jan ptacek mianowany wiceprezesem dzialu renault lcv business unit Wiadomości
Wiadomości

Jan Ptacek mianowany wiceprezesem działu Renault LCV Business Unit

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-05-23
Peugeot 3008
Wiadomości

Peugeot 3008 i 5008 w testach zderzeniowych EuroNCAP. Ile gwiazdek zdobyły francuskie SUV-y?

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-23
uzywane Wiadomości
Wiadomości

Używany samochód od pierwszego właściciela za 4000 zł. Czy to możliwe?

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
peugeot 3008 1 2 Wiadomości
Wiadomości

50 młodych kobiet pojedzie na Perspektywy Women in Tech Summit 2025 dzięki Stellantis i Fundacji Edukacyjnej Perspektywy

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-22
renault scenic Wiadomości
Wiadomości

Nowy Renault Scenic za 42.900 zł? Tak, to oryginalna promocja marki w Polsce

autor Tomasz Nowicki
2025-05-17
Mitsubishi Outlander PHEV Bartłomiej Topa
Wiadomości

Bartłomiej Topa w nowym Mitsubishi Outlander PHEV. „306 KM naprawdę czuć”

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-20
peugeot 408 Wiadomości
Wiadomości

Peugeot 408 – francuska odpowiedź na pytanie: „SUV czy coupe?” – „Tak!”

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18

Najnowsze komentarze

  • Lukasz - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Nowy Opel Frontera z namiotem dachowym już w sprzedaży. Sposób na prosty kamper
  • Marco - Stellantis rośnie szybciej niż konkurencja. Luca Napolitano: „To jasny sygnał, że jesteśmy na właściwej drodze”
  • Krzysztof Gregorczyk - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Anon - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Bodzio - Rynek samochodów elektrycznych w Polsce rozwija się bardzo wolno – najnowszy raport kwiecień 2025
  • Bodzio - Rynek samochodów elektrycznych w Polsce rozwija się bardzo wolno – najnowszy raport kwiecień 2025
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Diesle czy benzynowe – które auta są bardziej ryzykowne w zakupie?

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2024-10-07
w Wiadomości, Różne
Czas czytania 4 minut
1.6k
A A
5
diesle

Cofnięty licznik, ukryta naprawa powypadkowa, a może auto po kradzieży? To typowe wady ukryte, których obawiamy się kupując używany samochód. Specjaliści z carVertical postanowili oszacować, które samochody są pod tym względem bardziej ryzykowne – benzynowe czy diesle.

W kwestii cofania liczników wnioski z analizy raportów potwierdzają obawy kierowców – tak, w dieslach liczniki cofa się częściej niż w samochodach benzynowych. W pozostałych sprawy nie są już takie oczywiste.

Cofanie licznika: uważaj na diesle

Choć popularność samochodów z silnikami benzynowymi rośnie, diesle nadal są dość mocno reprezentowane w klasach średniej i wyższej oraz oczywiście w SUV-ach. Wynika to z dwóch powodów. Po pierwsze, samochody te są cięższe i diesel po prostu lepiej do nich pasuje. Po drugie – takie auta są wykorzystywane częściej do jazdy w trasie niż w mieście. Mają większy zasięg, a wysoki moment obrotowy sprawia, że dalekie podróże są przyjemniejsze. Do wymienionych zalet można dopisać jeszcze jedną – diesle lepiej radzą sobie z pełnym obciążeniem pojazdu, a także wtedy, gdy trzeba holować przyczepę.

Taki sposób eksploatacji sprawia, że samochody z silnikami wysokoprężnymi przejeżdżają rocznie więcej kilometrów niż te z silnikami benzynowymi. Popularne przekonanie, że diesel opłaca się głównie tym, którzy dużo jeżdżą jest jak najbardziej uzasadnione.

Testy nowych i używanych samochodów: Renault, Dacia, Peugeot, Citroën, DS Automobiles

I tu dochodzimy do sedna sprawy – nieuczciwi sprzedawcy widząc dość spore licznikowe przebiegi diesli próbują coś z tym zrobić, czyli cofają przebieg. Postępowanie to trafia na podatny grunt, bo używane diesle z małym przebiegiem to prawdziwa okazja – wszak większość z nich z założenia jeździ naprawdę sporo. Biznes z kręceniem liczników w dieslach „kręci się” zatem bardzo dobrze.

Badanie carVertical pokazuje, że rzeczywistych okazji w postaci diesli z autentycznym, niskim przebiegiem jest na rynku znacznie mniej niż mogłoby się to wydawać na podstawie lektury ogłoszeń. Statystycznie wg analizy raportów carVertical, ryzyko cofnięcia licznika w dieslach jest o 1,2 razy wyższe niż w autach benzynowych!

Ukryta przeszłość wypadkowa: mamy remis

Eksperci carVertical postanowili analogicznie – w grupie aut benzynowych i wysokoprężnych – porównać ryzyko zakupu samochodu odbudowanego po wypadku. Tym razem jest ono porównywalne, z nieznacznym wskazaniem na wersje benzynowe.

Jak jeździ nowe Renault 5? „Zwinny i przyjemny w prowadzeniu”. Rozpoczęły się testy

Samochody benzynowe – eksploatowane głównie w mieście – są bardziej narażone na szkody parkingowe oraz niewielkie stłuczki. Samochody z silnikami wysokoprężnymi eksploatowane głównie w trasach ulegają kolizjom i wypadkom nieco rzadziej, ale są to zazwyczaj zdarzenia poważniejsze w skutkach.

Jeśli zestawimy kwoty wydawane na naprawy powypadkowe diesli i wersji benzynowych – to sumarycznie będą one podobne.

Diesel kontra benzyna

Na podstawie danych z pobieranych raportów porównaliśmy wersje wysokoprężne z benzynowymi. Wskaźniki w poszczególnych kolumnach tabeli prezentują o ile diesle są bardziej popularne od wersji benzynowych, o ile częściej dochodzi w ich przypadku do cofnięcia licznika, o ile rzadziej raporty pokazują w nich szkody powypadkowe oraz jak wypadają wskaźniki kosztów likwidacji szkód oraz adnotacji o kradzieży.image processing20240930 9 69adg3 Wiadomości

„Lepiej kupić samochód z cofniętym licznikiem niż kradziony, ale w obu przypadkach trudno cieszyć się z dokonanej transakcji. Aby zminimalizować ryzyko wystąpienia takich problemów, warto przed podpisaniem umowy wykupić raport historii pojazdu. Możemy spierać się o to, który rodzaj oszustw dominuje na rynku aut używanych, ale poza dyskusją pozostaje to, że oszustwa nadal są plagą i raporty są jedną z najskuteczniejszych form ochrony kupujących” – powiedział Matas Buzelis, ekspert motoryzacyjny carVertical

Citroën C4 X – sedan i crossover w jednym. Cena, wersje, wyposażenie

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

image processing20240930 9 69adg3 Wiadomości
2.8 5 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

XVII Ogolnopolski Zlot Renault 5 005 Wiadomości

XX Ogólnopolski Zlot Renault 5, Rapid i Experss – kiedy, gdzie i co nas czeka?

2025-05-23
uzywana dacia duster 1 6 lpg 1 Wiadomości

5 najczęstszych oszustw przy sprzedaży aut używanych. Na co uważać?

2025-05-23

Kupił Renault Vel Satis za 1.500 zł i zrobił kompletny remont. Auto wygląda pięknie

2025-05-23

Używany Citroën C4 II z dieslem. Przegląd najtańszych bezwypadkowych egzemplarzy z polskiego rynku wtórnego

2025-05-22
Tagi: używane
Udostepnij570Tweet356Udostepnij100
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
5 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Peugeot 508

    Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

    3467 udostępnienia
    Udostepnij 1387 Tweet 867
  • Dacia jest tańsza od najtańszych chińczyków. Europejska marka bije je ceną na głowę

    1762 udostępnienia
    Udostepnij 705 Tweet 441
  • Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?

    1380 udostępnienia
    Udostepnij 552 Tweet 345
  • Fiat Pulse 2026 zaprezentowany. Nowy wygląd i wyposażenie z panoramicznym dachem jako opcja

    3269 udostępnienia
    Udostepnij 1308 Tweet 817

Testy samochodów

Renault Espace TCe 225
Testy

Test: Renault Espace TCe 225 KM EDC Initiale Paris – minivan klasy biznes. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2018-08-09
01. Peugeot 308 SW 1.2 PureTech 130 Allure Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 308 SW 1.2 130 KM dla rodziny. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2015-06-11
peugeot 5008 22 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 5008 1.2 Allure 130 KM automat – pierwszy test, nowa klasa SUV. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Małgorzata Kozikowska
2017-05-04
citroen c4 2015 1 Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C4 1.2 PureTech 130 KM – kompakt, klasyka, niezawodność. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2015-07-02
1110 58 Wiadomości
Europa

Test: Dacia Sandero Laureate 1.6 87 KM MPI 2009 – niedroga i niezawodna alternatywa dla używanego samochodu. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2009-03-18

Najnowsze komentarze

  • Lukasz - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Nowy Opel Frontera z namiotem dachowym już w sprzedaży. Sposób na prosty kamper
  • Marco - Stellantis rośnie szybciej niż konkurencja. Luca Napolitano: „To jasny sygnał, że jesteśmy na właściwej drodze”
  • Krzysztof Gregorczyk - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Anon - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Bodzio - Rynek samochodów elektrycznych w Polsce rozwija się bardzo wolno – najnowszy raport kwiecień 2025
  • Bodzio - Rynek samochodów elektrycznych w Polsce rozwija się bardzo wolno – najnowszy raport kwiecień 2025

Zobacz też

Relacja z XI Rajdu Integracyjnego MOST

Dwie dziewczyny Citroënem 2CV na Rajd Dakar!

Renault 5 Prototype i jego kultowi poprzednicy na Salonie Samochodowym w Monachium

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
5
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz