Chat with us, powered by LiveChat

Diesel w mocnym odwrocie. Sprzedaż aut z silnikami bluedCi spada

19 9 213

Nowe silniki diesla Renault spełniają normę 6d-TEMP i są bardzo zaawansowane w stosunku do swoich poprzedników. Jednak klienci wybierają je coraz mniej chętnie. Dlaczego?

Wszystko z powodu dużej różnicy w kosztach zakupu pomiędzy silnikiem benzynowym a wysokoprężnym. Nowa generacja jednostek napędowych została opracowana przez Renault i Mercedesa, montowana jest między innymi w Mercedesach, Daciach i Nissanach. Jednak pojawił się problem – nie ma na nie tak dużo klientów, jak zakładano, planując produkcję. Inwestycja, bardzo kosztowna, może się nie zwrócić. Renault zawsze wierzył w diesla, kłopot w tym, że nie wierzą w niego nabywcy aut. A przynajmniej zbyt mało, by miało to sens.

Diesel czy benzyna – zobacz porównanie w prawdziwych warunkach drogowych na przykładzie dwóch Renault Captur

Kupujący wolą po prostu benzynę. Nie wszędzie, ale tak dzieje się na przykład w Czechach. W tym kraju zaledwie 1 na 10 sprzedawanych Renault ma pod maską diesla. Klienci w Clio, Megane czy Kadjarze najchętniej wybierają silniki 1.3 TCe, a w większych samochodach takich jak Talisman i Espace 1.8 TCe.

Co dalej z dieslem?

Bardzo często pod naszymi artykułami na temat diesla wyrażacie swoje zdanie, dotyczące tego że diesel powinien zostać na rynku. I trudno nie zgodzić się z wieloma argumentami, które padają – kluczowe są tu niższe zużycie paliwa i wysoka trwałość. Jednak dzisiaj wygląda na to, że na te silniki nie ma aż dużego zapotrzebowania jak oczekiwano – przynajmniej na części rynków.

 

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
7 Wątki komentarzy
12 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
16 Autorzy komentarzy
RrrABS hjjkkkKrakusRrrRrr Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Bartzs
Gość
Bartzs

Z kolei we Włoszech chyba odwrotnie. Tu diesle idą jak świeże bułki :)

Tomasz
Gość
Tomasz

Pierdolenie

Kris
Gość
Kris

W maju we Francji diesle stanowiły 36% i był to wzrost w porównaniu do wcześniejszych miesięcy. Nadal nie rozumiem dlaczego francuskie pl publikuje takie artykuły, w przypadku aut z Francji jedyny racjonalny wybór to diesel.

Grzegorz
Gość
Grzegorz

Nie zgodzę się, że jedyny wybór w przypadku francuskich samochodów to diesle. Są jeszcze dobre silniki 1.2 Puretech 110 lub 130 koni. Są również 1.6 z Turbo podobno już poprawione.

Slawo
Gość
Slawo

Wiesz ile razy kupujący C5 1.6 słyszeli, że już poprawiony? Dlatego teraz Hyundai/KIA/Nissan lepiej się sprzedają. Odpowiedz sobie jaką markę wybierze statystyczny Kowalski mając do wyboru trzycylindrowy 1.2 PSA „podobno” poprawiony lub klasyczny 1.6 u konkurencji – podpowiem, kupi Tucsona.

Rrr
Gość
Rrr

„podobno” tak samo powiedział mi pracownik ASO, niby zmieniony nr części ale co będzie po jakimś czasie to się okaże. Mam 1.2 82km i niby problem go nie dotyczy ale na wszelki wypadek dokupiłem przedłużenie gwarancji do 48msc. Obym nie wbił się na minę z tym zakupem. Mam nadzieję, że rzeczywiście coś poprawiono bo jeśli nie to nie będzie chętnych na te samochodu na rynku wtórnym :(

Rrr
Gość
Rrr

Dziwne, pan z ASO nie potwierdził tych rewelacji co do silnika 1.2 Puretech 110 lub 130 koni. Chodzi o łuszczących się pasek o czym zresztą można poczytać również na zagranicznych forach np. tu http://forum-auto.caradisiac.com/marques/Peugeot/sujet105057

Rrr
Gość
Rrr

Dodam jeszcze fajny film o tym silniku 1.2 puretech https://youtu.be/uKqVPD13u98 oby nie został za jakiś czas usunięty

Ivo
Gość
Ivo

Problem to ten przedrostek blue…
Wielu potencjalnych użytkowników boi się prolematycznego czynnika Adblue. W internetach jest masa negatywnych opinii i często są to głosy tylko powielane, nie poparte własnymi doświadczeniami.
Malkontentów uspokajam, ja jednak kupiłem i testuje… Na razie jest ok

Rrr
Gość
Rrr

Tak naprawdę nie każdy robi spore przebiegi, chętnie kupił bym diesla ale przy odcinkach kilku kilometrowych to chyba pchanie się w kłopoty.

Fazi
Gość
Fazi

A diesel Made by Volkswagen ma się dobrze… wiadomo że Niemcy potrafią lepiej…

Tylko francuskie HDI
Gość
Tylko francuskie HDI

Lepiej to cię ci Niemcy zrobili w bambuko z aferą,, diesel Gate,, jeszcze do niedawna tdi PD to niczym się nie różniło od traktora w porównaniu do HDI to przepaść tylko francuskie HDI

ABS hjjkkk
Gość
ABS hjjkkk

Snikersa zjedz…

Marcin
Gość
Marcin

Szkoda ze Renualt nie wspomnialo dlaczego nie chca ich disli. Moze maja dosyc obracajacych sie panewek i krutkiej zywotnosci jak w 1.5 dci

Slawo
Gość
Slawo

Wspominasz problemy silników z czasów MII, które od ponad 10 lat nie są produkowane. 1.5 dCi od czasów MIII spokojnie wytrzymuje 300kkm i więcej.

Krakus
Gość
Krakus

BMW X1 nowe. SILNIK 2.O d Xdrive moc 218 KM. Jazda autostradą Kraków Gdynia średnia prędkość 133km/h. Spalanie 7,8l diesel. VS Audi nowe Q2. Silnik 1,5 TFSI. Moc 150 KM. Jazda Kraków – Gdynia. Średnia prędkość 128 km/h. Spalanie 11l benzyna. I kto mi powie że diesel jest nieekologiczny.

Rrr
Gość
Rrr

Nikt nie twierdzi, że jest nie ekologiczny, po prostu są problemy z osprzętem a najczęściej wymienia się problem z filtrem cząstek stałych, potem egr i na końcu dwumasa ale ta jest już w większości benzyn. Nie każdy pokonuje długie odcinki i wtedy pojawiają się problemy.Wystarczy wziąść motogzetke z przed 2010r. wtedy prawie zawsze proponowano diesla jednak życie zweryfikowalo, że nie wszędzie się sprawdził.

Slawo
Gość
Slawo

Problemy były kiedyś, jak diesle były na etapie dzisiejszych benzyn. Teraz to już dopracowane silniki, a benzyny właśnie przechodzą choroby wieku dziecięcego.

Ivo
Gość
Ivo

… i z tym się zgodzę. „Nie ekologiczność” silników diesla to też jest moim zdaniem nagonka medialna, podsycana przez lobby hybrydowe.