Citroën – sprawdź ofertę
Alfa Romeo Stelvio – sprawdź ofertę
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia motoryzacji
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Kontakt
    • Redakcja
    • REKLAMA
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Dealerzy patrzą na decyzje Komisji Europejskiej w sprawie motoryzacji z „umiarkowanym optymizmem”

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2025-03-11
w Wiadomości, Różne
Czas czytania 4 minut
173
A A
0
nowy salon citroena rusza w walentynki w egzotycznym kraju citroen takamatsu Wiadomości

Dealerzy patrzą na decyzje Komisji Europejskiej w sprawie motoryzacji z umiarkowanym optymizmem. 5. marca 2025 roku Komisja opublikowała dokument określający kierunki wsparcia europejskiego sektora motoryzacyjnego. Nowy plan koncentruje się na trzech kluczowych obszarach: rozwoju branży, wsparciu procesu dekarbonizacji oraz zwiększeniu niezależności lokalnego przemysłu motoryzacyjnego.

Branża motoryzacyjna, w tym Związek Dealerów Samochodów (ZDS), przyjęła inicjatywę KE z umiarkowanym optymizmem, podkreślając konieczność dalszych konsultacji i dopracowania szczegółów. Jednym z głównych zastrzeżeń ZDS jest brak pełnej neutralności technologicznej w podejściu do zeroemisyjności. Obecna strategia koncentruje się niemal wyłącznie na elektromobilności, pomijając inne perspektywiczne technologie, takie jak wodór czy e-paliwa. Zdaniem przedstawicieli sektora motoryzacyjnego, zbyt wąskie podejście może zahamować innowacje i ograniczyć dostępność alternatywnych rozwiązań napędowych.

Peugeot 408 – reklama

„Optymizmem napawa fakt, że Komisja Europejska dostrzega potrzeby branży i reaguje na jej postulaty. Jednak nie jest to jeszcze propozycja, która w pełni nas satysfakcjonuje. Kluczowe będzie wypracowanie równowagi między ekologią a realnymi możliwościami sektora oraz zagwarantowanie neutralnego podejścia do technologii napędowych. Wdrożenie planu również stanowi wyzwanie, choć cieszy nas m.in. koncepcja trzyletniego cyklu rozliczeń emisyjności, która była przedmiotem działań lobbingowych ZDS” – skomentował działania Komisji Europejskiej Paweł Tuzinek, prezes Związku Dealerów Samochodów.

Warto przeczytać!

fiat punto 3 Wiadomości

Jak MM Cars rozbił mi Fiata Punto na myjni czyli sposób by przegnać stałego klienta

2025-11-02
stellantis house 1 Wiadomości

Dealer to nie sprzedawca kiełbasy. Dlaczego model agencyjny upadł?

2025-10-24

Otomoto się myli. To nie jest koniec tradycyjnej sprzedaży samochodów

2025-10-23

Personel salonu Stellantis & You „napadł na bank”. W jakim celu?

2025-10-13

Elastyczniejsze podejście do norm emisyjnych

Jednym z kluczowych elementów nowego planu jest wprowadzenie trzyletniego okresu rozliczeniowego dla norm emisji CO2. Producenci samochodów będą oceniani na podstawie łącznych wyników z lat 2025, 2026 i 2027, co pozwoli im na większą elastyczność w dostosowywaniu produkcji do regulacji emisyjnych. ZDS podkreśla, że choć jest to krok w dobrą stronę, organizacja zabiegała o szerszą rewizję limitów emisyjnych. Obecnie obowiązujące normy, ustalone kilka lat temu w optymistycznych prognozach, dziś okazują się zbyt restrykcyjne, zwłaszcza wobec spowolnienia tempa przechodzenia na napędy elektryczne.

Konkurencja z Chinami i ochrona rynku europejskiego

Nowa strategia KE odnosi się również do rosnącej konkurencji ze strony chińskich producentów samochodów. W ramach planu zaproponowano mechanizmy ochronne, które mają przeciwdziałać wprowadzaniu dumpingowych cen przez zewnętrzne firmy. Bruksela planuje także podjąć działania mające na celu zabezpieczenie dostępu do kluczowych surowców dla europejskiej motoryzacji, a także negocjacje handlowe z państwami spoza UE w celu ułatwienia eksportu pojazdów produkowanych na Starym Kontynencie.

Wsparcie dla zatrudnienia i transformacji branży

Oprócz regulacji emisyjnych i mechanizmów ochronnych dla rynku KE zwraca uwagę na potrzebę wsparcia zatrudnienia w sektorze motoryzacyjnym. Transformacja energetyczna wiąże się z koniecznością dostosowania kompetencji pracowników i modernizacji zakładów produkcyjnych. W ramach planu przewidziano programy edukacyjne i szkoleniowe, które mają pomóc w utrzymaniu konkurencyjności europejskiego przemysłu motoryzacyjnego.

Dialog i dalsze konsultacje

Związek Dealerów Samochodów zapowiada aktywny udział w procesie konsultacji oraz współpracę z organizacjami branżowymi i administracją rządową w celu dostosowania nowej strategii do realiów polskiego rynku. „Będziemy dążyć do tego, aby finalne regulacje wspierały rozwój branży, zamiast narzucać nierealistyczne wymagania” – deklaruje prezes ZDS.

Nowy plan KE, mimo pewnych niedoskonałości, stanowi krok w stronę bardziej zrównoważonej i konkurencyjnej przyszłości europejskiej motoryzacji. Jednak kluczowe będzie skuteczne wdrożenie jego założeń oraz otwartość Komisji na dalszy dialog z przedstawicielami branży – uważają dealerzy.


google news Wiadomości
google preferowane Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: dealerzy
Udostepnij62Tweet39Udostepnij11
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości - gdy zacząłem chodzić fascynowały mnie koła samochodów. Citroën, Peugeot i Renault zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • peugeot 407 2004 1280 80589c0441359c4e80589a8d30d444fa8f Wiadomości

    Te modele Peugeot z silnikiem HDi są długowieczne. Duże przebiegi to żaden problem

    3576 udostępnienia
    Udostepnij 1430 Tweet 894
  • To najtańsza fabrycznie nowa Dacia Duster w Polsce. Ma LPG i można ją mieć od ręki! Listopad 2025

    3630 udostępnienia
    Udostepnij 1452 Tweet 908
  • Zamknijcie w cholerę to całe Electromobility Poland!

    2467 udostępnienia
    Udostepnij 987 Tweet 617
  • To najtańszy fabrycznie nowy Fiat Pandina w Polsce. Cena kusi a co z wyposażeniem?

    5294 udostępnienia
    Udostepnij 2118 Tweet 1324

Testy samochodów

renault kadjar life 100 Wiadomości
Testy

Test: Renault Kadjar 1.3 TCe 140 KM – test długodystansowy. Najtańszy SUV w gamie i pierwsze wrażenia. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2019-03-18
Renault Trafic Space Class
Testy

Test: Renault Trafic SpaceClass 2.0 dCi 170 KM – eleganckie biuro na czterech kołach. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2020-11-27
dacia sandero z automatyczna skrzynia biegow 2022 3 scaled Wiadomości
Testy

Test: Dacia Sandero z automatyczną skrzynią biegów X-Tronic CVT. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2022-12-01
Dacia Jogger
Wiadomości

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG 100 KM na długim dystansie. Na liczniku ponad 90.000 km (trwałość, koszty, problemy, opinia)

autor Małgorzata Kozikowska
2025-11-01
ds3 cabrio francuskie pl 003 Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroen DS3 Cabrio 2013 1.6 THP 155 KM – kabriolet w wersji ekstremalnej. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Jola Leszczyńska
2013-08-12

Najnowsze komentarze

  • LoL - Zależy Ci na terminowości dostawy – nie wybieraj GLS
  • LoL - Zależy Ci na terminowości dostawy – nie wybieraj GLS
  • Hmmm - Zamknijcie w cholerę to całe Electromobility Poland!
  • Anonimowo - Śpi w swoim Fiacie 500 w każdy weekend. I mówi, że to najlepsza decyzja w życiu
  • Anonimowo - Spowiedź sprzedawcy marki Fiat: Dałem z siebie wszystko… i nie sprzedałem absolutnie nic
  • RRR - Test: Nowy Renault Austral Full Hybrid 200 KM oraz Espace Full Hybrid 200 KM. Aż 1100 km zasięgu
  • Rafał - Czy nowe Renault Twingo 2026 naprawdę przekona klientów? Pułapki mody retro

Zobacz też

Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 50/2018

Alpine jednak nie z Lotusem

Nagroda Autobest 2019 dla Nowego Citroëna Berlingo

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz