Cena marki Peugeot jest dosyć kontrowersyjnym tematem. Dlaczego samochody spod znaku lwa kosztują tyle a nie mniej i czy francuska marka jest już premium? Na te pytania odpowiedział Łukasz Krzan, doradca handlowy Peugeot Józef Sowa „LIDER” w Mikołajowicach.
Niezawodny silnik
Tutaj Peugeot ma czym się pochwalić. Historia jednostek Hdi zakrawa czasami o legendarne przebiegi. Niektóre silniki 2.0 Hdi miały opinię nieśmiertelnych. Starsze napędy benzynowe też cieszyły się dobrą opinią. Co do nowych jednostek Puretech – fakt było tu kilka lat temu potknięcie z nową technologią pasków rozrządu. Aktualnie jest dużo lepiej i już widzimy ogromną poprawę jeśli chodzi o ich żywotność. Tak, są to małe pojemności 1,2-litra, ale Peugeot nie jest jedyną marką idącą w stronę downsizingu. Tutaj rozmowa na temat pojemności to temat na osobny artykuł. Możemy przyjąć, że skoro w dużym Peugeot 3008 silnik 1.2 130 KM daje radę i wytrzymuje przyzwoite przebiegi powyżej 200.000 km, to chyba nie jest z nim tak źle. Oczywiście nie jest to demon prędkości, ale nigdy nie miał nim być. Jeśli odpowiednio zadbamy o silnik, będziemy regularnie wymieniać olej, robić przeglądy serwisowe, nie będziemy żyłować go przed rozgrzaniem, to na pewno odwdzięczy się nam niezawodnością i długowiecznością. Jeśli potrzebujemy większej mocy to nadal w ofercie Peugeot mamy jednostkę benzynową 1.6 180 KM. Wybór jest, pozostaje jeszcze kwestia potrzeby.
Świetna skrzynia biegów
Na tym polu Peugeot także może się pochwalić. Aktualne skrzynie EAT8 to jednosprzęgłowe hydrokinetyki o niebywałej wręcz wytrzymałości. Jeśli tylko będziemy regularnie wymieniać olej według zaleceń, to przekładnia jest praktycznie bezobsługowa, charakteryzuje się dużą wytrzymałością i naprawdę dobrą kulturą pracy. Zgodzę się, że nie jest to skrzynia bezstopniowa, ale coś za coś. Jeśli nauczymy się z nią jeździć, to nie poczujemy żadnej zmiany biegów. Jej niezawodność jest tutaj przewagą.
Materiały wykończeniowe
Peugeot był i jest samochodem eleganckim. Materiały używane do wykończenia kokpitu, kierownicy czy też foteli są naprawdę najwyższej jakości. Obszycie kierownicy w wersjach GT jest przepiękne. Drewniane wykończenia w modelach 3008, 5008, 508 są montowane z taką dbałością o szczegóły jak spasowanie słoi drewna. Wyciszenie wnętrza, brak twardych plastików na kokpicie, wszystkie elementy dobrze spasowane, bez trzeszczenia podczas jazdy. Wygoda jazdy samochodem Peugeot również jest legendarna. Nie na marne się mówi, że francuzami się wygodnie jeździ.
Najnowsze Technologie
Marka Peugeot i tutaj nie ma się czego wstydzić. Wręcz zawstydza inne marki „premium” ilością nowinek technicznych i systemów bezpieczeństwa. Peugeot oprócz ilości innowacji postawił bardzo mocno na bezpieczeństwo w każdej wersji wyposażenia nowego samochodu. Najnowszy model 208 czy 2008 już w podstawie posiada:
- ABS + EBFD + EBA + ESP + ASR + TSM
- 6x poduszki powietrzne (czołowe, boczne i kurtynowe)
- Pasy bezpieczeństwa trzypunktowe, z napinaczami i ogranicznikami siły napięcia
- Pasy bezpieczeństwa trzypunktowe na tylnych siedzeniach
- Mocowania fotelika dziecięcego Isofix (x2) na skrajnych miejscach w drugim rzędzie siedzeń
- System Driver Attention Alert (DAA3)
- System Active Safety Brake (V-AEBS2)
- System ostrzegania przed kolizją – Distance Alert (FCW)
- System monitorowania ograniczeń prędkości (SLI/ISA)
- System aktywnego utrzymywania na pasie ruchu (LKA)
- Tempomat z ogranicznikiem prędkości
Robi wrażenie prawda? A to tylko część opcji dostępnych w standardzie. Nie jedna marka „premium” chciałaby oferować takie wyposażenie bez dopłaty już od podstawowej wersji ich samochodu.
Co do multimediów to od kilku lat Peugeot może pochwalić się świetnym systemem I-Cockpit oraz od niedawna I-Cockpitem 3D, czym Peugeot wyprzedził konkurencję przenosząc nas w inny wymiar elektronicznych zegarów. Duży ekran dotykowy, AndroidAuto, AppleCarPlay, nawigacja TomTom, radio cyfrowe DAB, czy podgrzewane elektryczne fotele z kilkoma opcjami masażu. Można naprawdę długo wymieniać.
Patrząc na te kilka przykładów, czy możemy nazwać markę Peugeot marką „premium”? Myślę, że jak najbardziej tak. Zastanawiając się czy faktycznie Peugeot jest drogi, musimy porównać sobie elementy wyposażenia, silnik, materiały wykończeniowe, obsługę serwisową, koszty serwisu (tutaj Peugeot jest dużo tańszy od innych marek premium), koszty części zamiennych. Po takim porównaniu może się okazać a raczej na pewno się okaże, że w porównaniu z innymi markami premium Peugeot wcale nie jest aż tak drogi.
Łukasz Krzan, Peugeot Józef Sowa „LIDER” Mikołajowice
Najnowsze komentarze