Dacia zaprezentowała w tym roku nową tożsamość, ale najnowszy model Jogger wciąż jest oznaczony dotychczasowym emblematem. Dlaczego marka nie zdecydowała się na zmianę?
Dacia ujawniła światu nowe logo w styczniu tego roku podczas konferencji Renaulution. Emblemat pojawił się na koncepcyjnym modelu Bigster, który został zaprojektowany przez Alejandro Masonera – Romanosa, ówczesnego dyrektora designu Dacii, który przeszedł z Grupy Renault ,do Alfy Romeo. Nowy symbol łączy litery „D” i „C” niczym ogniwa łańcucha, co ma symbolizować trwałość i niezawodność. Kiedy w mediach i sieciach społecznościowych zagościło nowe logo, można było przypuszczać, że wkrótce pojawi się na samochodach. Doskonałą do tego sposobnością była prezentacja modelu Jogger, ale tak się nie stało. Pojazd przejął język stylistyczny z modelu Sandero Stepway wraz ze starym oznaczeniem.
Nowa Dacia Bigster dostanie silnik o pojemności 1.8 litra. Duży SUV z napędem hybrydowym
Dacia w nieco inny sposób podeszła do odnowienia emblematu niż marka Renault. Producent spod znaku rombu zastosował inspirowane modelem R5 logo w nowym samochodzie tak szybko, jak to tylko możliwe. Dacia poczeka z tym do II połowy roku 2022 roku. „Dacia ma własną strategię związaną ze swoją nową tożsamością. Najpierw zaprezentuje ją w Internecie i wprowadzi do sieci społecznościowych, następnie do dealerów, a na końcu pojawi się na samochodach” – powiedział David Durand, tymczasowy szef działu projektowego Dacii, w wywiadzie dla magazynu Auto.cz. Dacia zakończyła już pierwszy etap, czekamy jeszcze na pojawienie się logo u dealerów i w gamie modelowej.
Nowe Renault Megane E-Tech Electric: na pokładzie; duże ekrany, przestrzeń i usługi Google
Według informacji, które uzyskał czeski portal motoryzacyjny, Dacia wprowadzi nowe logo do wszystkich swoich samochodów jednocześnie i co ciekawe, bez oczekiwania na face lifting. Oznacza to, że zarówno Duster, Sandero, Logan, Spring, jak i Jogger otrzymają nową plakietkę już w 2022 roku.
Źródło: Auto.cz
Najnowsze komentarze