W ostatnim czasie mamy prawdziwy wysyp nowych identyfikacji wizualnych producentów samochodów. Logo zmienił Peugeot, Opel a także Renault. Przyszła kolej na markę Dacia. Zmiana jest znacząca. Symbol nawiązuje do koncepcyjnego modelu Bigster i wykorzystuje kolory natury.
„Otwiera się nowa karta w historii” – w taki sposób Dacia informuje o swoim nowym logo, które widzieliśmy już przy okazji premiery koncepcyjnego modelu Bigster. Zmieni się jednak nie tylko logo, ale także podpis oraz barwy, które z niebieskiej przeszły w zieleń. Dacia zaznacza, że recepta na sukces wciąż pozostanie taka sama i skupi się na prostocie, solidności i przystępnej cenie.
Nowa identyfikacja wizualna składa się z dwóch elementów, które zostały zaprojektowane wewnętrznie przez zespół stylistów Dacii. Projekt składający się z dwóch liter jest minimalistyczny, ale o to właśnie w nim chodzi. Ma uosabiać oszczędny i pomysłowy charakter marki. D to jednocześnie odwrócone C, które łączy się z drugim elementem w ogniwo łańcucha jako symbol solidności i więzi. Ponadto D tworzy strzałkę, która ma oznacza ruch oraz krok w przyszłość.
Nowy kolor khaki ma przywoływać na myśl bliskość natury oraz kojarzyć się z terenem, w którym pojazdy Dacii wykorzystują swoje możliwości. Chodzi głównie o Dustera oraz seryjną wersję modelu Bigster. Dacia dodała także trzy drugorzędne kolory ziemi: ciemny khaki, terakota, piasek.
Od czerwca 2021 roku nowa tożsamość marki zacznie pojawiać się w różnych kanałach komunikacji: na stronach internetowych, w reklamach i broszurach. Salony Dacii będą stopniowo przechodzić na nową tożsamość od początku 2022 roku. Samochody przyjmą logo w drugiej połowie 2022 roku.
Najnowsze komentarze