Dacia ponownie zajęła trzecie miejsce w sprzedaży samochodów do klienta indywidualnego, osiągając 8% udziału w tym rynku. Znalazła się również w TOP8 sprzedaży aut osobowych w Polsce.
Dacia zakończyła 2021 rok z wynikiem 20.867 zarejestrowanych samochodów osobowych i dostawczych.
Wprowadzona w lutym 2021 roku trzecia generacja Sandero i Sandero Stepway odnotowała 73.740 rejestracji w Europie i 4.975 w Polsce. Umocniła swoją pozycję w pierwszej szóstce modeli w segmencie klientów indywidualnych i pierwszej czwórce w segmencie B.
W październiku 2021 roku pierwsi klienci indywidualni odebrali samochody Dacia Spring z salonów. Do końca roku zarejestrowano w sumie 415 egzemplarzy tego modelu. Spring znalazł się na 4 miejscu w sprzedaży samochodów elektrycznych w Polsce.
Dacia Duster została liderem w segmencie C SUV i znalazła się w TOP2 sprzedaży samochodów osobowych klientom indywidualnym.
Wersje z silnikiem TCe+LPG (dwupaliwowy – benzyna i LPG) stanowią ponad połowę (53%) sprzedaży marki w Polsce.
Dacia poszerza gamę i wprowadza nowy model Dacia Jogger, 7-miejscowy samochód rodzinny, który pojawi się w sprzedaży pod koniec pierwszego kwartału 2022 roku.
Sprzedaż w 2021 roku
W 2021 r. Dacia uplasowała się w TOP3 na rynku samochodów osobowych sprzedanych klientom indywidualnym. Udział marki w tym rynku wynosi 8%, co oznacza wzrost o +0,5 punktu w porównaniu z 2020 rokiem. Dacia zakończyła 2021 rok w rekordowo wysokim portfelem zamówień, który jest ponad trzykrotnie większy w porównaniu z rokiem poprzednim.
Trzecia generacja Sandero okazała się sukcesem – w 2021 roku w Polsce zarejestrowano 4.975 samochodów. Model znalazł się w pierwszej szóstce w segmencie klientów indywidualnych oraz w TOP4 w segmencie B. Sandero może się też poszczycić wysokim miksem sprzedaży – ponad 75% stanowi wersja Stepway.
Dzięki wprowadzeniu nowej fazy modelu we wrześniu ubiegłego roku Duster znalazł się w TOP2 sprzedaży samochodów osobowych klientom indywidualnym i został liderem w segmencie C SUV z wynikiem 5 930 zarejestrowanych samochodów. Wersja z nową, automatyczną skrzynią biegów EDC dostępna z silnikiem TCe 150 stanowi 2,4% miksu sprzedaży.
DACIA SPRING – ATRAKCYJNA OFERTA SAMOCHODU ELEKTRYCZNEGO
Kolejnym ważnym wydarzeniem dla marki w ubiegłym roku był debiut rynkowy Springa, w 100% elektrycznego miejskiego samochodu o wyglądzie SUV-a, przystępnego cenowo dla szerokiej grupy klientów. W 2021 roku zarejestrowano już 415 samochodów. Zapewniło to temu modelowi miejsce w TOP4 sprzedaży samochodów elektrycznych w Polsce.
W kwietniu 2021 r. blisko 200 Dacii Spring w wersji Business dołączyło do warszawskiej floty pojazdów carsharingowych firmy Traficar. Jest to element działań Grupy Renault mających na celu zapewnienie szerokiego dostępu do elektromobilności.
DACIA – OFERTA Z FABRYCZNĄ INSTALACJĄ LPG
Oferta ekologicznych, ekonomicznych i praktycznych silników TCe 100 LPG Dacii spotkała się z dużym zainteresowaniem klientów. Silniki dwupaliwowe (zasilane benzyną i LPG) stanowią 53% sprzedaży marki w Polsce. Dacia jest jedynym producentem oferującym dwupaliwowe silniki (benzyna/LPG) w całej swojej gamie samochodów osobowych (z wyłączeniem Springa i Lodgy). Fabryczny montaż tej sprawdzonej technologii w silniku TCe 100 LPG stanowi gwarancję bezpieczeństwa i niezawodności.
Oferta ekologicznych, ekonomicznych i praktycznych silników TCe 100 LPG Dacii spotkała się z dużym zainteresowaniem klientów. Silniki dwupaliwowe (zasilane benzyną i LPG) stanowią 53% sprzedaży marki w Polsce. Fabryczny montaż tej sprawdzonej technologii w silniku TCe 100 LPG stanowi gwarancję bezpieczeństwa i niezawodności.
CO NAS CZEKA W 2022 ROKU
Gama Dacii wzbogaciła się o Nowego Joggera. Ten wszechstronny, rodzinny samochód pojawi się w salonach w pierwszej połowie kwietnia 2022 r. Auto łączy w sobie to, co najlepsze z każdego segmentu: długość kombi, przestronność kombivana oraz godne SUV-a możliwości terenowe. Jogger wyróżnia się również najlepszym stosunkiem ceny do przestronności i wielofunkcyjności.
Nową wizję marki i nowy rozdział w jej historii podkreśla wprowadzenie nowej identyfikacji wizualnej Dacii. Rozpoczął się proces wprowadzania nowej identyfikacji w stylu „outdoorowym”. Nowe logo i nowa identyfikacja wizualna są już obecne w kanałach digital oraz w komunikacji. W 2022 roku zaczną być widoczne w salonach i serwisach.
W 2021 r. na rynku pojawiło się kilka ważnych nowości Dacii. Na szczególną uwagę zasługuje Dacia Spring, pierwszy w pełni elektryczny samochód tej marki. Model ten od początku cieszy się dużym zainteresowaniem klientów i jest czwartym najchętniej kupowanym autem elektrycznym w Polsce.
Dużym sukcesem okazała się również premiera nowej generacji Dustera, który kolejny rok znalazł się na pierwszym miejscu w sprzedaży w segmencie SUV. Wiosną tego roku nasza gama wzbogaci się o Nowego Joggera, który będzie dostępny w wersji 5- i 7-osobowej i został zaprojektowany z myślą o potrzebach rodzin – mówi Grzegorz Zalewski, Szef Marki Dacia Terytorium East.
DACIA
Dacia powstała w 1968 roku, a od 2004 roku jest obecna w całej Europie i krajach basenu Morza Śródziemnego. Dacia zawsze oferowała samochody o najlepszym stosunku wartości do ceny i nieustannie na nowo definiowała to, co naprawdę niezbędne. To marka, która przełamuje obowiązujące schematy i projektuje proste, uniwersalne i niezawodne samochody, idealnie dopasowane do stylu życia klientów. Modele marki wyznaczają standardy na rynku: Logan jako nowy samochód w cenie używanego, Sandero – najlepiej sprzedający się samochód w Europie na rynku klientów indywidualnych, Duster – najbardziej przystępny SUV, a także Spring – mistrz przystępnej dla wszystkich mobilności elektrycznej w Europie. Dacia jest marką Grupy Renault. Działa w 44 krajach i od 2004 roku sprzedała ponad 7 milionów samochodów.
Zajrzyj też pod adres www.dacia.pl
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze