niedziela, 29 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Różne

Dieslowskie wojny: Citroën, Peugeot i Renault kontra Audi, BMW i Mercedes i Volkswagen

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2021-05-05
w Różne
Czas czytania 4 minut
1.8k 116
20
1.7k
UDOSTĘPNIEŃ
5.5k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

DS Automobiles, Peugeot i Jeep. Tylko trzy marki Stellantis na Paryskim Salonie Samochodowym 2022

Przy stacjach w Polsce pojawiły się pralkomaty. Ile kosztuje pranie z suszeniem?

Ranking 20 najtańszych samochodów w Polsce. W ciągu roku ceny wzrosły nawet o ponad 30%!

Citroën, Peugeot, Renault ale też Hyundai, Nissan i Volvo kończą z silnikami diesla w swoich samochodach. Będą one powoli wycofywane z oferty i zastępowane napędami benzynowymi, hybrydowymi oraz elektrycznymi. Z drugiej strony pozostają niemieccy producenci, Audi, BMW, Mercedes-Benz i Volkswagen, którzy obstają przy dieslu.

Samochody z silnikami diesla mają wiele zalet, które ujawniają się szczególnie podczas długich podróży. Jakiś czas temu sprawdziliśmy na długim dystansie jak wygląda porównanie kosztów jazdy dwoma identycznymi modelami Renault Captur, z których jeden miał silnik benzynowy a drugi wysokoprężny. Wnioski były jednoznaczne: diesel pali znaczni mniej. Dzisiaj jednak wielu producentów rezygnuje z tego typu napędów, argumentując to wysokimi kosztami produkcji i skomplikowaniem układów oczyszczania. Głównie chodzi o  cząstki stałe, bo problem z tlenkami azotu pojawia się również w nowoczesnych silnikach benzynowych, które również otrzymują układy ich neutralizacji z Ad Blue.

Zobacz: Diesel czy benzyna?

Dlaczego więc część producentów nie chce zrezygnować z diesla? Odpowiedź tkwi zapewne w inwestycjach, które poczyniono dla rozwoju zdolności produkcyjnych i technologii i zakupionych lub zakontraktowanych surowcach oraz podzespołach. Mimo drogich technologii oczyszczania spalin rachunek ekonomiczny musi się całościowo zgadzać. Niemcy bardzo długi stawiali na rozwój diesli i trudno im w jednym momencie zakończyć produkcję.

Zobacz: HDi kontra TDi – Rifter czy Caddy?

Odchodzenie od silników wysokoprężnych rozpoczęło się w momencie wybuchu afery dieselgate. Gdy okazało się, że Audi, Volkswagen, Skoda, SEAT i Porsche oszukiwały swoich klientów co do emisji spalin z ich samochodów, diesel zaczął mieć tak zwaną złą prasę i pojawiło się sporo, często kompletnie nieprawdziwych, informacji o wadach tych silników. Jedną z popularnych legend jest kwestia tlenków azotu, o produkcję których oskarżane są właśnie napędy wysokoprężne. Tymczasem szkodliwe tlenki azotu są wytwarzanie również przez napędy benzynowe, bo ich powstawanie jest uzależnione wyłącznie od temperatury spalania a nie rodzaju paliwa.

Afera Volkswagena spowodowała jednak utratę zaufania klientów nie tylko do tej marki, ale też do silników wysokoprężny w ogóle i od kilku lat widać wyraźnie spadek zainteresowania, tak na rynku wtórnym jak i w sprzedaży nowych aut. A producenci podążają za tym trendem.

Zobacz: Ultrakomfortowy kompakt Citroën C4 już od 74.800 zł.

Diesel ma też dużo zwolenników, którzy doceniają niskie zużycie paliwa i szybko dostępny maksymalny moment obrotowy. Ta druga cecha jest dziś obecna także w turbo-benzynach, ale nie ma co ukrywać, że zużycie paliwa jest w nich jednak większe. Diesle pozostają natomiast podstawowym napędem w autach dostawczych, bo dla nich nie ma razie dobrej alternatywy. Napęd elektryczny, który najlepiej sprawdziłby się w mieście, jest nadal za drogi dla firm i niesie za sobą zmiany w sposobie użytkowania samochodów. Dlatego Renault wycofuje się z diesla w osobówkach, ale dostawcze będą nadal miały w ofercie silniki 2.0 dCi.

Diesel powoli jednak odchodzi w zapomnienie – gdzieś w oddali widać już napędy wodorowe. Pierwsze samochody z nimi ma już Citroën, Peugeot, Renault i Mercedes. Wodór może zastąpić inne rodzaje napędu w autach dostawczych szybciej, niż nam się zdaje. W Polsce, która zwykle pozostaje nieco w tyle z motoryzacyjnymi nowinkami, już planowane są stacje wodorowe i jego produkcja na potrzeby transportu choćby przez Orlen.

Zanim to nastąpi dieslowskie wojny trwają w najlepsze a zwolennicy i przeciwnicy nadal będą ostrzeliwać swoje pozycje z różnego rodzaju argumentów.

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

1.3 8 głosy
Ocena artykułu
Tagi: CitroenPeugeotRenault
Udostepnij663Tweet415Udostepnij116
Poprzedni

Test: Nowe Renault Clio 1.0 TCe 100 – czym przekona nas rywal Peugeot 208 i VW Polo?

Następny

Nowa Dacia Sandero w pierwszej piątce we Francji, wzrost rynku o ponad 560%

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny
Dacia Sandero Stepway

Nowa Dacia Sandero w pierwszej piątce we Francji, wzrost rynku o ponad 560%

Renault Megane E-Tech

Nowe Renault Megane E-Tech wchodzi na rynek

Dacia Duster

Nowa Dacia Duster przyłapana na ulicy. Kiedy debiut?

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
20 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Wojtek - Dacia Logan zniknęła z polskiej oferty marki. Nie kupicie już tego modelu
  • Yaro - Citroën C4 Spacetourer zapalił się w czasie jazdy w Poznaniu. Auto zostało kompletnie zniszczone
  • ernest - DS 4 1.6 E-Tense 225 KM. Tylko nie dla snobów! – polemika
  • Anonimowo - Dacia Logan zniknęła z polskiej oferty marki. Nie kupicie już tego modelu
  • Duster1 - Nowa Dacia Duster trzeciej generacji trafi do Australii. Kiedy to nastąpi?
  • Roman - Używane: Citroën C5 czy Ford Mondeo? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 21/2022
  • Anonimowo - Peugeot 208 najchętniej kupowanym samochodem w Europie w kwietniu 2022 r.
  • Grześ - Peugeot 307 z silnikiem 1.6 HDi przejechał milion kilometrów. Milionowy kilometr pod fabryką
  • Chip - Peugeot 208 najchętniej kupowanym samochodem w Europie w kwietniu 2022 r.
  • Piotr001 - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Kolejne problemy Stellantis. Urzędnicy USA zbadają warunki pracy w jednej z fabryk koncern w Meksyku
  • Citroën C4 Spacetourer zapalił się w czasie jazdy w Poznaniu. Auto zostało kompletnie zniszczone
  • Alpine A110 Rédélé. Limitowana seria supersamochodu
  • BWT Alpine F1 Team przed Grand Prix Monako
  • Peugeot 307 z silnikiem 1.6 HDi przejechał milion kilometrów. Milionowy kilometr pod fabryką
  • Peugeot 208 najchętniej kupowanym samochodem w Europie w kwietniu 2022 r.
  • Dacia Logan zniknęła z polskiej oferty marki. Nie kupicie już tego modelu
  • Nowa Dacia Duster trzeciej generacji trafi do Australii. Kiedy to nastąpi?
  • Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata
  • DS 4 1.6 E-Tense 225 KM. Tylko nie dla snobów! – polemika


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
20
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.