Olej napędowy był najpopularniejszym paliwem do nowych lekkich samochodów dostawczych w Unii Europejskiej, stanowiąc 92,4% rynku samochodów dostawczych – informuje stowarzyszenie producentów ACEA. Rośnie sprzedaż samochodów elektrycznych.
Pojazdy elektryczne (ECV) stanowiły 2,0% całkowitej sprzedaży samochodów dostawczych w regionie (wzrost z 1,3% w 2019 r.), natomiast auta hybrydowe stanowiły 0,9% rynku UE w 2020 r. (W porównaniu z 0,3% rok wcześniej).
Zobacz: Dni Profesjonalistów Peugeot. Specjalne ceny na samochody dostawcze.
W ubiegłym roku liczba samochodów dostawczych z silnikiem diesla sprzedanych w całej Unii Europejskiej1 spadła o 17,2% do 1,3 miliona sztuk, przy czym spadki odnotowano na wszystkich 27 rynkach UE, w tym w Polsce. Pomimo tego spadku udziału w rynku lekkich samochodów dostawczych napędzanych olejem napędowym wzrósł z 91,7% w 2019 r. do 92,4% w 2020 r.
Zobacz: Diesel czy benzyna? Renault Captur TCe kontra dCi w długodystansowym teście Francuskie.pl
Ogólny spadek rejestracji samochodów dostawczych w wyniku COVID-19 najbardziej dotknął pojazdy napędzane silnikami benzynowymi. W zeszłym roku w całej Unii zarejestrowano tylko 49.056 samochodów dostawczych z napędem benzynowym, czyli mniej więcej połowę liczby aut sprzedanych w 2019 r. Z wyjątkiem Łotwy, na wszystkich rynkach odnotowano w 2020 r. spadek rejestracji samochodów dostawczych z silnikiem benzynowym. W rezultacie udział benzyny w unijnym rynku samochodów dostawczych zmniejszył się z 5,1% w 2019 r. do 3,4% w roku ubiegłym.
Zobacz: Berlingo w promocyjnej cenie. Tylko na Citroen.pl
Rośnie za to popyt na nowe samochody dostawcze z możliwością ładowania elektrycznego. Rynek ten wzrósł o 26,2%, osiągając 28.597 sprzedanych egzemplarzy, czyli 2,0% całkowitej liczby zarejestrowanych lekkich samochodów dostawczych w Unii Europejskiej. Wiodącymi rynkami były Francja (9.209 sztuk) i Niemcy (8.830 sztuk), stanowiąc łącznie ponad 60% wszystkich elektrycznych aut dostawczych sprzedanych w Unii Europejskiej w ubiegłym roku. Wynika to z systemu dopłat, które są najbardziej rozwinięte właśnie w tych dwóch krajach.
Liczba rejestracji nowych hybrydowych samochodów dostawczych w UE wzrosła o 175,0% do 12 698 sztuk w 2020 r.
źródło: ACEA
Najnowsze komentarze