć na brytyjskich drogach, a także naszą 10-letnią rocznicą w 2023 r. W czasach, gdy wartość i trwałość są dla klientów ważniejsze niż kiedykolwiek, jesteśmy zadowoleni, że Dacia nadal rośnie w siłę w Wielkiej Brytanii.” – skomentował wyniki Luke Broad, dyrektor marki w Wielkiej Brytanii.
Najnowsze komentarze