Wiadomości

Nowy Peugeot 208 już w konfiguratorze marki. Jak wygląda polski cennik?

autor Tomasz Nowicki
2023-09-23
Wiadomości

Peugeot 3008 III generacji ma znakomite wnętrze. Prawdopodobnie najlepsze w klasie

autor Tomasz Nowicki
2023-09-26
Wiadomości

Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-24
Wiadomości

Citroën 2CV coraz droższy. Ile kosztuje dzisiaj używana kaczka? Przegląd ofert

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-22
Wiadomości

Dacia Duster 150 KM 4×4 – ile kosztuje najtańsza wersja?

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-29
Wiadomości

Luksusowy DS 7 E-Tense dla selekcjonera polskiej kadry

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-25
Wiadomości

Dacia miażdży konkurencję wszędzie tam, gdzie samochód to artykuł pierwszej potrzeby a nie luksusowy gadżet

autor Tomasz Nowicki
2023-09-28

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Stellantis Polska walczy o III kwartał. Spotkania kierownictwa z dealerami, promocje, duże zniżki na nowe samochody
  • dCi - Stellantis Polska walczy o III kwartał. Spotkania kierownictwa z dealerami, promocje, duże zniżki na nowe samochody
  • Natan - Stellantis Polska walczy o III kwartał. Spotkania kierownictwa z dealerami, promocje, duże zniżki na nowe samochody
  • Anonimowo - Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!
  • Grzech - Dacia miażdży konkurencję wszędzie tam, gdzie samochód to artykuł pierwszej potrzeby a nie luksusowy gadżet
  • Anonimowo - Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!
  • Anonimowo - Ceny paliw – trzy, a nawet cztery warianty możliwych przyczyn obecnej sytuacji
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Różne

Dieslowskie wojny: Citroën, Peugeot i Renault kontra Audi, BMW i Mercedes i Volkswagen

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2021-05-05
w Różne
Czas czytania 4 minut
1.9k 118
A A
20

Citroën, Peugeot, Renault ale też Hyundai, Nissan i Volvo kończą z silnikami diesla w swoich samochodach. Będą one powoli wycofywane z oferty i zastępowane napędami benzynowymi, hybrydowymi oraz elektrycznymi. Z drugiej strony pozostają niemieccy producenci, Audi, BMW, Mercedes-Benz i Volkswagen, którzy obstają przy dieslu.

Samochody z silnikami diesla mają wiele zalet, które ujawniają się szczególnie podczas długich podróży. Jakiś czas temu sprawdziliśmy na długim dystansie jak wygląda porównanie kosztów jazdy dwoma identycznymi modelami Renault Captur, z których jeden miał silnik benzynowy a drugi wysokoprężny. Wnioski były jednoznaczne: diesel pali znaczni mniej. Dzisiaj jednak wielu producentów rezygnuje z tego typu napędów, argumentując to wysokimi kosztami produkcji i skomplikowaniem układów oczyszczania. Głównie chodzi o  cząstki stałe, bo problem z tlenkami azotu pojawia się również w nowoczesnych silnikach benzynowych, które również otrzymują układy ich neutralizacji z Ad Blue.

Zobacz: Diesel czy benzyna?

Dlaczego więc część producentów nie chce zrezygnować z diesla? Odpowiedź tkwi zapewne w inwestycjach, które poczyniono dla rozwoju zdolności produkcyjnych i technologii i zakupionych lub zakontraktowanych surowcach oraz podzespołach. Mimo drogich technologii oczyszczania spalin rachunek ekonomiczny musi się całościowo zgadzać. Niemcy bardzo długi stawiali na rozwój diesli i trudno im w jednym momencie zakończyć produkcję.

Zobacz: HDi kontra TDi – Rifter czy Caddy?

Odchodzenie od silników wysokoprężnych rozpoczęło się w momencie wybuchu afery dieselgate. Gdy okazało się, że Audi, Volkswagen, Skoda, SEAT i Porsche oszukiwały swoich klientów co do emisji spalin z ich samochodów, diesel zaczął mieć tak zwaną złą prasę i pojawiło się sporo, często kompletnie nieprawdziwych, informacji o wadach tych silników. Jedną z popularnych legend jest kwestia tlenków azotu, o produkcję których oskarżane są właśnie napędy wysokoprężne. Tymczasem szkodliwe tlenki azotu są wytwarzanie również przez napędy benzynowe, bo ich powstawanie jest uzależnione wyłącznie od temperatury spalania a nie rodzaju paliwa.

Afera Volkswagena spowodowała jednak utratę zaufania klientów nie tylko do tej marki, ale też do silników wysokoprężny w ogóle i od kilku lat widać wyraźnie spadek zainteresowania, tak na rynku wtórnym jak i w sprzedaży nowych aut. A producenci podążają za tym trendem.

Zobacz: Ultrakomfortowy kompakt Citroën C4 już od 74.800 zł.

Diesel ma też dużo zwolenników, którzy doceniają niskie zużycie paliwa i szybko dostępny maksymalny moment obrotowy. Ta druga cecha jest dziś obecna także w turbo-benzynach, ale nie ma co ukrywać, że zużycie paliwa jest w nich jednak większe. Diesle pozostają natomiast podstawowym napędem w autach dostawczych, bo dla nich nie ma razie dobrej alternatywy. Napęd elektryczny, który najlepiej sprawdziłby się w mieście, jest nadal za drogi dla firm i niesie za sobą zmiany w sposobie użytkowania samochodów. Dlatego Renault wycofuje się z diesla w osobówkach, ale dostawcze będą nadal miały w ofercie silniki 2.0 dCi.

Diesel powoli jednak odchodzi w zapomnienie – gdzieś w oddali widać już napędy wodorowe. Pierwsze samochody z nimi ma już Citroën, Peugeot, Renault i Mercedes. Wodór może zastąpić inne rodzaje napędu w autach dostawczych szybciej, niż nam się zdaje. W Polsce, która zwykle pozostaje nieco w tyle z motoryzacyjnymi nowinkami, już planowane są stacje wodorowe i jego produkcja na potrzeby transportu choćby przez Orlen.

Zanim to nastąpi dieslowskie wojny trwają w najlepsze a zwolennicy i przeciwnicy nadal będą ostrzeliwać swoje pozycje z różnego rodzaju argumentów.

Czytaj nas w Google News:

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

1.3 8 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Citroën 11 Commerciale. „Załadujesz 2 cielęta o wadze 100 kg lub 6 owiec”

2023-09-29

Renault 21 – samochód, którego dzisiaj ze świecą szukać. A szkoda!

2023-09-29

Kompromitujące błędy na stronie Peugeot w Polsce. Model, który jest ale go nie ma

2023-09-29

Trzy miejskie auta Stellantis za nie więcej niż 130 euro miesięcznie

2023-09-28
Tagi: CitroenPeugeotRenault
Udostepnij676Tweet423Udostepnij118
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

20 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Dacia miażdży konkurencję wszędzie tam, gdzie samochód to artykuł pierwszej potrzeby a nie luksusowy gadżet

    3590 udostępnienia
    Udostepnij 1436 Tweet 898
  • Używany samochód segmentu D za 40 tysięcy zł. Przegląd rynku

    1815 udostępnienia
    Udostepnij 726 Tweet 454
  • Dacia: Silnik benzynowy 1.6 16V MPI K4M. Opinie, naprawy

    1363 udostępnienia
    Udostepnij 545 Tweet 341
  • Dacia Duster 150 KM 4×4 – ile kosztuje najtańsza wersja?

    823 udostępnienia
    Udostepnij 329 Tweet 206

Testy samochodów

Renault Zoe
Renault - testy i opinie

Test: Renault Zoe 2021 z zasięgiem 395 km. Jak żyć w mieście bez stacji ładowania? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, zużycie prądu.

autor Małgorzata Kozikowska
2020-11-27
Testy

Test: Dacia Sandero z automatyczną skrzynią biegów X-Tronic CVT. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2022-12-01
Renault - testy i opinie

Test: Renault Arkana E-Tech – pierwsza jazda. Czy warto kupić hybrydę? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2021-07-15
Citroen - testy i opinie

Test: Citroen C1 1.0 68 KM – mały stylowy samochód do miasta

autor Jędrzej Chmielewski
2014-02-26
Renault - testy i opinie

Test: Renault Clio RS Trophy 1.6 220 KM – szybki, mały, zwinny. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2018-06-03

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Stellantis Polska walczy o III kwartał. Spotkania kierownictwa z dealerami, promocje, duże zniżki na nowe samochody
  • dCi - Stellantis Polska walczy o III kwartał. Spotkania kierownictwa z dealerami, promocje, duże zniżki na nowe samochody
  • Natan - Stellantis Polska walczy o III kwartał. Spotkania kierownictwa z dealerami, promocje, duże zniżki na nowe samochody
  • Anonimowo - Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!
  • Grzech - Dacia miażdży konkurencję wszędzie tam, gdzie samochód to artykuł pierwszej potrzeby a nie luksusowy gadżet
  • Anonimowo - Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!
  • Anonimowo - Ceny paliw – trzy, a nawet cztery warianty możliwych przyczyn obecnej sytuacji

Zobacz też

Stronniczy przegląd prasy: „Auto-Moto” nr 11/2006

Rekordowa kara dla Stellantis. Aż 235 milionów USD za niespełnianie norm spalania

Renault Carrara – salon Renault w Lublinie

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
20
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.