Magazyn Diesel Car and Eco Car uznał Renault Zoe Najlepszym Używanym Samochodem Elektrycznym. Brytyjskie medium podkreśla, że Zoe ma największy zasięg spośród mainstreamowych aut elektrycznych, jest dostępny w Wielkiej Brytanii w cenie od 14.245 funtów (po uwzględnieniu ulg ekologicznych) i nic dziwnego, że jest najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym na Starym Kontynencie.
Samochody elektryczne wzbudzają w potencjalnych użytkownikach wiele obaw. Część z nich jest uzasadnionych, co wykazał nasz ubiegłoroczny test. Nie wszędzie w Europie mamy bowiem wystarczająco rozbudowaną infrastrukturę do ładowania akumulatorów takich aut. Z drugiej strony trudno w Polsce oczekiwać infrastruktury, kiedy zainteresowanie samochodami elektrycznymi jest śladowe. Zapewne by ono wzrosło, gdyby Polska oferowała jakiś system zachęt. U nas jednak rząd planuje wybujały program budowy „polskiego” samochodu elektrycznego, jakby kompletnie nie wiedział, ile to może kosztować. Plany sprzedaży takich aut są ambitne. Jak wszystko. I jak zwykle nic z tego nie wyjdzie. Ale na zachodzie Europy wiedzą już, że samochody elektryczne mają sens. Potwierdził to właśnie brytyjski magazyn Diesel Car and Eco Car.
Jurorzy Diesel Car and Eco Car uznali Renault Zoe za Najlepszy Używany Samochód Elektryczny. Na pewno nie bez znaczenia był fakt, iż od wprowadzenia Zoe na brytyjski rynek w 2013 roku Renault niemal podwoiło zasięg Zoe. Początkowo było to 130 mil (NEDC), dziś wzrosło do 250 mil (NEDC). Wszystko to dzięki postępowi technologicznemu, który pozwolił na zwiększenie pojemność akumulatora i zastosowanie wydajniejszego silnika.
„Podczas gdy wygląd Nissana Leafa jest kontrowersyjny, poręczne Zoe nie ma takich kłopotów, acz jest trochę mniejsze, gra w klasie Clio. Mimo to pasuje on do miejskiego trybu życia wręcz perfekcyjnie. Jazda nim jest niemal bezgłośna i nie wiąże się z emisją czegokolwiek z rury wydechowej. Korzyści użytkowania takiego auta, to także brak podatku drogowego i opłat związanych z zatłoczeniem miast. Kupując Zoe na rynku wtórnym trzeba sprawdzić, czy baterie są w komplecie, ponieważ niektóre Zoe zostały zakupione w pakiecie wynajmu baterii, co kosztuje od 49 funtów miesięcznie” – powiedział Ian Robertson, redaktor i wydawca Diesel Car and Eco Car.
„Dziś, pięć lat po wprowadzeniu Zoe na brytyjski rynek, mamy już znacznie większa konkurencję. Rośnie też świadomość klientów, ale i ich oczekiwania. Cieszy nas, że Zoe staje się bardzo popularne na rynku wtórnym. W efekcie rewolucja elektryczna w motoryzacji zatacza coraz szersze kręgi. Z jednej strony do dowód zaufania dla naszego modelu, z drugiej – świetna wiadomość dla środowiska, w którym wszyscy żyjemy. Cieszymy się, że magazyn Diesel Car and Eco Car docenił Renault Zoe” – powiedział Vincent Tourette, dyrektor zarządzający Renault UK.
ZOE to w pełni elektryczne, pięciodrzwiowe auto dostępne w trzech wersjach wyposażenia i dwóch wersjach akumulatorowych. Pomimo przystępności cenowej, podstawowy poziom Expression Nav jest bogato wyposażony. Znajdują się w nim takie elementy, jak klimatyzacja i 7-calowy ekran dotykowy R-Link 2 z systemem nawigacji satelitarnej. W najpopularniejszym wykończeniu, Dynamique Nav, wyposażenie obejmuje system bezkluczykowy, automatyczne światła i wycieraczki oraz czujniki parkowania z tyłu. Najwyższa specyfikacja Signature Nav zawiera takie elementy, jak skórzana tapicerka, siedmiokanałowy system audio BOSE®, podgrzewane przednie fotele i tylna kamera parkingowa.
Dzięki baterii ZE40 zasięg Zoe wynosi 250 mil (NEDC) i można go naładować od zera do 80% w ciągu zaledwie 60 minut dzięki opatentowanej przez Renault ładowarce Chameleon Charger™. Pozwala ona w pełni wykorzystać najszerszy zakres dostarczanych mocy i ogranicza czas ładowania do minimum. Renault szacuje, że zasięg w lecie jest równoważny około 186 milom, zimą zaś wynosi 124 mil. Technologia OptimiZer firmy Renault zapewnia Zoe wysoką wydajność dzięki pompie ciepła, dwufunkcyjnemu układowi hamulcowemu i oponom Michelin ENERGY E-V.
Ngroda Diesel Car and Eco Car wpisuje się w szereg innych wyróżnień, jakie zdobyło Zoe. Warto tu wymienić choćby nagrody brytyjskie:
„Best Small Company Car” w Carbuyer Best Cars Awards 2018,
„Najlepszy samochód ekologiczny” w konkursie Parkers Awards 2018,
„Najlepszy samochód elektryczny i hybrydowy” w Green Apple Awards 2017,
„Game Changer 2017” w Autocar Awards 2017,
„Najlepszy ULEV” we Fleet World Awards 2017,
„Najlepszy samochód elektryczny” w What Car? Awards 2017
Więcej o nagrodach, nie tylko dla Zoe, ale i dla innych aut francuskich, znajdziecie tutaj.
Od wprowadzenia na rynek w 2013 roku w Wielkiej Brytanii sprzedano dotychczas ponad 6.000 Zoe. W gamie Renault są jeszcze dwa inne modele z takim napędem – Dwumiejscowe Twizy oraz lekkie auto dostawcze, Kangoo Van Z.E. 33. Lada chwila dołączy do nich Master Z.E.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Renault
Najnowsze komentarze