Miłośnicy motoryzacji wiedzą, że Citroën to nie tylko marka – to styl życia. Modele takie jak DS, CX, XM, GS, GSA, BX, Xantia, C5 i C6, to samochody, które na stałe wpisały się w historię motoryzacji dzięki swojemu wyjątkowemu designowi, zaawansowanej technologii i komfortowi jazdy. To także samochody, które zdobyły serca setek tysięcy entuzjastów na całym świecie, a ich właściciele z ogromną pasją i oddaniem dbają o swoje klasyczne auta. Niestety, problemem, z którym na co dzień zmagają się posiadacze tych samochodów, jest coraz trudniejszy dostęp do oryginalnych części i podzespołów. Dlatego Citroën powinien poważnie rozważyć wznowienie produkcji części do swoich kultowych modeli.
Citroën przez dekady stworzył wyjątkową społeczność fanów swoich samochodów. Na całym świecie odbywają się zloty miłośników DS-ów, CX-ów czy XM-ów, gdzie właściciele prezentują pieczołowicie odrestaurowane pojazdy. Wiele z tych samochodów jest wciąż używanych na co dzień – zarówno jako pojazdy kolekcjonerskie, jak i klasyki, które zapewniają wyjątkową jakość podróżowania. Zapotrzebowanie na części jest więc realne i stabilne, a w wielu przypadkach wręcz rośnie, ponieważ z biegiem lat coraz więcej właścicieli decyduje się na renowację swoich aut.

Wznowienie produkcji części do klasycznych modeli mogłoby stać się elementem budowania prestiżu marki Citroën. W ostatnich latach coraz więcej producentów zaczęło dostrzegać potencjał w segmencie klasyków – przykłady takich marek jak Porsche czy Mercedes pokazują, że produkcja części do historycznych modeli może być nie tylko opłacalna, ale i korzystna wizerunkowo. Citroën, jako marka znana z innowacyjności, powinien podążyć tą samą drogą, udowadniając, że dbałość o dziedzictwo jest dla niej priorytetem.

Jeśli wznowienie produkcji przez sam Citroën byłoby zbyt kosztowne lub skomplikowane logistycznie, istnieje alternatywa w postaci udzielenia licencji zewnętrznej firmie specjalizującej się w produkcji części do klasyków. Takie rozwiązanie pozwoliłoby na ograniczenie kosztów dla producenta, jednocześnie zapewniając dostępność części dla klientów. Nawet przy wysokich cenach wynikających z jednostkowej produkcji, rynek na tego typu podzespoły z pewnością by się znalazł. Właściciele klasyków są bowiem gotowi zapłacić za oryginalne lub licencjonowane części, które pozwolą im zachować oryginalność i sprawność ich samochodów.

Citroën od zawsze wyróżniał się na tle innych marek odważnymi rozwiązaniami technologicznymi, takimi jak hydropneumatyczne zawieszenie czy unikalna stylistyka nadwozia. Dbanie o dostępność części do klasyków oznaczałoby również troskę o dziedzictwo motoryzacyjne i o to, by przyszłe pokolenia mogły podziwiać te wyjątkowe pojazdy w oryginalnym stanie. To nie tylko kwestia wizerunku, ale także odpowiedzialności za spuściznę, którą Citroën przez lata tworzył.

To nie tylko biznes, ale też emocje, bez których samochodów sprzedawać się po prostu nie da. Citroën zaniedbując emocje, traci o wiele więcej niż udziały w rynku.
Najnowsze komentarze