Peugeot 5008 bez silnika Diesla? Jeszcze kilka lat temu byłoby nie do pomyślenia, że samochód segmentu D, czy duży SUV nie będzie miał w ofercie jednostki wysokoprężnej, ale producent spod znaku lwa konsekwentnie podąża wyznaczoną ścieżką elektryfikując ofertę samochodów osobowych i dostawczych. Phil York, dyrektor marketingu Peugeota uważa, że dzięki nowoczesnej technologii, diesel nie jest już marce potrzebny.
Z marki słynącej z niezawodnych silników Diesla Peugeot zmienia się w producenta skupionego na elektryfikacji. Podążając za deklaracją Stellantis, do 2038 roku firma zobowiązała się do osiągnięcia neutralności węglowej i konsekwentnie realizuje założenie. Wersja na prąd to już nieodłączna część gamy modelowej zarówno osobowej, jak i dostawczej. 7-miejscowy Peugeot 5008 nie jest tu wyjątkiem, choć użytkownicy samochodów z dieslem pod maską przyzwyczajeni do imponujących wartości zużycia paliwa w trasie, mogą czuć się rozczarowani.
Nowy Peugeot 5008 trafił do dealerów. Stylowy, 7-miejscowy SUV
Jednostka 2.0 BlueHDi w gamie 3008 i 5008, cieszyła się dużym uznaniem klientów zarówno ze względu na dynamikę jazdy, jak i niskie spalanie. Zaostrzenie norm emisji spalin położyło kres dostępności tego układu napędowego. Przy okazji face liftingu II generacji 5008 producent spod znaku lwa pożegnał się z 2-litrowym dieslem a wraz z wprowadzeniem na rynek najnowszej odsłony modelu, zrezygnował również z oszczędnej jednostki 1.5 BlueHDi i nie zamierza do niej wracać.
Peugeot podąża za wyznaczonym przez koncern Stellantis celem elektryfikacji i przekonuje, że zakres mocy i zasięgu, które oferuje gama 5008 w zupełności wystarczy i co więcej spełni potrzeby europejskich klientów.
Trzy silniki elektryczne i dwie hybrydy
Docelowo w ofercie nowego Peugeot 5008 znajdzie się pięć układów napędowych o mocy od 136 do 320 KM. Premiera topowego modelu elektrycznego z napędem na wszystkie koła dopiero przed nami i zanim nastąpi, francuski producent daje do wyboru inne opcje. Gama składa się z silników elektrycznych oraz hybryd i mimo krytycznych głosów ze strony nabywców, Peugeot nie planuje dołączyć do tego grona diesla.
„Uważam, że trzy elektryczne silniki, hybryda i hybryda plug-in to bardzo dobry zestaw” – powiedział Phil York, dyrektor marketingu Peugeota podczas spotkania z dziennikarzami za kulisami jazd testowych nowym 5008. „Diesel od zawsze odgrywał kluczową rolę na rynku europejskim i był istotnym elementem oferty marki. Dzięki tak bogatej gamie układów napędowych jesteśmy w stanie zaoferować wszystkie korzyści łączące zarówno osiągi, jak i niskie zużycie paliwa, ale w bardziej ekologicznej formie. Spełniamy oczekiwania klientów z nawiązką dzięki nowoczesnej technologii.
Test: Nowy Peugeot 3008 1.2 136 KM eDCS 6. Zalety i wady SUV-a z lwem
Naszym zadaniem jest edukowanie konsumentów na temat transformacji. Dzięki hybrydom, nawet 50% czasu jazdy po mieście pokonujemy w trybie w 100% elektrycznym, co ma ogromny wpływ na ochronę środowiska. Dodatkowo, jesteśmy w stanie uzyskać jeszcze większą oszczędność niż w przypadku silników Diesla w przeszłości” – powiedział.
Elektryczny Peugeot 5008 jako alternatywa
Zróżnicowana oferta proponuje klientom także bezemisyjną alternatywę. Elektryczny napęd nie jest oczywistością w 7-osobowym SUV-ie, ale Peugeot uważa, że wraz z wprowadzeniem na rynek samochodów na platformie STLA Medium i zasięgowi ponad 660 km, bariera wstrzymująca klientów przed zakupem elektrycznego modelu przestaje istnieć.
„Zależy nam na oferowaniu różnorodnych, zrównoważonych opcji, ale z zachowaniem pewności, że spełnimy zarówno wymagania środowiskowe, jak i potrzeby nabywców. Czy klienci są gotowi na samochód elektryczny w segmencie dużych SUV-ów? Uważam, że zasięg ponad 660 km nie stanowi już bariery, ale spełniamy szeroki zakres zapotrzebowania nabywców za pomocą wersji plug-in hybrid oraz hybrid” – powiedział Phil York.
Zasięg 668 km to deklarowana przez producenta autonomia Peugeot e-5008 uzyskana w cyklu WLTP. Wartość dotyczy wersji „Long Range” napędzanej silnikiem o mocy 230 KM, wyposażonej w akumulator o pojemności 96,9 kWh. SUV o wydłużonym zasięgu jest już dostępny na niektórych rynkach europejskich i wkrótce zadebiutuje także w Polsce. W ofercie Peugeota znajdziemy również e-5008 z mniejszym akumulatorem o pojemności 73 kWh, który zapewnia autonomię do 502 km.
Nowy Peugoet 5008 – ile kosztuje na polskim rynku?
Najnowsze komentarze