Z 132.137 rejestracjami we Francji w 2022 roku, Dacia kontynuuje wzrost, z wolumenem zwiększonym o 4,5% na rynku, który spadł o nieco ponad 10% w porównaniu z rokiem 2021. Udział Dacii w rynku samochodów osobowych wynosi obecnie 8,6%, dzięki czemu marka po raz pierwszy w swojej historii znalazła się na trzecim miejscu w zestawieniu producentów!
Dacia umocniła swoją pozycję wśród klientów indywidualnych, sprzedając 112.286 sztuk przy udziale w rynku na poziomie 15,8%, co oznacza wzrost o 1,3 punktu. Ten sukces handlowy opiera się na całkowicie odnowionej i silnej gamie użytecznych oraz atrakcyjnych samochodów, z których wszystkie należą do liderów w swoich kategoriach. Dacia kontynuuje też wdrażanie swojej nowej strategii tożsamości marki, w szczególności poprzez modernizację swojej sieci, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz.
Co szósty klient indywidualny wybiera Dacię
W samochodach osobowych marka zarejestrowała w 2022 roku 130.855 sztuk, co stanowi wzrost o 4,5% w porównaniu z rokiem 2021, przy ogólnym spadku rynku o 7,8%. Wyniki te przekładają się na wzrost udziału w rynku o jeden punkt procentowy do poziomu 8,6%, co stawia markę na trzecim miejscu wśród producentów, po raz pierwszy w jej historii.
Silna pozycja Dacii opiera się na sukcesach z klientami indywidualnymi, którzy stanowią 85% rejestracji marki. Z udziałem w rynku na poziomie 15,8%, co oznacza wzrost o 1,3 punktu, Dacia zajmuje drugie miejsce na rynku.
Sandero, Spring, Duster i Jogger okazują się wielkim sukcesem
Z 64.294 rejestracjami w 2022 roku Dacia Sandero była najlepiej sprzedającym się pojazdem dla klientów indywidualnych we Francji, we wszystkich segmentach łącznie, już siódmy rok z rzędu.
Rok po premierze, z liczbą 18 326 rejestracji, Dacia Spring była najlepiej sprzedającym się pojazdem elektrycznym dla klientów indywidualnych. Pojazd ten przysparza marce nowych klientów – ponad siedmiu na dziesięciu klientów Spring kupuje pojazd Dacia po raz pierwszy.
Dacia Duster to najlepiej sprzedający się SUV we Francji dla klientów indywidualnych, zyskując dwa miejsca w pierwszej trójce w porównaniu z rokiem 2021. Model ten odnotował 31.648 rejestracji.
Kolejną atrakcją dla marki w 2022 roku była premiera Dacii Jogger, wszechstronnego modelu rodzinnego oferującego siedem pełnowymiarowych miejsc. W ciągu niespełna roku Jogger stał się drugim najpopularniejszym modelem w segmencie C dla klientów indywidualnych, z liczbą 13.063 rejestracji na tym rynku. Dostępny już z dwupaliwowymi silnikami benzynowo/LPG ECO-G 100 i TCe 110, Jogger będzie dostępny do zamówienia od 3. stycznia 2023 roku z silnikiem HYBRID 140.
Zobacz: Testy i opinie na temat samochodów Dacia. Spalanie, jazda, komfort, zalety i wady
Fabryczna instalacja LPG na czele
Prawie co druga sprzedaż Dacii odbywa się z wykorzystaniem pojazdów zasilanych LPG lub elektrycznych. W całej gamie oferta LPG nadal przyciąga klientów i stanowi jedną trzecią sprzedaży. Tak jest na przykład w przypadku Dacii Jogger. Aż 65% sprzedaży odbywa się z silnikiem ECO-G 100 LPG. Na rynku samochodów osobowych, na którym mix elektryczny wynosi 13,3%, Dacia realizuje 14% sprzedaży w formie elektrycznej, co jest wynikiem nieco wyższym niż mix rynkowy.
Nowa tożsamość marki
W 2021 roku Dacia zaprezentowała swoją nową identyfikację wizualną, która została rozwinięta w różnych mediach komunikacyjnych, w tym cyfrowych i reklamowych.
W 2022 roku Dacia wprowadziła swoją nową tożsamość jednocześnie w całej gamie (Spring, Sandero, Logan, Duster i Jogger): nowe kolory i nowy emblemat Dacia Link, opływowe D i C połączone jak ogniwa łańcucha, symbole użyteczności, solidności i prostoty. Od 16. czerwca 2022 roku każdy zamówiony samochód jest dostępny z nową identyfikacją marki.
Zobacz: nowe samochody Dacia. Promocje
„Dacia zwiększa swój udział w rynku i przyspiesza wzrost, zajmując po raz pierwszy w historii marki trzecie miejsce na rynku samochodów osobowych we Francji. Te wyniki potwierdzają trafność obietnicy Dacii: oferować naszym klientom to, co najważniejsze w najlepszej cenie. W roku 2023 będziemy kontynuować wzrost zarówno w zakresie nowych pojazdów, jak i działalności posprzedażowej. Dacia ma do dyspozycji kilka pomysłów jak to osiągnąć: nowa gama, pojawienie się silnika hybrydowego w modelu Jogger oraz dalsze wdrażanie nowej identyfikacji wizualnej w naszej sieci.” – skomentował wyniki Thomas Dubruel – dyrektor sprzedaży na Francję.
Najnowsze komentarze