Kryzys motoryzacyjny stał się dla marki Dacia okazją do szybszego rozwoju. Klienci, którzy do tej pory wybierali samochody konkurencji, nagle zaczęli szukać czegoś bardziej ekonomicznego, tańszego w eksploatacji. Godzą się na mniejsze moce silników czy budżetowe wykonanie wnętrza, bo znacznie większą rolę w decyzjach zakupowych odgrywają dzisiaj pieniądze. I w tej sytuacji budżetowy Duster, Sandero czy Jogger będą znacznie lepszym wyborem niż Golf, Yaris czy Ceed.
Dacia jest beneficjentem kryzysu motoryzacyjnego w dość zaskakujący sposób. Rosnące ceny samochodów powodują, że zwiększa się ilość klientów, którzy rozważają zakup aut tej marki, na co ma wpływ zarówno niższa cena jak i niskie koszty eksploatacji. Pojazdy na powrót stają się luksusem, co zmusza wiele osób do szukania tańszej alternatywy. A taką właśnie proponuje Dacia.
Zobacz: nowe samochody Dacia. Sprawdź ofertę
Być może jesteśmy też początkiem zupełnie nowego trendu w przemyśle i czasy, w których nowe modele są większe, lepiej wyposażone, droższe – właśnie mijają. Bo nie da się ceny podnosić w nieskończoność, właśnie przekraczają one możliwości finansowe coraz większej grupy osób, co powoduje zmianę kierunku co do marki.
Zobacz: Dacia Duster 100 LPG – test
Dacia, która zaczynała swoją przygodę z motoryzacją jakby od nowa d 2004 roku, chciała wprowadzić na rynek samochód za 5000 euro. „W firmie Dacia, jako pierwsi byliśmy zdania, że tani samochód może być atrakcyjny, bezpieczny i dobrej jakości. I coś nam mówi, że mieliśmy rację … Niezawodność i solidność naszych modeli cieszą się dziś powszechnym uznaniem. Najnowsze modele gamy Dacia zaskoczyły wszystkich atrakcyjną i wyróżniającą się stylistyką. Co więcej, w naszych samochodach jest zawsze dużo miejsca dla pasażerów i ich bagażu. Sukces ten wypływa z prostego założenia: można lubić samochody i można ich potrzebować dbając jednocześnie o swój budżet” – pisała marka w folderze reklamowym sprzed dziesięciu lat.
Zobacz: Dacia Jogger – pierwsza polska jazda, opinie i pomiary.
Dacia będzie przejmowała kolejnych klientów innych marek. Toyota, Volkswagen, Hyundai, Skoda czy Kia muszą się mieć na baczności. Nie mają żadnych produktów na trudne czasy a Dacia owszem. Duster, Sandero i Jogger to propozycje budżetowe, tak, ale cenowo bezkonkurencyjne.
Konkurencyjność oferty Dacia jest zwielokrotniona przez ograniczenia, jakim podlega przemysł motoryzacyjny uważa Denis Le Vot, szef marki. Dzisiaj coraz lepiej widać, że można odnieść sukces w branży samochodowej, tworząc rozwiązania budżetowe. Nie wszyscy nabywcy aut potrzebują lub chcą większej mocy, większej ilości elektroniki, większego komfortu… za coraz wyższą cenę. Ten przepis jest ciągle aktualny.
Najnowsze komentarze