wtorek, 5 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Dobre miejskie francuskie auta z dieslem. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 10/2021

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2021-03-12
w Przeglad Prasy
Czas czytania 6 minut
160 7
2
143
UDOSTĘPNIEŃ
477
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 26/2022

Peugeot 408 się spodobał! Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 26/2022

Renault Kadjar TCe 160 – jak wypadł na długim dystansie? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 25/2022

Citroëna C4 III generacji (nie licząc tych przedwojennych) można dostrzec na okładce powoli dezaktualizującego się już wydania tygodnika MOTOR. Zdjęcie umieszczono w prawym dolnym rogu, co w pewien sposób deprecjonuje francuski samochód. Czyżby MOTOR uważał, że to dobre auto i dlatego starał się je obrzydzać, a na pewno nie promować? Sądząc po testach, jakie się pojawiają w polskiej części Internetu, może coś być na rzeczy. Tym bardziej, że gdy zajrzałem na polską premierę prasową nowego C4, to opinie wydawały się całkiem pozytywne.

 

MOTOR nr 10 (3533) z 08.III.2021
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 2,49 zł
Koszt 1 strony: niemal 4,8 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DB, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C1, C2, C3, C4, Le Mans, 3 Crossback, 107, 1007, 208, 208 PSE, 2008, 308, Clio, Kadjar, Megane, Twingo, Sandero, Corsa, Mokka-e

 

Na stronie 8. w dziale W skrócie MOTOR pisze o nowym logo marki Peugeot, które lada dzień zadebiutuje na najnowszej generacji modelu 308.

W dziale Przyszłe premiery na stronie 9. wymieniono m.in. Peugeota 208 PSE oraz Peugeota 308.

Dwie strony dalej natkniecie się na tabelkę z wynikami sprzedaży 10 najpopularniejszych aut osobowych w Europie w styczniu br. Na drugim miejscu znajduje się Peugeot 208, na trzecim Dacia Sandero, na piątym Opel Corsa, na szóstym Peugeot 2008, a na siódmym Renault Clio. Na czele – Toyota Yaris. Golf spadł na czwarte miejsce i to największy spadek w Top 10.

Na tej samej stronie zamieszczono też notatkę o testach nowej generacji Renault Kadjara.

Na stronach 12-13 opublikowano wrażenia z pierwszej jazdy Oplem Mokką-e. Auto zostało ocenione na cztery gwiazdki z pięciu możliwych do zdobycia. W tekście wspomniano też Opla Corsę oraz Peugeoty 208 i 2008. Bazują one na tej samej platformie, co Mokka. Samochód jest łatwy w obsłudze, prezentuje się bardzo nowocześnie (zarówno z zewnątrz, jak i w środku), zapewnia dobre osiągi w mieście, ale MOTOR uważa ,że auto jest pozbawione emocji.

Na stronach 14-17 znajdziecie test najnowszego Citroëna C4. Opisano wersję napędzaną 155-konnym silnikiem PureTech współpracującym z ośmiobiegowym automatem. Oznaczenie modelu sugeruje przynależność do klasy kompaktowej, wymiary w zasadzie też, ale nowe C4 powstało na płycie wykorzystywanej głównie do aut segmentu B (np. DS 3 Crossback). Należy jednak pamiętać, że to modularna platforma, a na takich nierzadko buduje się auta z dwóch sąsiadujących segmentów.

Auto skonstruowano z myślą głównie o komforcie, ale pewne elementy są niedostępne w wersjach najtańszych. Dlatego aby cieszyć się np. wspaniałymi fotelami, czy amortyzatorami PHC™, trzeba wydać więcej pieniędzy. Tradycyjnie już zarzucono układowi kierowniczemu brak bezpośredniości i słabe informacje zwrotne, precyzję zaś określono jako wystarczającą. Za to bezpieczeństwu prowadzenia nie udało się nic zarzucić. Tym bardziej, że Citroën C4 został wyposażony w wielu asystentów kierowcy.

Trzycylindrowy silnik uznano za zbyt głośny, na szczęście cicho pracuje zawieszenie. Są jednak ludzie, którym ten zadziorny dźwięk PureTecha odpowiada. Czy jednak ta jednostka naprawdę wyje podczas dynamicznego przyspieszania? To chyba lekka przesada. Za to silnik pali stosunkowo niewiele benzyny.

Automatyczna skrzynia biegów seryjna z tym silnikiem podobno dziwnie wolno zmienia przełożenia, co w innych modelach marki, a nawet koncernu, się praktycznie nie zdarza.

Renault Megane można dostrzec na zdjęciu zamieszczonym na stronie 27.

Na stronach 36-39 w dziale Używane MOTOR zaprezentował 15 małych aut z silnikami wysokoprężnymi. Pojawiły się tu Citroëny C1 i C2, wspomniano Peugeot 107, opisano Peugeota 1007 oraz Renault Twingo. C2-jce zarzucono kłopoty z elektroniką, czego ja osobiście – posiadając takie auto (acz z benzyniakiem) – zupełnie nie potwierdzam. Zgodzę się, że z tyłu jest niewiele miejsca i że w silnikach 1.4 HDi pojawiają się problemy z podkładkami pod wtryskiwaczami. Szkoda, że nie napisano o podwójne pokrywie bagażnika co jest funkcjonalnym rozwiązaniem.

W przypadku Citroëna C1 pierwszej generacji stosowano ten sam silnik 1.4 HDi i to tylko do pierwszego liftingu. W jego bliźniaku Peugeocie 107, dostępny był trzy lata dłużej, do 2011 roku. Takie auta odznaczają się niskimi kosztami zakupu i serwisu, cechuje je wysoka trwałość, ale MOTOR narzeka na niską moc i przeciętne osiągi.

Peugeot 1007 jest autem nieco większym. Jego charakterystyczną cechą są odsuwane elektrycznie drzwi boczne. 68-konny diesel 1.4 może się okazać trochę rozczarowujący dla osób o dynamicznym usposobieniu. Lepiej poszukać 1.6 HDi. MOTOR sugeruje sprawdzenie prowadnic drzwi oraz utyskuje na problemy z elektroniką.

Renault Twingo II mogło mieć silnik 1.5 dCi i to o różnych poziomach mocy. Funkcjonalność auta poprawiała przesuwana kanapa. Zakup i eksploatacja takiego samochód nie powinny Wam wydrenować kieszeni, ale MOTOR ostrzega przed kosztami napraw układu wtryskowego.

W dziale MOTOR Retro na stronie 46. pojawiła się wzmianka o modelu DB Le Mans. Auto początkowo było napędzane silnikami Panharda, a później używano jednostki napędowe od Renault. Firma DB (akronim od Deutsch-Bonnet) działała w latach 1938-1961. W tym czasie zbudowano około tysiąca, może dwóch tysięcy aut (dokładna liczba nie jest znana, a szacunki mocno od siebie odbiegają).

I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

2.3 3 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 10071072008208208 PSE3 Crossback308C1C2C3C4CitroenClioCorsaDaciaDBDS AutomobilesKadjarLe MansMeganeMokka-eMOTOROpelPeugeotRenaultSanderoTwingoużywane
Udostepnij57Tweet36Udostepnij10
Poprzedni

Nowe Renault Zoe dla Gdańska. Nagroda w konkursie Eco-Miasto

Następny

Nowa Dacia Spring i pierwszy test: jak wypada najtańszy elektryk?

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny
Dacia Spring

Nowa Dacia Spring i pierwszy test: jak wypada najtańszy elektryk?

Citroën Traction Avant zamiast Volkswagena Garbusa. "Kupiłem go, to była miłość od pierwszego wejrzenia"

Najdroższa Dacia: Duster 1.5 dCi Pickup 4x4 za ponad 130 tysięcy złotych!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Kolo - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Mariusz - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Radek - Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?
  • Anonimowo - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Pracuje w salonie - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • adam - Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?
  • Anonimowo - Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?
  • Yoyo - System start – stop: wyłączać czy nie wyłączać? Oto jest pytanie
  • Chip - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Marcin - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce


Aktualności ze świata motoryzacji

  • BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?
  • Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 26/2022
  • Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?
  • Kulisy wdrożenia Zity przez Mobilize i Mobilize Share usług carsharingowych
  • Nowy serwis samochodów ciężarowych Nijhof-Wassink w Tarnowie Podgórnym
  • XII Zlot Sudeckiego Klubu Citroën 2022 – relacja. Tak bawili się miłośnicy francuskiej marki samochodów
  • Renault 5 Diamant. Różowy koncept, który będzie przeznaczony na sprzedaż
  • Salon Renault istniał w Warszawie w 1908 r.
  • Fiat 500e najlepiej sprzedającym się autem elektrycznym w Niemczech i we Włoszech
  • Auto Compol, dealer Renault, wspiera bezpieczne wakacje wraz z Dacią Jogger


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
2
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.