Wygodne, komfortowe, z unikalnym, pięknie zaprojektowanym wnętrzem, przypominające bardziej elegancką biżuterię i ubrania, samochody DS Automobiles są wciąż mało znane na rynku. Jednak nie jest to przypadek a najwyraźniej przemyślana i świadoma decyzja koncernu PSA.
W ciągu ostatniego miesiąca w polskiej prasie informacje o DS można znaleźć w śladowych ilościach. Nawet u nas, w serwisie poświęconym w całości francuskiej motoryzacji, nie było zbyt wiele. To nie jest tylko polski problem – tak jest w bardzo wielu krajach. Wygląda na to, jakby marka DS miała być przed masową opinią publiczną ukrywana.
PSA twierdzi, że potrzebuje 20 lat by świadomość marki DS przebiła się do społeczeństwa i utrwaliła. Wygląda jednak na to, że przy tak małych środkach (a może nawet zerowych) zaangażowanych w reklamę i promocję środkach, będzie trwało to znacznie dłużej.
A szkoda, bo samochody DS mają z punktu widzenia klienta sporo zalet. Wyróżniają się z tłumu, oferują wysoki komfort jazdy i są pięknie zaprojektowane. Cieszą oko. I nawet polscy, sceptyczni w stosunku do francuskich marek dziennikarze to dostrzegają, dodając oczywiście drobne uszczypliwości o tym czy owym, na co nie pozwalają sobie w przypadku drogich aut z Niemiec.
Przy tak nikłej promocji ze strony PSA bardzo cieszy mnie jednak fakt, że te samochody sprzedają się – także w naszym kraju. Tu duża zasługa dealerów, którzy inwestują własne środki w to, by owych klientów znaleźć. Dzisiaj w salonach można kupić DS3 Crossback (lista ogłoszeń tego modelu tutaj) oraz SUVa, DS7 Crossback (lista ogłoszeń tego modelu tutaj). Oba oferują płynną, komfortową jazdę, unikalny design i wysokie bezpieczeństwo. To jednak dopiero początek całej gamy. Za chwilę w ofercie pojawią się dwa nowe modele, kompaktowy crossover i limuzyna. Rodzina DS powiększa się.
DS Automobiles konkuruje z takimi markami jak Audi, BMW, Jaguar czy Mercedes. Wyróżnia się stylem, wyglądem, zupełnie innym podejściem do luksusu w motoryzacji. „Tak nietuzinkowego i dość ekscentrycznego pomysłu na projekt kabiny próżno szukać w jakimkolwiek innym aucie. W DS 7 Crossback nic nie jest oczywiste, a tak błahe i prozaiczne elementy jak deska rozdzielcza czy konsola środkowa zostały wyniesione na poziom niemalże dzieła sztuki.” – napisał redaktor Super Expressu w swoim teście. DS jest dla osób, które kochają i co najważniejsze doceniają piękno.
Dlaczego więc DS nie jest reklamowany i promowany tak, jak powinien? Kiedy to się zmieni? Dzisiaj w PSA trwa wyścig o jak najlepsze wskaźniki finansowe i trudno oczekiwać, by nagle firma zmieniła swój sposób działania. Chociaż moim zdaniem w tym przypadku zdecydowanie powinna.
Najnowsze komentarze