HDi i dCi czy może TCe i Puretech? Wojna pomiędzy zwolennikami silników wysokoprężnych oraz benzynowych nie ma końca. Co prawda ostatnio diesel, przynajmniej wśród aut nowych, odchodzi w zapomnienie, ale co innego pokazują statystyki sprzedaży a zupełnie co innego widzimy na ulicach.
Diesel króluje! W zestawieniu 50 najpopularniejszych modeli jeżdżących po drogach Francji zdecydowana większość ma silniki wysokoprężne. Co ciekawe, średnia wieku tej floty samochodowej przekracza 11 lat a spośród 50 najpopularniejszych modeli aż 35 ma ponad 10 lat! Diesle znajdują się w ponad 60% samochodów we Francji. To przytłaczająca przewaga, którą powinni brać pod uwagę producenci aut, wycofujący się masowo z produkcji tych silników.
A jakie modele są najpopularniejsze? Renault Clio III zdecydowanie tutaj wygrywa, zajmując zasłużenie pierwsze miejsce. Za nim znajduje się Peugeot 207 i Peugeot 208, by kolejne miejsca oddać innym generacjom Clio. Citroën znalazł się dopiero na 16 miejscu ze swoim modele C3. Pod względem aut rodzinnych wygrywa niezwykle praktyczny Renault Scenic 3, ale wysoko znajduje się też Citroën C4 Picasso, którego we Francji jeździ naprawdę dużo.
Zobacz: Renault Captur TCe kontra Renault Captur dCi na długim dystansie
W rankingu znalazła się też Dacia – mamy tu modele Duster i Sandero.
W rankingu 50 najpopularniejszych aut we Francji znalazł jeden model Fiata – 500 oraz dwa Volkswageny – Polo i Golf.
Zobacz: Silnik HDi 2.0 czy HDi 1.6? Porównanie na dystansie 9 tysięcy kilometrów
Jak widać w zestawieniu aut jeżdżących po Francji silniki dCi oraz HDi zdecydowanie królują. Auta z napędami TCe lub PureTech są (na razie) w mniejszości. Za kilka powinno się to zmienić, chyba że klienci zastrajkują i powiedzą, że będą jeździć swoimi dieslami aż do końca – swojego lub ich.
Diesel czy benzyna? Ranking najpopularniejszych samochodów we Francji
Miejsce |
Marka i model |
Ilość |
Napęd |
1 |
Renault Clio III |
606.330 |
diesel |
2 |
Peugeot 207 |
595.911 |
diesel |
3 |
Peugeot 208 |
481.463 |
benzyna |
4 |
Renault Clio IV |
446.071 |
diesel |
5 |
Renault Clio II |
440.053 |
benzyna |
6 |
Renault Twingo I |
429.155 |
benzyna |
7 |
Renault Scenic III |
419.529 |
diesel |
8 |
Renault Clio IV |
415.128 |
benzyna |
9 |
Peugeot 206 |
399.890 |
benzyna |
10 |
Peugeot 307 |
397.614 |
diesel |
11 |
Peugeot 206 |
388.704 |
diesel |
12 |
Peugeot 308 I |
361.405 |
diesel |
13 |
Renault Megane II |
359.493 |
diesel |
14 |
Peugeot 308 II |
350.320 |
diesel |
15 |
Peugeot 208 I |
342.840 |
diesel |
16 |
Citroën C3 III |
341.686 |
benzyna |
17 |
Dacia Sandero I |
340.498 |
benzyna |
18 |
Renault Twingo II |
336.793 |
benzyna |
19 |
Renault Clio II |
330.614 |
diesel |
20 |
Citroën C4 Picasso |
320.598 |
diesel |
21 |
Renault Twingo III |
350.615 |
benzyna |
22 |
Renault Scenic II |
301.184 |
diesel |
23 |
Citroën C3 I |
297.437 |
diesel |
24 |
Peugeot 3008 I |
286.821 |
diesel |
25 |
Renault Captur I |
270.008 |
benzyna |
26 |
Dacia Duster I |
264.595 |
diesel |
27 |
Fiat 500 |
258.873 |
benzyna |
28 |
Renault Clio III |
255.041 |
benzyna |
29 |
Citroën C3 II |
250.249 |
diesel |
30 |
Peugeot 2008 I |
241.141 |
benzyna |
31 |
Citroën Xsara Picasso |
238.760 |
diesel |
32 |
Peuugeot 3008 II |
225.845 |
diesel |
33 |
Renault Captur I |
218.278 |
diesel |
34 |
Citroën C3 II |
210.302 |
diesel |
35 |
Peugeot 207 |
205.450 |
benzyna |
36 |
Peugeot 308 II |
196.574 |
benzyna |
37 |
Volkswagen Polo V |
195.192 |
benzyna |
38 |
Peugeot 2008 I |
194.272 |
diesel |
39 |
Citroën C3 I |
191.225 |
benzyna |
40 |
Citroën C4 II |
190.818 |
diesel |
41 |
Renault Megane I |
184.047 |
diesel |
42 |
Citroën C4 II |
182.720 |
diesel |
43 |
Renault Megane IV |
182.361 |
diesel |
44 |
Peugeot 208 II |
173.133 |
benzyna |
45 |
Citroën C1 |
170.816 |
benzyna |
46 |
Volkswagen Polo V |
168.950 |
diesel |
47 |
Volkswagen Golf V |
166.451 |
diesel |
48 |
Renailt Clio V |
165.758 |
benzyna |
49 |
Peugeot 407 |
164.764 |
diesel |
50 |
Peugeot 107 |
162.831 |
benzyna |
źródło: AAA-Data
Najnowsze komentarze