Nowa Dacia Jogger, nowe Sandero Stepway, nadchodząca Dacia Bigster i odświeżony Duster to recepta na dwukrotne zwiększenie udziałów w rynku. Celem jest przejęcie klientów tańszych modeli marek takich jak Skoda, Toyota, Kia czy Volkswagen. Dacia sprzedaje się świetnie w całej Europie a plany są ambitne, ale zupełnie realne – uważa Denis Le Vot, szef rumuńskiej marki. I ma powody by tak twierdzić: niedawno Dacia Sandero pobiła pod względem popularności Volkswagena Golfa.
„Mamy elektrycznego Springa jako samochód miejski, Sandero w segmencie B, Dustera w kategorii SUV i teraz crossovera z segmentu C, czyli Joggera. Było to było możliwe dzięki platformie CMF-B, którą wydłużyliśmy, aby zapewnić więcej miejsca na pokładzie. Dacia Jogger jest lekka, waży 1200 kg, co pozwala nam na zastosowanie silników o mniejszej mocy i niskim zużyciu paliwa. Dzięki tym czterem modelom zamierzamy podwoić nasz udział w rynku” – mówi Denis Le Vot.
Zobacz: Dacia Duster LPG 100 KM
„W 2023 roku gamę uzupełni C-Suv Bigster. Aby przygotować się na jego przybycie, pracujemy nad nowym wizerunkiem marki: stworzyliśmy nowe logo i skupiamy się na projektowaniu. Nasz nowy szef designu, Miles Nürnberger, pochodzi z Astona Martina i jesteśmy pewni, że wykona świetną robotę, zachowując ducha marki: chcemy udowodnić, że dobry design nie musi być drogi. A skoro od 2027 r., wraz z wprowadzeniem przepisów Euro 7, samochody staną się droższe, to naszym celem będzie utrzymanie kosztów pod kontrolą, aby móc zaoferować to, co jest potrzebne, za rozsądną cenę” – dodaje Le Vot.
Zobacz: Dacia Sandero Stepway – jak jeździ?
Zobacz: Promocje Dacia – sprawdź i skonfiguruj swój samochód
„Dzięki Joggerowi uprościliśmy gamę, oferując trzy w jednym: pojemność kombi, wszechstronność MPV, z siedmioma miejscami w trzech rzędach oraz wygląd crossovera” – uzupełnia Lionel Jaillet, szef działu Dacia Product Performance. „Jogger zastępuje modele Lodgy, Logan MCV i Dokker i wprowadza markę Dacia do segmentu C, zachowując formułę, która uczyniła ją jednym z najlepiej sprzedających się samochodów w Europie: wszystko co trzeba w niskiej cenie, odpowiednie wyposażenie i oferta, która stawia na prostotę w zakresie wyposażenia. Ludzie patrzą bardzo na stosunek możliwości do ceny. Dlatego 75% Sandero sprzedajemy w wersji Stepway, a prawie 80 procent Dustera w najbogatszej wersji wyposażenia. Teraz, dzięki Joggerowi, odkryliśmy dla klientów na nowo samochód rodzinny, łącząc praktyczność z inteligentnymi rozwiązaniami” – podsumowuje Jaillet.
Dacia stawia też na niedrogą eksploatację. Wszystkie samochody spalinowe oferowane są z silnikami wyposażonymi w fabryczną instalację LPG.
Najnowsze komentarze