* Stały wzrost wyników handlowych
W 2010 roku (na rynku samochodów osobowych i dostawczych):
– na świecie – Dacia sprzedała 348.279 samochodów, co daje wzrost o 11,8% w stosunku do roku 2009.
– w Europie – Dacia ma 1,6% udziału w rynku ze sprzedażą 246.920 samochodów – o 15,2% więcej niż w 2009 roku.
– we Francji – Dacia jest szóstą marką z udziałem 4,1% w rynku i sprzedażą 110.075 samochodów. Jest to o 65,6% więcej niż w 2009 roku, przy bardzo dobrej proporcji klientów indywidualnych (która plasuje Dacię na czwartym miejscu na rynku klientów indywidualnych).
Sukces modelu Dacii znajduje potwierdzenie w szerokiej gamie produktów obejmującej między innymi:
– Dacię Sandero, która osiągnęła w 2010 roku sprzedaż na poziomie 155 tys. sztuk (w tym 25% – wersja Stepway),
– Dacię Duster, na którą w ciągu roku zebrano 100 tys. zamówień.
Modele: Sandero, Logan i Logan MCV zostaną odnowione do 2013 roku. Kontynuowany będzie również proces poszerzania gamy – w 2012 roku zostanie wprowadzony do sprzedaży nowy, rodzinny samochód oraz nowy, mały samochód dostawczy.
* Imponujący start Dacii Duster
– Duster, terenowy model Dacii, odniósł ogromny sukces we wszystkich krajach, w których jest sprzedawany. W 2010 roku sprzedaż Dustera wyniosła 67 tys. sztuk.
– Dacia Duster zebrała liczne nagrody: „Autobest 2011”, nagrodę „Trophée de l’Argus” we Francji, tytuł „Samochodu roku” w Rumunii oraz tytuł „Mistrza wartości rezydualnej” w Niemczech.
– Sukces Dacii Duster znajduje również potwierdzenie w sportach samochodowych: w Trophée Andros 2010-2011 Alain Prost zdobył tytuł wicemistrza za kierownicą wyścigowej Dacii Duster przystosowanej do jazdy po lodzie.
– Swoją sportową karierę Dacia Duster będzie kontynuować na marokańskiej pustyni. Już drugi rok z rzędu ten terenowy model Dacii weźmie udział w rajdzie Aïcha des Gazelles 2011. W 2010 roku Dacia Duster zwyciężyła w tym rajdzie na orientację, w którym startują wyłącznie kobiety.
DACIA – STALE ROSNĄCE WYNIKI HANDLOWE
W Maghrebie: sprzedaż samochodów osobowych i dostawczych Dacii wzrosła o 5,2% do ilości 37.289 samochodów, pomimo spadku na rynku o 2,6%. Udział w rynku algierskim wzrósł o 1 punkt do 8,2%. Również o 1 punkt zwiększył się udział w rynku marokańskim do poziomu 17,5%, co pozwoliło Dacii zająć pozycję pierwszej marki w tym kraju.
W Europie: sprzedaż samochodów osobowych i dostawczych Dacii wzrosła o 15,2% do poziomu 246.920 sztuk (1,6% udziału w rynku). Na koniec 2010 roku głównymi rynkami Dacii w Europie były: Francja ze sprzedażą 110.075 samochodów, a następnie Niemcy – 40.327 samochodów, Włochy – 21.941 sztuk, Hiszpania – 21.753 sztuki oraz Belgia, gdzie udział Dacii w rynku wzrósł o 0,9 punktu dzięki sprzedaży 11.403 samochodów.
W Rumunii Dacia jest nadal liderem – jej udział w rynku wzrósł o 3 punkty do poziomu 31,7%.
DACIA DUSTER: IMPONUJĄCY START
Wprowadzony w kwietniu 2010 roku terenowy Duster, szósty samochód w gamie Dacii, odniósł imponujący sukces handlowy we wszystkich krajach, w których jest sprzedawany.
Duster, dostępny w wersji 4×4 i 4×2, oferuje bezkonkurencyjny stosunek ceny do ilości miejsca, a przy tym doskonałe parametry terenowe i niską emisję CO2 w przypadku samochodów z silnikiem wysokoprężnym.
Dacia Duster, kupowana w równej mierze z rozsądku jak i dla przyjemności, szybko znalazła nabywców w krajach, w których została wprowadzona do sprzedaży:
– 100 tys. zamówień na koniec 2010 roku
– na świecie: sprzedano ponad 67 tys. Dusterów
– w Europie – sprzedano ponad 56.249 Dacii Duster
– we Francji – SUV Dacii znalazł 19.689 nabywców
Termin dostawy w Europie wynosi obecnie poniżej 3 miesięcy.
Powszechnie uznany sukces
Sukces Dacii Duster znalazł potwierdzenie w licznych nagrodach:
– nagroda „Autobest 2011” dla najlepszej oferty samochodowej w 2010 roku na rynku zachodnioeuropejskim,
– nagroda „Trophée de l’Argus” (w kategorii samochodów rodzinnych) we Francji, przyznana Dusterowi za takie kryteria jak cena zakupu nowego samochodu, koszt w przeliczeniu na 1 kilometr, wartość rezydualna, zużycie paliwa i parametry użytkowe,
– tytuł „Mistrza wartości rezydualnej 2011” (w kategorii SUV) w Niemczech,
– tytuł „Samochód roku” w Rumunii, przyznawany samochodowi, który wywarł największy wpływ na rynek rumuński, z uwzględnieniem wszystkich segmentów.
Sukcesy sportowe
Dacia Duster łączy sukcesy handlowe ze sportowymi. Ten solidny i niezawodny terenowy model Dacii sprawdził się w trudnych warunkach – na zaśnieżonym torze Trophée Andros i na marokańskiej pustyni.
Trophée Andros
W sezonie 2010-2011 Alain Prost zdobył tytuł wicemistrza za kierownicą Dacii Duster przystosowanej do jazdy po lodzie1. Po raz kolejny Dacia udowodniła, że solidność i niezawodność są jej „genetycznym” dziedzictwem.
1 Dacia Duster w wersji do jazdy po lodzie to auto specjalnie przygotowane do Trophée Andros przez zespół Renault Sport Technologies.
Rajd Aïcha des Gazelles
– Pod koniec marca Dacia Duster ruszy na podbój marokańskiej pustyni podczas rajdu Aïcha des Gazelles 2011. Za kierownicą kilku Dacii Duster 4×4 zasiądzie 9 kobiecych załóg.
– Rajd Aïcha des Gazelles to oryginalna formuła wyłamująca się z utartych schematów. Ten jedyny w 100% kobiecy rajd prezentuje oryginalne podejście do sportu samochodowego – polega na tym, aby przejechać jak najmniej kilometrów. Pokonanie nierówności i piaszczystych wydm pustyni wymaga pomysłowości i przemyślanej strategii.
– W rajdzie Aïcha des Gazelles 2010, Dacia Duster zajęła pierwsze miejsce w kategorii crossoverów.
Duster: międzynarodowa kariera wpisana w geny tego modelu
Duster jest autem o światowych ambicjach. Jest stopniowo wprowadzany na różnych kontynentach pod marką Renault lub Dacia, podobnie jak Logan i Sandero.
– Pod marką Dacia jest sprzedawany w Europie, Turcji i krajach Maghrebu.
– Natomiast na Ukrainie, Bliskim Wschodzie i w Afryce jest sprzedawany pod marką Renault.
Na jesieni rozpocznie się sprzedaż Renault Dustera w Brazylii, Argentynie, Meksyku i Chile. Uruchomiona zostanie również produkcja tego modelu w Rosji (w zakładzie Avtoframos w Moskwie) i Kolumbii (w zakładzie Sofasa w Envigado). Renault Duster, sprzedawane w krajach Zatoki Perskiej, jest produkowane w zakładzie w Pitesti (Rumunia).
Źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze