Pomimo kryzysu na rynku motoryzacyjnym, Dacia odnotowała wzrost zysku netto w 2021 r. Rosnące zapotrzebowanie na niedrogie samochody spowodowało, że fabryka pracuje na pełnych obrotach a brak części i podzespołów nie wpłynął na wyniki finansowe.
Dacia poinformowała, że zysk marki netto w 2021 r. wzrósł o 67%. Z kolei sprzedaż Dacii osiągnęła 21,4 mld lei, co oznacza wzrost o 17,2% rocznie – wynika z opublikowanego raportu. Sprzedaż pojazdów i części stanowiła 90,5% całkowitej sprzedaży Dacii i wzrosła o 17,4% w skali roku dzięki wzrostowi eksportu.
W ubiegłym roku eksport Dacii wzrósł o 20,7%, z czego eksport do krajów Unii Europejskiej stanowił 81,3%.
W 2021 roku Dacia sprzedała łącznie 257.280 egzemplarzy nowych samochodów, co oznacza spadek o 0,7% w skali roku. Najlepiej sprzedającym się modelem był oczywiście Duster, stanowiący 75,5% całkowitej sprzedaży. Drugie miejsce zajmuje Sandero a trzecie Logan.
Zobacz: Nowe samochody Dacia
Firma zakończyła rok 2021 zatrudniając 12.771 pracowników, co oznacza spadek o 730 osób w porównaniu z rokiem 2020. Zmniejszenie zatrudnienia wynikało z przestojów wywołanych koronawirusem oraz brakiem dostępności części.
Renault kupiło w 1999. Pięć lat później na rynku pojawiła się Dacia Logan, która rozpoczęła podróż marki do sukcesu. Kolejnym przełomem były modele Sandero (2008) oraz Duster (2010). Automobile Dacia SA jest jedną z największych firm w Europie Południowo-Wschodniej.
Zobacz: Test Dacii Jogger – najnowszego modelu marki
Najnowszym modelem Dacii jest Jogger, 7-miejscowy crossover, który może być wyposażony w fabryczną instalację gazową. Marka planuje wprowadzenie kolejnych, większych modeli, które będą plasowane na pograniczu segmentu C i D. Pierwszym będzie Dacia Bigster, 7-miejscowy SUV.
Najnowsze komentarze