Sprzedaż samochodów marki Dacia charakteryzuje się ciągłą tendencją wzrostową, przy czym wzrost ten w samym 2007 roku wyniósł 17,2%. Dzięki sukcesowi modelu Dacia Logan MCV, szczególnie silny wzrost zanotowano w Europie Zachodniej (+67,9%).
Pięć nowoczesnych, niezawodnych i solidnych modeli oferowanych przez Dacię, jest zgodnych z tożsamością marki, która jest postrzegana jako otwarta na potrzeby klientów (przestronne, przystępne cenowo samochody) i pomysłowa. Otwarta na potrzeby klientów, gdyż każdy z modeli zapewnia rekordową ilość miejsca we wnętrzu po przystępnej cenie. Pomysłowa, gdyż gama atrakcyjnych pojazdów oferowanych przez markę Dacia po niskich cenach, to efekt antycypacji potrzeb klientów o pragmatycznym podejściu, którzy przede wszystkim oczekują od auta bezstresowej eksploatacji. Dacia nadąża za aktualnymi tendencjami i potrzebami rynkowymi, wyprzedzając konkurencję dzięki umiejętności szybszego dostrzeżenia nowych możliwości oferowanych przez rynek.
Dzięki wprowadzeniu do sprzedaży modelu Dacia Sandero, rok 2008 będzie rokiem o strategicznym znaczeniu dla rozwoju marki Dacia. Nowe logo Dacii, po raz pierwszy zaprezentowane na salonie w Genewie, podobnie jak produkty marki wyraża nowoczesność, prostotę i solidność. Zachowany został niebieski kolor, który jest symbolicznie związany z marką, przybierając w nowym logo głębszą i szlachetniejszą tonację.
…saga marki Dacia trwa…
W 2008 roku Dacia zaproponuje gamę pojazdów złożoną z modelu trójbryłowego (Dacia Logan), kombi (Dacia Logan MCV), hatchbacka (Dacia Sandero) i dwóch pojazdów użytkowych (Dacia Logan Van i Dacia Logan Pick-up).
Model Dacia Sandero to piąty typ nadwozia opracowany w oparciu o płytę podłogową B0 (płytę Logana), który wejdzie do sprzedaży w połowie 2008 roku. Dzięki niemu marka Dacia pojawi się w segmencie samochodów kompaktowych. Tak jak w przypadku modelu Logan, Dacia Sandero będzie pozycjonowana jako najtańszy samochód w swoim segmencie, o bezkonkurencyjnym stosunku ceny do oferowanej jakości i wyposażenia. W zależności od warunków panujących na poszczególnych rynkach zbytu, Dacia planuje wprowadzenie w poszczególnych krajach modeli możliwie najlepiej dopasowanych do lokalnych potrzeb.
RYNKI DOJRZAŁE, RYNKI ROZWIJAJĄCE SIĘ – MAGIA LoganA DZIAŁA WSZĘDZIE
Dzięki nowej ofercie Dacia chce powtórzyć wyjątkowy sukces modelu Logan, który jest symbolem marki od 2004 roku. Rumuński producent samochodów, firma Dacia, utworzona w 1966 roku, początkowo miała zasięg krajowy i lokalny. Stan taki utrzymywał się aż do 1999 roku, kiedy to stała się filią koncernu Renault. Od 2004 roku Dacia oferuje gamę modeli Logan, które odpowiadają nowej koncepcji samochodu o bezprecedensowym stosunku ceny do oferowanej jakości i wyposażenia. Wyjątkowość oferty sprawiła, że sukces marki przerósł najśmielsze oczekiwania. Od premiery modelu sprzedaż nieustannie rośnie: w okresie od 2003 (68.738) do 2007 (230.164 sztuk) uległa ona trzykrotnemu zwiększeniu. W okresie 2006-2007 marka odnotowała wzrost sprzedaży o 17,2%.
Aktualnie marka Dacia jest obecna na rynkach 51 krajów i obejmuje swoim zasięgiem obszar od Europy i Afryki, po kraje Maghrebu i Turcje. Wiosną marka planuje wejście na rynek portugalski, a w końcu 2008 roku na rynki skandynawskie (Szwecja, Dania, Finlandia).
Najsilniejszy wzrost sprzedaży Dacii w 2007 roku został odnotowany na rynkach Europy Zachodniej. Tu sprzedaż wzrosła o 67,9 % (79.740 sprzedanych pojazdów). Szczególnie warty podkreślenia jest wzrost sprzedaży o 73,.9% we Francji (32.684) i o 174,.8% w Niemczech (17.517), związany z sukcesem modelu Dacia Logan MCV. W styczniu 2008 roku, w zaledwie 3 lata po wprowadzeniu do sprzedaży we Francji, Dacia zajmowała 9. pozycję w rankingu najlepiej sprzedających się marek (na 38).
Na rodzinnym rynku rumuńskim, Dacia utrzymuje pozycję lidera z wynikiem 102 000 sprzedanych pojazdów w 2007 roku. Dwie limitowane serie modelu Logan osiągnęły zdecydowany sukces: wersja ABS+, oferująca dodatkowe wyposażenie zapewniające bezpieczeństwo (20 do 25% sprzedaży w okresie od kwietnia do grudnia) i Kiss FM, wyposażona w radioodtwarzacz CD mp3 (16% sprzedaży od wprowadzenia do sprzedaży w kwietniu), adresowana do młodszych klientów.
W Maroku Dacia zajmuje drugie miejsce, zaraz za Renault, z 12,4% udziału w rynku. Logan jest najlepiej sprzedającym się modelem na rynku – wyprzedza nawet Renault Kangoo.
Sprzedaż samochodów Dacia rośnie również na Ukrainie: 9.350 sprzedanych pojazdów w 2007 roku to o 58% więcej w stosunku do roku 2006. Doskonałe przyjęcie Logana MCV na Salonie Samochodowym w Kijowie w maju znalazło potwierdzenie w sukcesie tego modelu, wprowadzonego w lipcu ub.r. na silnie rozwijającym się rynku ukraińskim (+ 35%) i pozwoliło na trwałe zapewnić marce Dacia miejsce na rynku motoryzacyjnym.
BIZNES MODEL TAKI JAK SAMOCHÓD – SOLIDNY
Marka Dacia kontynuuje realizację swojej strategii, opartej na bezprecedensowym nisko-kosztowym modelu biznesowym: wszystkie decyzje podejmowane na etapie projektowania, produkcji i sprzedaży są podyktowane poszukiwaniem dodatkowych korzyści dla klienta. Koszty są obniżane zgodnie z jedną i podstawową zasadą: klient musi mieć w swoim samochodzie wszystko, czego potrzebuje i nic niepotrzebnego. Dacia Sandero, która wpisuje się w tę strategię, także będzie oferowana w bardzo atrakcyjnych cenach.
CIĄGLE ROZWIJANA SIEĆ – GWARANCJA DOSTĘPNOŚCI SERWISU DLA WSZYSTKICH
Wszędzie tam, gdzie są sprzedawane samochody marki Dacia, rozbudowywana jest sieć serwisowa. W Rumunii sieć sprzedaży obejmuje ponad 100 punktów, z czego 17 zostało otwartych w 2007 roku. Na pozostałych rynkach marka Dacia opiera się na istniejącej, rozbudowanej i profesjonalnej sieci koncesji Renault. Łącznie ponad 1100 koncesjonerów oferuje modele marki Dacia w całej Europie. W 2007 roku we Francji dwóch koncesjonerów podjęło decyzje o utworzeniu odrębnych salonów sprzedaży samochodów Dacia. W najbliższych latach inicjatywa ta może znaleźć naśladowców wraz z rozbudową oferowanej gamy pojazdów.
ZAKŁAD W Pitesti – WZÓR WYDAJNOŚCI
Zakład w Pitesti, który jest kolebką marki, pozostaje głównym miejscem produkcji pojazdów zaprojektowanych na płycie podłogowej B0 (płycie Logana). Dzięki wykorzystywaniu wspólnych części w procesie produkcji różnych wersji nadwozi, wszystkich pięć modeli jest produkowanych na tej samej linii montażowej. W 2007 roku, aby sprostać wyzwaniu związanemu z wprowadzeniem modelu Dacia Sandero i rozwojem marki, zakład zwiększył swoja zdolność produkcyjną do 350.000 samochodów rocznie (60 samochodów na godzinę).
Samochody marki Dacia są także produkowane w Maroku, w zakładzie w Casablance. W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie, począwszy od 2010 roku produkcja samochodów marki Dacia zostanie także uruchomiona w trzecim zakładzie, w Tangerze (Maroko), obok modeli marek Renault i Nissan.
Źródło: Renault Polska
Zdjęcia: Renault Polska i Francuskie.pl
Najnowsze komentarze