Niepokój w sieciach sprzedaży. Dealerzy Citroena i Peugeota dostali warunki handlowe na ten miesiąc dopiero dzisiaj przed południem. Tymczasem tego typu dokument powinien być dostępny już od początku miesiąca.
Tak zwane warunki handlowe to informacje o tym na jakie zniżki i bonusy mogą liczyć klienci, którzy kupują samochody – zarówno indywidualni jak i biznesowi. Wprost przekłada się to na niższe ceny, pakiety wyposażenia, oferty na ubezpieczenie czy warunki serwisu. Jest to kluczowy dokument, którym posługują się handlowcy dealerów. Brak tych warunków oznacza, że sprzedaż możliwa jest wyłącznie na warunkach ogólnych, z cennika detalicznego.
Dealer ma bardzo ograniczoną możliwość wpływania na cenę – jego marża nie przekracza często 1%. Do niedawna sytuację ratowały usługi serwisowe i sprzedaż części, ale teraz – przy zmniejszającej się sprzedaży i powstaniu konkurencyjnej do dealerów sieci Eurorepar, która jest własnością PSA – serwisy nie przynoszą aż takich dochodów jak kiedyś.
Dealerzy utrzymują się obecnie głównie z tak zwanej premii sprzedażowej. Producent wypłaca ją po osiągnięciu celów w danym okresie. Przy braku możliwości realizacji celów sprzedażowych, nie otrzymają je Przesłanie warunków handlowych do dealerów dopiero w połowie miesiąca budzi więc uzasadniony niepokój wśród dealerów. Komu i czemu to ma służyć?
Najnowsze komentarze