Fabrykę Stellantis w Saragossie, w której produkowane są modele Lancia Ypsilon, Opel Corsa i Peugeot 208 odwiedziła delegacja hiszpańskich polityków, aby na własne oczy zobaczyć proces produkcji oraz teren pod budowę gigafabryki akumulatorów.
Zakład Stellantis w Saragossie odwiedzili: prezydent rządu Aragonii, Jorge Azcón; minister przemysłu i turystyki Jordi Hereu; a także minister edukacji, kształcenia zawodowego i sportu oraz rzecznik rządu Hiszpanii, Pilar Alegría.
Podczas zwiedzania fabryki zlokalizowanej w Figueruelas, Azcón, Hereu i Alegría wraz z innymi władzami regionalnymi i lokalnymi politycy mieli okazję na własne oczy zobaczyć teren przeznaczony pod przyszłą gigafabrykę akumulatorów, będącą efektem wspólnego przedsięwzięcia firm Stellantis i CATL.
Co stoi na przeszkodzie aby Stellantis przywrócił do oferty silniki 2.0 HDi?
Gigafabryka akumulatorów Stellantis
W grudniu ubiegłego roku obie firmy ogłosiły porozumienie w sprawie inwestycji w wysokości 4,1 miliarda euro na utworzenie spółki joint venture, która zbuduje europejską fabrykę akumulatorów litowo-żelazowo-fosforanowych (LFP) w zakładach Stellantis w Saragossie.
Przyszła gigafabryka akumulatorów, której oddanie do użytku zaplanowano na koniec 2026 r., mogłaby osiągnąć moc do 50 GWh, pod warunkiem ewolucji rynku energii elektrycznej w Europie i dalszego wsparcia władz Hiszpanii i Unii Europejskiej.
Jorge Azcón, Jordi Hereu i Pilar Alegría odwiedzili fabrykę wraz z kadrą kierowniczą Stellantis i CATL. W wydarzeniu wziął udział delegat rządu Aragonii, Fernando Beltránem; wiceprezydent i minister gospodarki, zatrudnienia i przemysłu rządu Aragonii, Mar Vaquero; dyrektor ds. inwestycji strategicznych Marta Ríos; burmistrz Figueruelas, Luis Bertol i burmistrz Pedroli, Manuela Berges.
Miejsce produkcji Peugeot 208 i Lancii Ypsilon
Podczas wycieczki delegacja odwiedziła także warsztat montażu akumulatorów Stellantis Saragossa oraz zakłady produkcyjne, w których obecnie produkowane są modele trzech marek koncernu: nowa Lancia Ypsilon, Opel Corsa i Peugeot 208 w wersjach spalinowych , hybrydowych i elektrycznych.
Politycy mogli zobaczyć nowy hybrydowy park konsumpcji własnej w Stellantis Saragossa, będący kolejnym osiągnięciem zakładu pod względem wydajności, transformacji energetycznej i poszanowania środowiska. Pozwoli to na pokrycie 80% zapotrzebowania fabryki na energię elektryczną ze źródeł odnawialnych.
Projekt dotyczący konsumpcji własnej łączy dwie najbardziej konkurencyjne obecnie technologie energii odnawialnej, wiatrową i fotowoltaiczną, i przyczynia się do osiągnięcia celu wyznaczonego w planie strategicznym firmy Dare Forward 2030, jakim jest przewodnictwo w dekarbonizacji w przemyśle motoryzacyjnym i osiągnięcie zerowej emisji dwutlenku węgla 2038.
Testy nowych i używanych samochodów: Renault, Dacia, Peugeot, Citroën, DS Automobiles
Najnowsze komentarze