Citroën Xsara Picasso to pięciodrzwiowy kompaktowy minivan, produkowany przez Citroëna w latach 1999-2010. Model przeszedł facelifting na początku 2004 roku. Skąd jednak nazwa Picasso?
Oto wywiad z jednym z projektantów Citroëna z tamtego czasu, Donato Coco.
Co powstało najpierw prezentowany dziś samochód czy pomysł, by nazwać go imieniem Picassa?
Zawsze najpierw powstaje samochod. Przez kilka lat powstają dziesiątki projektów i wariantów, czasami szkicowane w zupełnie przypadkowych miejscach, np. w restauracji na serwetkach. Nazwa to ostatni element tworzenia auta.
Dlaczego więc wybrano takie imię? Xsara Picasso nie kojarzy się ze stylem tego malarza.
Spadkobiercy Pabla Picassa zaproponowali nam współpracę. Kiedy potem zobaczyli auto, od razu stwierdzili, że powinno nosić jego imię. Nie chodzi o oddanie stylu malarza. To samochód tak nowatorski i o tak silnej indywidualności jak Pablo Picasso.
Ostatnio coraz bardziej modne stają się ostre, wyraźne linie. Picasso ma raczej miękkie kształty, a przedstawione przez Citroena prototypy C3 i pluriel to już zupełnie okrągłe auta. Dlaczego?
Nie ma po co podąża, za modą. Bio-design, edge design – co chwilę lansuje się inne standardy. Praca nad kolejnym modelem zajmuje kilka lat. Kiedy zaczynaliśmy pracować nad Xsarą Picasso, to obowiązujące standardy nakazywały tego typu auta widzieć z przodem przypominającym superszybkie pociągi TGV i ze ściętym tyłem.
My postanowiliśmy zrobić samochód o płynnie zbiegających się liniach. Nowy produkt nie może być definiowany tylko przez kształt nadwozia. Ważne są nowe, ciekawe pomysły stylistyczne i funkcjonalne, a nie chwilowa moda.
Tyle wywiad – a my na koniec przypominamy jeszcze świetną reklamę Xsary Picasso:
https://www.youtube.com/watch?v=GX21sD9IKBE
źródło: Moto r. 2000 nr 2, rozmawiał Piotr Myszor
Najnowsze komentarze