Jak wynika z najnowszego badania satysfakcji, dealerzy źle oceniają współprace z markami Citroen, Peugeot i Opel. Niezadowolenie dotyczy głównie celów sprzedażowych oraz działań marketingowych.
Najnowsze badanie satysfakcji dealerów przeprowadzone przez firny EY oraz DCG (Dealer Consulting Group) ocenia współpracę pomiędzy dealerem a importerem we wszystkich aspektach działalności biznesowej. Analiza objęła 26 marek samochodów osobowych oraz 9 marek aut dostawczych. W minionym roku, po raz pierwszy recenzji poddano również programy pomocowe, jakie oferowali importerzy w związku z kryzysem wywołanym pandemią COVID-19.
Większość dealerów była zadowolona ze wsparcia w czasach pandemii, ale znalazły się również nieliczne głosy o „złych i nieadekwatnych zabiegach” spowodowanych głównie brakiem możliwości zawieszenia celów sprzedaży, przedłużenia okresów płatności oraz wydłużenia okresów bezodstetkowych. Średnia ocena satysfakcji dealerskiej w roku 2020 była najniższa w historii. Gorzej niż przed rokiem oceniono aż 16 marek. Wśród nich znajdziemy marki Peugeot, Citroen i Opel należące do Grupy PSA.
Podczas gdy na podium uplasował się Lexus, Mercedes i Toyota – marki Peugeot, Citroen i Opel okupują dolną część rankingu. Największe spadki w Grupie PSA zanotowano przy ocenie etyki działalności biznesowej importera oraz wysokości narzuconych standardów sprzedaży i serwisu.
Ocena poszczególnych marek
Po niewielkim wzroście w roku 2019, w najnowszej edycji badania satysfakcji Citroen zanotował spadek. Dealerzy francuskiej marki gorzej niż przed rokiem ocenili politykę stokową importera oraz wsparcie marketingową sieci. Działania marketingowe są również powodem niezadowolenia dealerów Opla i to zarówno w zakresie wprowadzonych przez importera programów, jak i samego wsparcia reklamowego. Co ciekawe, przed przejęciem Opla przez Grupę PSA, marka regularnie zajmowała pozycję w pierwszej piętnastce. W gronie najgorzej zrecenzowanych marek ponownie znalazł się również Peugeot. Dealerzy producenta spod znaku lwa w Polsce surowo ocenili przede wszystkim zakres wyznaczania i realizowania planów sprzedażowych marki.
Najnowsze komentarze