• Najnowsze

Dacia – przestronne wnętrze, pomysłowe rozwiązania

2008-03-06
Renault Megane Scenic

Renault Megane Scenic będzie szkolił młodych mechaników w Gdańsku

2021-01-25
Duster Off Road Team Poland WOŚP

Duster Off Road Team Poland dla WOŚP – hałdy i górki GOP

2021-01-25
Renault Alcar

Renault Alcar z tytułem Dealer of the Year 2020

2021-01-25
DS 9

DS 9 E-Tense 225 – pierwsza jazda flagowym modelem DS Automobiles

2021-01-25

Peugeot nie nadąża z produkcją 208, zwłaszcza najwyższych wersji GT i GT Pack

2021-01-25
Renault Megane-e

Renault Megane-e przechodzi testy. Debiut w 2021 roku

2021-01-25

Elektrycznym Renault Zoe przejechaliśmy zimą już ponad dwa tysiące kilometrów

2021-01-25

Nowy Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8: pierwsza jazda w Polsce. ZDJĘCIA + FILM

2021-01-24

Renault Trucks skorzysta z w pełni elektrycznych autobusów przy przewozie swoich pracowników we Francji

2021-01-24

Citroen XM i Peugeot 605. Te niezwykłe klasyki skończą w tym roku 32 lata!

2021-01-24
poniedziałek, 25 stycznia, 2021
  • Reklama
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • TOP 100 Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
  • Testy
    • TOP 100 – testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Katalog samochodów
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Przeglądy Prasy
  • Artykuły
  • Wydarzenia
  • Dane techniczne
Brak wyników
temu
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości

Dacia – przestronne wnętrze, pomysłowe rozwiązania

Krzysztof Gregorczyk Krzysztof Gregorczyk
2008-03-06
w Wiadomości
Czas czytania7min czytania
9 0
0
8
UDOSTĘPNIEŃ
25
ODSŁON
UdostępnijTwitter

Zobacz również

Renault Megane Scenic będzie szkolił młodych mechaników w Gdańsku

Duster Off Road Team Poland dla WOŚP – hałdy i górki GOP

Renault Alcar z tytułem Dealer of the Year 2020

Sprzedaż samochodów marki Dacia charakteryzuje się ciągłą tendencją wzrostową, przy czym wzrost ten w samym 2007 roku wyniósł 17,2%. Dzięki sukcesowi modelu Dacia Logan MCV, szczególnie silny wzrost zanotowano w Europie Zachodniej (+67,9%).


Pięć nowoczesnych, niezawodnych i solidnych modeli oferowanych przez Dacię, jest zgodnych z tożsamością marki, która jest postrzegana jako otwarta na potrzeby klientów (przestronne, przystępne cenowo samochody) i pomysłowa. Otwarta na potrzeby klientów, gdyż każdy z modeli zapewnia rekordową ilość miejsca we wnętrzu po przystępnej cenie. Pomysłowa, gdyż gama atrakcyjnych pojazdów oferowanych przez markę Dacia po niskich cenach, to efekt antycypacji potrzeb klientów o pragmatycznym podejściu, którzy przede wszystkim oczekują od auta bezstresowej eksploatacji. Dacia nadąża za aktualnymi tendencjami i potrzebami rynkowymi, wyprzedzając konkurencję dzięki umiejętności szybszego dostrzeżenia nowych możliwości oferowanych przez rynek.


Dzięki wprowadzeniu do sprzedaży modelu Dacia Sandero, rok 2008 będzie rokiem o strategicznym znaczeniu dla rozwoju marki Dacia. Nowe logo Dacii, po raz pierwszy zaprezentowane na salonie w Genewie, podobnie jak produkty marki wyraża nowoczesność, prostotę i solidność. Zachowany został niebieski kolor, który jest symbolicznie związany z marką, przybierając w nowym logo głębszą i szlachetniejszą tonację.

…saga marki Dacia trwa…

W 2008 roku Dacia zaproponuje gamę pojazdów złożoną z modelu trójbryłowego (Dacia Logan), kombi (Dacia Logan MCV), hatchbacka (Dacia Sandero) i dwóch pojazdów użytkowych (Dacia Logan Van i Dacia Logan Pick-up).


Model Dacia Sandero to piąty typ nadwozia opracowany w oparciu o płytę podłogową B0 (płytę Logana), który wejdzie do sprzedaży w połowie 2008 roku. Dzięki niemu marka Dacia pojawi się w segmencie samochodów kompaktowych. Tak jak w przypadku modelu Logan, Dacia Sandero będzie pozycjonowana jako najtańszy samochód w swoim segmencie, o bezkonkurencyjnym stosunku ceny do oferowanej jakości i wyposażenia. W zależności od warunków panujących na poszczególnych rynkach zbytu, Dacia planuje wprowadzenie w poszczególnych krajach modeli możliwie najlepiej dopasowanych do lokalnych potrzeb.


RYNKI DOJRZAŁE, RYNKI ROZWIJAJĄCE SIĘ – MAGIA LoganA DZIAŁA WSZĘDZIE

Dzięki nowej ofercie Dacia chce powtórzyć wyjątkowy sukces modelu Logan, który jest symbolem marki od 2004 roku. Rumuński producent samochodów, firma Dacia, utworzona w 1966 roku, początkowo miała zasięg krajowy i lokalny. Stan taki utrzymywał się aż do 1999 roku, kiedy to stała się filią koncernu Renault. Od 2004 roku Dacia oferuje gamę modeli Logan, które odpowiadają nowej koncepcji samochodu o bezprecedensowym stosunku ceny do oferowanej jakości i wyposażenia. Wyjątkowość oferty sprawiła, że sukces marki przerósł najśmielsze oczekiwania. Od premiery modelu sprzedaż nieustannie rośnie: w okresie od 2003 (68.738) do 2007 (230.164 sztuk) uległa ona trzykrotnemu zwiększeniu. W okresie 2006-2007 marka odnotowała wzrost sprzedaży o 17,2%.


Aktualnie marka Dacia jest obecna na rynkach 51 krajów i obejmuje swoim zasięgiem obszar od Europy i Afryki, po kraje Maghrebu i Turcje. Wiosną marka planuje wejście na rynek portugalski, a w końcu 2008 roku na rynki skandynawskie (Szwecja, Dania, Finlandia).

Najsilniejszy wzrost sprzedaży Dacii w 2007 roku został odnotowany na rynkach Europy Zachodniej. Tu sprzedaż wzrosła o 67,9 % (79.740 sprzedanych pojazdów). Szczególnie warty podkreślenia jest wzrost sprzedaży o 73,.9% we Francji (32.684) i o 174,.8% w Niemczech (17.517), związany z sukcesem modelu Dacia Logan MCV. W styczniu 2008 roku, w zaledwie 3 lata po wprowadzeniu do sprzedaży we Francji, Dacia zajmowała 9. pozycję w rankingu najlepiej sprzedających się marek (na 38).


Na rodzinnym rynku rumuńskim, Dacia utrzymuje pozycję lidera z wynikiem 102 000 sprzedanych pojazdów w 2007 roku. Dwie limitowane serie modelu Logan osiągnęły zdecydowany sukces: wersja ABS+, oferująca dodatkowe wyposażenie zapewniające bezpieczeństwo (20 do 25% sprzedaży w okresie od kwietnia do grudnia) i Kiss FM, wyposażona w radioodtwarzacz CD mp3 (16% sprzedaży od wprowadzenia do sprzedaży w kwietniu), adresowana do młodszych klientów.

W Maroku Dacia zajmuje drugie miejsce, zaraz za Renault, z 12,4% udziału w rynku. Logan jest najlepiej sprzedającym się modelem na rynku – wyprzedza nawet Renault Kangoo.

Sprzedaż samochodów Dacia rośnie również na Ukrainie: 9.350 sprzedanych pojazdów w 2007 roku to o 58% więcej w stosunku do roku 2006. Doskonałe przyjęcie Logana MCV na Salonie Samochodowym w Kijowie w maju znalazło potwierdzenie w sukcesie tego modelu, wprowadzonego w lipcu ub.r. na silnie rozwijającym się rynku ukraińskim (+ 35%) i pozwoliło na trwałe zapewnić marce Dacia miejsce na rynku motoryzacyjnym.


BIZNES MODEL TAKI JAK SAMOCHÓD – SOLIDNY

Marka Dacia kontynuuje realizację swojej strategii, opartej na bezprecedensowym nisko-kosztowym modelu biznesowym: wszystkie decyzje podejmowane na etapie projektowania, produkcji i sprzedaży są podyktowane poszukiwaniem dodatkowych korzyści dla klienta. Koszty są obniżane zgodnie z jedną i podstawową zasadą: klient musi mieć w swoim samochodzie wszystko, czego potrzebuje i nic niepotrzebnego. Dacia Sandero, która wpisuje się w tę strategię, także będzie oferowana w bardzo atrakcyjnych cenach.


CIĄGLE ROZWIJANA SIEĆ – GWARANCJA DOSTĘPNOŚCI SERWISU DLA WSZYSTKICH

Wszędzie tam, gdzie są sprzedawane samochody marki Dacia, rozbudowywana jest sieć serwisowa. W Rumunii sieć sprzedaży obejmuje ponad 100 punktów, z czego 17 zostało otwartych w 2007 roku. Na pozostałych rynkach marka Dacia opiera się na istniejącej, rozbudowanej i profesjonalnej sieci koncesji Renault. Łącznie ponad 1100 koncesjonerów oferuje modele marki Dacia w całej Europie. W 2007 roku we Francji dwóch koncesjonerów podjęło decyzje o utworzeniu odrębnych salonów sprzedaży samochodów Dacia. W najbliższych latach inicjatywa ta może znaleźć naśladowców wraz z rozbudową oferowanej gamy pojazdów.


ZAKŁAD W Pitesti – WZÓR WYDAJNOŚCI

Zakład w Pitesti, który jest kolebką marki, pozostaje głównym miejscem produkcji pojazdów zaprojektowanych na płycie podłogowej B0 (płycie Logana). Dzięki wykorzystywaniu wspólnych części w procesie produkcji różnych wersji nadwozi, wszystkich pięć modeli jest produkowanych na tej samej linii montażowej. W 2007 roku, aby sprostać wyzwaniu związanemu z wprowadzeniem modelu Dacia Sandero i rozwojem marki, zakład zwiększył swoja zdolność produkcyjną do 350.000 samochodów rocznie (60 samochodów na godzinę).


Samochody marki Dacia są także produkowane w Maroku, w zakładzie w Casablance. W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie, począwszy od 2010 roku produkcja samochodów marki Dacia zostanie także uruchomiona w trzecim zakładzie, w Tangerze (Maroko), obok modeli marek Renault i Nissan.

Źródło: Renault Polska
Zdjęcia: Renault Polska i Francuskie.pl

Galeria

Newsletter

0 0 głos
Ocena artykułu
Tagi: DaciaLoganRenaultSanderoWszystkie
Udostepnij3Tweet2Udostepnij1
Poprzedni

Peugeot et Second Life – nowe wydarzenia na wyspie Peugeot

Następny

Stronniczy przegląd prasy: „Auto-Świat” nr 10/2008

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik szybkiej jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Stronniczy przegląd prasy: „Auto-Świat” nr 10/2008

Megane Coupe Concept - powiększamy galerię

Citroën C-Crosser z nowym silnikiem benzynowym

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Kalendarium

Maj 2021
Maj 29 - 30 2021

I Zlot Citroena BX

Maj 29 - 30 2021

I Zlot Citroena BX

Sierpień 2022
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
Nie odnaleziono wydarzeń!

Reklama

Polecamy

  • serwis mechaniczny Renault Warszawa
  • serwis blacharsko-lakierniczy Renault Warszawa
  • Facebook Twitter

    Komentarze

    • Anonimowo o Renault Megane-e przechodzi testy. Debiut w 2021 roku
    • adam o Peugeot nie nadąża z produkcją 208, zwłaszcza najwyższych wersji GT i GT Pack
    • adam o Renault Megane-e przechodzi testy. Debiut w 2021 roku
    • Roman o Renault Megane-e przechodzi testy. Debiut w 2021 roku
    • Ron o Stellantis: czołowi dyrektorzy w firmie. Kto rządzi poszczególnymi markami?
    • Marcin o Citroen XM i Peugeot 605. Te niezwykłe klasyki skończą w tym roku 32 lata!
    • elektryk o Renault Zoe: jakie aplikacje mobilne dla samochodu elektrycznego?
    • elektryk o Renault Zoe: jakie aplikacje mobilne dla samochodu elektrycznego?
    • elektryk o Elektrycznym Renault Zoe przejechaliśmy zimą już ponad dwa tysiące kilometrów
    • elektryk o Elektrycznym Renault Zoe przejechaliśmy zimą już ponad dwa tysiące kilometrów


    Aktualności ze świata motoryzacji

    • Renault Megane Scenic będzie szkolił młodych mechaników w Gdańsku
    • Duster Off Road Team Poland dla WOŚP – hałdy i górki GOP
    • Renault Alcar z tytułem Dealer of the Year 2020
    • DS 9 E-Tense 225 – pierwsza jazda flagowym modelem DS Automobiles
    • Peugeot nie nadąża z produkcją 208, zwłaszcza najwyższych wersji GT i GT Pack
    • Renault Megane-e przechodzi testy. Debiut w 2021 roku
    • Elektrycznym Renault Zoe przejechaliśmy zimą już ponad dwa tysiące kilometrów
    • Nowy Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8: pierwsza jazda w Polsce. ZDJĘCIA + FILM
    • Renault Trucks skorzysta z w pełni elektrycznych autobusów przy przewozie swoich pracowników we Francji
    • Citroen XM i Peugeot 605. Te niezwykłe klasyki skończą w tym roku 32 lata!


    Redakcja

    Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
    e-mail: [email protected]
    00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

    redaktor naczelny
    Krzysztof Gregorczyk
    [email protected]

    Kontakt w sprawie reklamy
    [email protected]



    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Brak wyników
    temu
    • Reklama
    • Wiadomości
    • Testy
    • Historia
    • Wyprawy
    • Przegląd Prasy
    • Artykuły
    • Dane techniczne

    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Witam ponownie!

    Zaloguj się

    Zapomniane hasło?

    Utwór®z nowe konto

    Wypełnij, aby się zarejestrować

    Wszystkie pola wymagane Zaloguj się

    Odzyskaj hasło

    Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

    Zaloguj się
    wpDiscuz
    0
    0
    Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
    ()
    x
    | Reply
    Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.