Dacia, marka należąca do Renault Group, osiągnęła znakomite wyniki sprzedaży w Europie w pierwszej połowie 2024 roku. Kluczem do sukcesu Dacii jest strategia oferowania pojazdów o doskonałym stosunku jakości do ceny. Dacia Sandero, która jest europejskim liderem sprzedaży tego roku, przyciąga klientów swoją prostotą, niezawodnością i nadal przystępną ceną. Dacia jest potężną bronią grupy Renault w przejmowaniu klientów od takich marek jak Toyota, Skoda, Kia czy Hyundai. I radzi sobie coraz lepiej!
W ostatnich miesiącach Dacia odnotowała znaczny wzrost sprzedaży w wielu krajach europejskich. W Hiszpanii sprzedaż wzrosła o 140%, a w Niemczech o 30,4%. W Rumunii, rodzimym rynku Dacii, marka zajęła pięć pierwszych miejsc w sprzedaży samochodów osobowych. Taki wzrost popularności jest wynikiem wprowadzenia nowych modeli, takich jak Dacia Duster i Dacia Jogger HYBRID 140.
Testy nowych i używanych samochodów: Renault, Dacia, Peugeot, Citroën, DS Automobiles
Do popularności Dacii przyczynia się też LPG. W Hiszpanii, gdzie Dacia Sandero osiągnęła status najlepiej sprzedającego się samochodu w kraju, a 60% sprzedaży tego modelu stanowiły wersje z silnikiem 100 ECO-G z autogazem. Klienci docenili nie tylko oszczędności wynikające z niższego kosztu LPG, ale także przyznanie etykiety ECO przez hiszpańską organizację DGT, co pozwala na korzyści związane z poruszaniem się w strefach o niskiej emisji spalin. Na marginesie już warto dodać, że w 2023 roku Dacia sprzedała łącznie 658.321 pojazdów na całym świecie, z czego 562.890 szt. sprzedano w Europie, co oznacza wzrost o 17,4%.
Dacia Sandero utrzymuje pozycję lidera sprzedaży w Europie dzięki kilku kluczowym czynnikom. Po pierwsze, jest to samochód niezwykle przystępny cenowo, co czyni go atrakcyjnym wyborem dla szerokiej gamy klientów, zwłaszcza tych, którzy szukają niezawodnego i ekonomicznego pojazdu. Po drugie, Sandero jest prosty w konstrukcji i łatwy w utrzymaniu, co dodatkowo przyciąga nabywców.
Przedstawiciele Dacii podkreślają, że ich sukces wynika z odpowiedzi na potrzeby klientów, oferując samochody, które są nie tylko przystępne cenowo, ale również funkcjonalne i niezawodne. Zróżnicowanie oferty poprzez wprowadzenie modeli hybrydowych i elektrycznych również przyczyniło się do wzrostu sprzedaży.
Ponadto, Dacia zyskała na popularności dzięki swojej zdolności do utrzymania niskich kosztów produkcji i eksploatacji, co jest szczególnie ważne w obliczu rosnących cen na rynku motoryzacyjnym. Klienci coraz częściej wybierają Dacię jako markę, która oferuje solidne pojazdy bez zbędnych dodatków, co pozwala na znaczne oszczędności.
Zobacz także: Citroën Ami stał się nową gwiazdą motoryzacji. I sprzedaje się coraz lepiej
W Polsce Dacia też przyrasta. Producent liczy na duży portfel zamówień na nową Dacię Duster – to szczególnie istotne teraz, gdy III generacja podbija rynek. Ale nie tylko Duster cieszy się popularnością – na ulicach polskich miast standardową taksówką staje Dacia Jogger. Jeździ jej coraz więcej!
Co cieszy klientów? Choćby fakt, że Dacia nie zamierza rezygnować ze silnika spalinowego. Będzie go produkować tak długo, jak to tylko możliwe. Rozwija mocniejsze wersje z LPG: już wkrótce zobaczymy odmianę 120 KM a w przyszłości prawdopodobnie także 150 KM, co cieszy potencjalnych nabywców szukających większej mocy. Jedynym brakiem w ofercie pozostaje LPG z automatem lub LPG z automatem i 4×4, ale kto wie, co przyniesie przyszłość…
Jedno jest pewne. Dacia z rumuńskiego producenta z przestarzałym narzędziem przemysłowym i przedpotopowym asortymentem, stała się potężną i niezwykle dochodową bronią do zdobywania nowych klientów.
Najnowsze komentarze