LPG staje się coraz popularniejszym sposobem zasilania samochodów. Wśród nowych aut ciekawie przedstawia się oferta marki Dacia, która oferuje swoje samochody ze 100-konnym silnikiem, zasilanym benzyną i LPG. W Europie jest ponad 40 tysięcy stacji autogazu. Oznacza to, że co czwarta stacja paliw oferuje LPG.
Autogaz jest szczególnie popularny w Turcji, Polsce i we Włoszech. Nasz kraj to drugi pod względem wielkości rynek w Europie a Polacy coraz chętniej wybierają LPG przede wszystkim z powodu wysokich cen benzyny i niskich kosztów eksploatacji aut na gaz.
Dacia zaczęła swoją przygodę z LPG w 2009 roku, gdy w sprzedaży pojawiły się Logan i Sandero 1.4 MPI 75 KM z instalacją gazową. W 2011 roku do grona aut z LPG dołączył Duster 1.6 105 KM. W 2019 roku na rynku zadebiutował napęd 1.0 ECO-G 100 i trafił do Dustera, Sandero i Logana.
W przypadku nowych Dacii instalacja gazowa jest bardzo mocno zintegrowana z samochodem a użytkownik, poza tankowaniem gazu, nie musi robić nic więcej. Wlew gazu jest tuż obok wlewu paliwa, zbiornik mieści się pod podłogą bagażnika a komputer samochodu liczy zasięg zarówno dla gazu jak i dla benzyny. Przełączanie odbywa się automatycznie. A użytkownicy są bardzo zadowoleni – aż 90% posiadaczy rozważa zakup kolejnego auta z LPG.
Co będzie z LPG w przyszłości? Tutaj mamy dobrą wiadomość. Dla Dacii jest to główny sposób odpowiedzenia na wyzwania związane z redukcją emisji. Dlatego autogaz będzie obecny we wszystkich nowych modelach, które pojawią się na rynku, także tych, które mają spełniać normę Euro 7.
Dacia potwierdziła też oficjalnie to, o czym pisaliśmy na bazie informacji, które pozyskaliśmy z wewnątrz koncernu. Będą mocniejsze silniki z LPG! Prawdopodobnie pojawią się w związku z premierą Dacii Bigster, chociaż zarówno moc jak i data premiery są już czystymi spekulacjami. Koncern broni się przed ujawnieniem tych informacji, traktując dane nowych silników jako element strategicznej przewagi nad konkurencją. Możemy jednak spodziewać się nowego napędu o mocy 110 lub 125 KM jako podstawowej jednostki.
Zobacz: Nowe samochody Dacia
Jak widać Dacia dobrze rozumie oczekiwania klientów, w tym tych z Polski. Nasz rynek jest traktowany priorytetowo, jako jeden z trzech najważniejszych rynków LPG. Zwolennicy jazdy na gazie mają więc powody do zadowolenia.
Najnowsze komentarze