W roku 2021 wiele modeli Grupy PSA nie będzie uprawnionych do korzystania z jednostki 2.0 BlueHDi 180. Należą do nich Citroen C5 Aircross, DS 7 Crossback oraz Peugeot 3008. Zmiany nie dotkną jedynie dużego SUV-a 5008. Skąd taka decyzja?
Grupa PSA podobnie jak wielu innych producentów stopniowo wycofuje z oferty silniki wysokoprężne. W pierwszej kolejności ofiarami nowych norm ekologicznych, które wejdą w życie 1 stycznia 2021 roku padną mocniejsze jednostki Diesla o wyższej emisji spalin. Wraz z końcem roku pożegnamy bardzo dobry napęd 2.0 BlueHDi o mocy 180 KM z gamy kompaktowych SUV-ów: Citroena C5 Aircross, DS 7 Crossback i Peugeot 3008. Mocniejszego diesla pozbawiono również model 508. W ofercie liftbacka pozostał jedynie blok BlueHDi 130. Wszystkie cztery pojazdy łączy jedno: obecność napędu hybrydowego w katalogu, czyli coś czego w 5008 nie znajdziemy.
Napęd hybrydowy stopniowo wypiera diesla, tak jak zapowiadał dyrektor generalny koncernu PSA Carlos Tavares, ale nie jest to zadanie łatwe dla producenta, zwłaszcza przy sprzedaży do firm. Trudno jest przekonać przedsiębiorców do znacznie droższego a tym samym niekoniecznie bardziej oszczędnego środka transportu. W przypadku Peugeot 5008 pojawia się dodatkowy problem. Ze względu na obecność dwóch dodatkowych siedzeń w bagażniku 7-miejscowy model nie ma możliwości instalacji akumulatorów. Skoro 5008 nie otrzyma alternatywnego napędu, SUV zachowa 180-konnego diesla.
Najnowsze komentarze