ds no 4 Wiadomości
Wiadomości

Nowy luksusowy DS N°4 już dostępny w Holandii. Ujawniono ceny i specyfikację, 8 lat gwarancji

autor Tomasz Nowicki
2025-06-13
citroen 2cv 2025 1 Wiadomości
Wiadomości

Citroën 2CV wróci w 2027 roku? To już nie są spekulacje

autor Małgorzata Kozikowska
2025-06-10
ds n 8 luksusoswy 12 Wiadomości
Wiadomości

Ujawniono ceny luksusowego DS N°8 w Szwajcarii – francuski elektryczny haute couture na kołach

autor Tomasz Nowicki
2025-06-15
alfa romeo z 16 procentowym wzrostem sprzedazy alfa romeo gama intensa Wiadomości
Wiadomości

Alfa Romeo z 16-procentowym wzrostem sprzedaży

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-06-09
Renault 4 E-Tech
Wiadomości

Test: Renault 4 E-Tech na polskich drogach. Czy wciąż jest jak jeansy? Pierwsza jazda, wrażenia, opinia

autor Małgorzata Kozikowska
2025-06-11
alfa romeo junior najlepszy maly suv roku wedlug uzytkownikow cochesnet 1 Wiadomości
Wiadomości

Za tę produkowaną w Polsce Alfę Romeo zapłacisz 590 zł miesięcznie. Marka podwaja sprzedaż w maju!

autor Małgorzata Kozikowska
2025-06-11
citroen c4 face lifting 2025 6 Wiadomości
Wiadomości

Nowy hybrydowy Citroën C4 145 KM oczami greckich dziennikarzy. Jak wypadł w teście i ile kosztuje u nas?

autor Tomasz Nowicki
2025-06-11

Najnowsze komentarze

  • Roman - Rozczarowanie w Le Mans: ambitna strategia Peugeot nie wystarczyła, by powalczyć o czołówkę
  • Barti - Donald Trump wypowiedział wojnę samochodom elektrycznym. Zmiana prawa w USA
  • Michał508 - Donald Trump wypowiedział wojnę samochodom elektrycznym. Zmiana prawa w USA
  • Barti - Efekt wow w sercu Stellantis: Sony Crystal LED zmienia legendarną salę Dome w cyfrowe arcydzieło
  • Anonimowo - Nowa Dacia Sandero już wkrótce. Duży facelifting, zmiana silników i wyposażenia. LPG 120 KM!
  • Anonimowo - Donald Trump wypowiedział wojnę samochodom elektrycznym. Zmiana prawa w USA
  • Lancia_sie_odrodzi - Nowy luksusowy DS N°8 przetestowany. Zachwycający komfort, wyróżniający się design – pierwsze opinie
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Dealerzy Stellantis piszą do Komisji Europejskiej w sprawie norm emisji CO2 w 2025 r. Wbrew Tavaresovi

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2024-10-04
w Wiadomości, Stellantis
Czas czytania 5 minut
1.1k
A A
2
Stellantis,

Dealerzy Stellantis w Europie zwrócili się w oficjalnym piśmie do Ursuli von der Leyen, przewodniczącej Komisji Europejskiej, z prośbą o opóźnienie wdrożenia nowych przepisów dotyczących emisji CO2, które mają wejść w życie w 2025 roku. List podpisali prezesi czterech europejskich stowarzyszeń reprezentujących dealerów marek Stellantis, wzywając do ponownego przemyślenia rygorystycznych norm CAFE. Pismo jest oceniane również jako wyraz braku zaufania do zarządu koncernu, którego produkty sprzedają.

To sytuacja bez precedensu, zważywszy na fakt, że Carlos Tavares, prezes Stellantis, od dłuższego czasu publicznie popiera konieczność utrzymania limitów emisji CO2 zgodnych z normami CAFE. Jednak jego dystrybutorzy mają inne zdanie. Dealerzy podkreślają, że napotykają na istotne problemy w realizacji celów sprzedażowych związanych z pojazdami elektrycznymi (VE).

„Firmy, które reprezentujemy, stanowią kluczowy filar sektora motoryzacyjnego w Europie, zatrudniając około 13 milionów osób, co odpowiada za 6,6% siły roboczej na kontynencie. Sieci sprzedaży Stellantis mają obecnie poważne trudności w osiąganiu surowych celów sprzedaży pojazdów elektrycznych, zarówno tych wyznaczonych przez producenta, jak i wynikających z przyszłych regulacji Unii Europejskiej. Warunki rynkowe nie pozwalają jeszcze na tak szybki wzrost sprzedaży tych pojazdów”, czytamy w liście.

Warto przeczytać!

grupa stellantis wybiera technologie sony crystal led do swojej kultowej przestrzeni Wiadomości

Efekt wow w sercu Stellantis: Sony Crystal LED zmienia legendarną salę Dome w cyfrowe arcydzieło

2025-06-16
leapmotor 1 Wiadomości

Aktualna lista dealerów marki Leapmotor w Polsce – czerwiec 2025

2025-06-16

RAM 3.0L Hurricane 6 Biturbo 426 KM na GAFFFF 2025: amerykańska potęga pick-upów podbija serce brazylijskiego agrobiznesu

2025-06-15

Archer Aviation pozyskał 850 milionów dolarów od Stellantis, Boeinga i United Airlines

2025-06-14

Dealerzy Stellantis, będący w bezpośrednim kontakcie z klientami, wskazują, że konsumenci odrzucają pojazdy elektryczne z powodu ich wysokiej ceny, ograniczonego zasięgu oraz trudności z dostępem do infrastruktury ładowania. Dealerzy stają się zatem ofiarami rozbieżności między oczekiwaniami rynku a wymaganiami producenta, który pozostaje optymistycznie nastawiony do realizacji tych wyzwań.

„Nie jest więc zaskoczeniem, że większość europejskich producentów samochodów, za pośrednictwem Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA), wezwała do odroczenia tych celów – propozycję, którą w pełni popieramy” – kontynuują dealerzy w liście.

Apel ten stanowi wyraz obaw o dalsze funkcjonowanie rynku motoryzacyjnego w obliczu zaostrzających się regulacji dotyczących emisji. Warto zauważyć, że list dealerów Stellantis może być postrzegany jako nieformalna krytyka strategii zarządu koncernu w kontekście nowych przepisów.

Pełna treść listu dealerów Stellantis do Komisji Europejskiej

„Paryż, 4 października 2024 r.

Szanowna Pani Przewodnicząca Komisji Europejskiej,
Szanowna Pani Ursula von der Leyen,

Zwracamy się do Pani w imieniu europejskich sieci dystrybucyjnych marek Abarth, Alfa Romeo, Citroën, DS, Fiat, Lancia, Jeep, Opel i Peugeot, należących do Grupy Stellantis.

Firmy, które reprezentujemy, są kluczowym elementem sektora motoryzacyjnego, zatrudniając około 13 milionów osób — to około 6,6% całkowitej siły roboczej w Europie. Obecnie sieci dystrybucji Stellantis borykają się z poważnymi trudnościami w realizacji surowych celów sprzedaży pojazdów elektrycznych (EV), które zostały nałożone zarówno przez producenta, jak i nadchodzące regulacje unijne, podczas gdy warunki rynkowe nie wspierają jeszcze tak dynamicznego wzrostu wolumenu sprzedaży.

Postęp technologiczny w zakresie pojazdów elektrycznych z zasilaniem akumulatorami (BEV) oraz infrastruktury ładowania nie jest dostosowany do obecnych potrzeb większości potencjalnych klientów. Ta rozbieżność przyczyniła się do spadku udziału w rynku pojazdów elektrycznych, czego dowodem jest spadek sprzedaży o 43,9% we wrześniu 2024 roku, mimo ogólnej stabilności rynku. Jako codzienny punkt kontaktu z konsumentami, obserwujemy rosnącą niechęć klientów do zakupu BEV.

Zdecydowanie uważamy, że cele redukcji emisji CO2 wyznaczone na 2025 rok są nierealne w obecnych warunkach rynkowych. Brak przystępnych cenowo pojazdów elektrycznych (BEV), w połączeniu z niedostateczną infrastrukturą ładowania, stworzył znaczną lukę między wymaganiami regulacyjnymi a możliwościami rynkowymi. Wysoki koszt BEV, wynikający z koncentracji przemysłu na modelach premium, dodatkowo utrudnia masową adopcję, co czyni te cele nieosiągalnymi w wyznaczonym czasie.

Jako dystrybutorzy, jesteśmy w codziennym kontakcie z klientami, którzy często odrzucają auta elektryczne z powodu obaw związanych z ceną, zasięgiem oraz dostępnością. To stawia nas w sytuacji sprzecznej z producentem, którego reprezentujemy, a który pozostaje optymistyczny w kwestii realizacji tych surowych regulacji unijnych. Z naszej perspektywy jednak, jasne jest, że branża nie jest jeszcze gotowa na osiągnięcie niezbędnego wolumenu sprzedaży pojazdów elektrycznych. Ta rosnąca rozbieżność między celami regulacyjnymi, gotowością rynkową a oczekiwaniami producentów budzi nasze obawy.

Dlatego nie było zaskoczeniem, gdy większość europejskich producentów, za pośrednictwem ACEA, wezwała do odroczenia tych celów — propozycję, którą w pełni popieramy.

Ponadto, obecny system pomiaru „emisji z wydechu” wydaje się niespójny z szerszymi celami dekarbonizacji. Naszym zdaniem, bardziej skuteczne w osiąganiu znaczących redukcji CO2 byłoby podejście holistyczne, uwzględniające cały cykl produkcji.

Jeśli obecne ramy regulacyjne pozostaną bez zmian, producenci będą musieli stawić czoła znacznym karom finansowym. Te grzywny nieuchronnie doprowadzą do zmniejszenia wolumenów produkcji w UE, co z kolei znacząco ograniczy ilość pojazdów, które będziemy mogli sprzedawać jako dystrybutorzy. Taki scenariusz stworzyłby nieodwracalnie trudną sytuację ekonomiczną dla całego sektora, zagrażając miejscom pracy oraz firmom w całym łańcuchu dostaw.

Podsumowując, z szacunkiem apelujemy o rozważenie zmian legislacyjnych, które umożliwiłyby bardziej stopniowe przejście do realizacji celów na 2035 rok. Jesteśmy przekonani, że takie podejście pozwoli na bardziej zrównoważoną i sprawiedliwą transformację w kierunku mobilności elektrycznej, przynosząc korzyści wszystkim zainteresowanym stronom.

Dziękujemy za uwagę poświęconą naszym obawom i liczymy na możliwość konstruktywnego dialogu.

Z wyrazami szacunku,

Dealerzy”

na podstawie Journal Auto – redakcja

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

5 2 głosy
Ocena artykułu
Tagi: Stellantis
Udostepnij396Tweet247Udostepnij69
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości - gdy zacząłem chodzić fascynowały mnie koła samochodów. Citroën, Peugeot i Renault zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • dacia sandero wnetrze Wiadomości

    Nowa Dacia Sandero już wkrótce. Duży facelifting, zmiana silników i wyposażenia. LPG 120 KM!

    2854 udostępnienia
    Udostepnij 1142 Tweet 714
  • Ile kosztuje nowy Renault Captur 2025? Nowe ceny, wersje, wyposażenie i technologie, LPG

    4013 udostępnienia
    Udostepnij 1605 Tweet 1003
  • Uwaga na hamulce! Stellantis ogłasza pilną akcję serwisową dla marek Peugeot, Citroën, DS i Opel

    1609 udostępnienia
    Udostepnij 644 Tweet 402
  • Nowy Fiat Multipla 2027. Znienawidzony model w nowej odsłonie jako rywal SUV-a typu Dacia Bigster

    11998 udostępnienia
    Udostepnij 4799 Tweet 3000

Testy samochodów

01. Peugeot 508 sedan w teście Francuskie.pl Wiadomości
Testy

Peugeot 508 1.6 e-THP 165 KM – rodzinna benzyna. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2015-02-14
Renault Arkana E-Tech
Testy

Test: Renault Arkana E-Tech 145 KM: czy jest tak oszczędny, jak mówi producent? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2022-11-19
Citroen C3 Aircross Oriigns
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C3 Aircross Origins 1.2 PureTech EAT6 – oryginał z przestronnym wnętrzem. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2019-11-16
megane renault 2012 gt Wiadomości
Testy

Test: Renault Megane GT 2.0 TCe 180 KM 2012 – sportowy kompakt z odrobiną szaleństwa. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2012-07-26
renault fluence 2013 017 Wiadomości
Testy

Test: Renault Fluence 2013 2.0 140 KM 2013 – elegancki komfortowy sedan z dużym bagażnikiem. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Tomasz Nowicki
2013-09-13

Najnowsze komentarze

  • Roman - Rozczarowanie w Le Mans: ambitna strategia Peugeot nie wystarczyła, by powalczyć o czołówkę
  • Barti - Donald Trump wypowiedział wojnę samochodom elektrycznym. Zmiana prawa w USA
  • Michał508 - Donald Trump wypowiedział wojnę samochodom elektrycznym. Zmiana prawa w USA
  • Barti - Efekt wow w sercu Stellantis: Sony Crystal LED zmienia legendarną salę Dome w cyfrowe arcydzieło
  • Anonimowo - Nowa Dacia Sandero już wkrótce. Duży facelifting, zmiana silników i wyposażenia. LPG 120 KM!
  • Anonimowo - Donald Trump wypowiedział wojnę samochodom elektrycznym. Zmiana prawa w USA
  • Lancia_sie_odrodzi - Nowy luksusowy DS N°8 przetestowany. Zachwycający komfort, wyróżniający się design – pierwsze opinie

Zobacz też

UOKiK: 325 aut Peugeot 308, 3008 i 5008 z filtrami cząstek stałych do serwisu

Jeden z najstarszych dealerów Peugeot w Polsce wypowiedział umowę i zamyka salon w Kielcach

Współpraca firm Renault i Nissan priorytetem dla grupy. Fiat dopiero w drugiej kolejności

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
2
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz