Wiadomości

Mercedes bierze rozwód z Renault? Nie będzie nowego wspólnego auta dostawczego

autor Tomasz Nowicki
2023-06-03
Copyright Adrien Cortesi @ ContinentalProductions
Wiadomości

Citroën ze znakomitymi rezultatami we Francji. Majowe wyniki marki

autor Małgorzata Kozikowska
2023-06-02
Wiadomości

Peugeot z dużymi sukcesami we Włoszech. Wyniki maj 2023

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-06-03
Wiadomości

Nissan ARIYA wśród dziesięciu najlepszych samochodów elektrycznych na świecie

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-06-06
Wiadomości

Nowy Citroën C3 trafił do Republiki Południowej Afryki

autor Tomasz Nowicki
2023-06-05
Wiadomości

Przegląd rynku. Używany Peugeot 307 SW czy 407 SW?

autor Maciej Mokwiński
2023-06-01
Wiadomości

Rekordowa kara dla Stellantis. Aż 235 milionów USD za niespełnianie norm spalania

autor Tomasz Nowicki
2023-06-03
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Dobre miejskie francuskie auta z dieslem. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 10/2021

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2021-03-12
w Przeglad Prasy
Czas czytania 6 minut
171 7
A A
2

Citroëna C4 III generacji (nie licząc tych przedwojennych) można dostrzec na okładce powoli dezaktualizującego się już wydania tygodnika MOTOR. Zdjęcie umieszczono w prawym dolnym rogu, co w pewien sposób deprecjonuje francuski samochód. Czyżby MOTOR uważał, że to dobre auto i dlatego starał się je obrzydzać, a na pewno nie promować? Sądząc po testach, jakie się pojawiają w polskiej części Internetu, może coś być na rzeczy. Tym bardziej, że gdy zajrzałem na polską premierę prasową nowego C4, to opinie wydawały się całkiem pozytywne.

 

MOTOR nr 10 (3533) z 08.III.2021
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 2,49 zł
Koszt 1 strony: niemal 4,8 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DB, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C1, C2, C3, C4, Le Mans, 3 Crossback, 107, 1007, 208, 208 PSE, 2008, 308, Clio, Kadjar, Megane, Twingo, Sandero, Corsa, Mokka-e

 

Na stronie 8. w dziale W skrócie MOTOR pisze o nowym logo marki Peugeot, które lada dzień zadebiutuje na najnowszej generacji modelu 308.

W dziale Przyszłe premiery na stronie 9. wymieniono m.in. Peugeota 208 PSE oraz Peugeota 308.

Dwie strony dalej natkniecie się na tabelkę z wynikami sprzedaży 10 najpopularniejszych aut osobowych w Europie w styczniu br. Na drugim miejscu znajduje się Peugeot 208, na trzecim Dacia Sandero, na piątym Opel Corsa, na szóstym Peugeot 2008, a na siódmym Renault Clio. Na czele – Toyota Yaris. Golf spadł na czwarte miejsce i to największy spadek w Top 10.

Na tej samej stronie zamieszczono też notatkę o testach nowej generacji Renault Kadjara.

Na stronach 12-13 opublikowano wrażenia z pierwszej jazdy Oplem Mokką-e. Auto zostało ocenione na cztery gwiazdki z pięciu możliwych do zdobycia. W tekście wspomniano też Opla Corsę oraz Peugeoty 208 i 2008. Bazują one na tej samej platformie, co Mokka. Samochód jest łatwy w obsłudze, prezentuje się bardzo nowocześnie (zarówno z zewnątrz, jak i w środku), zapewnia dobre osiągi w mieście, ale MOTOR uważa ,że auto jest pozbawione emocji.

Na stronach 14-17 znajdziecie test najnowszego Citroëna C4. Opisano wersję napędzaną 155-konnym silnikiem PureTech współpracującym z ośmiobiegowym automatem. Oznaczenie modelu sugeruje przynależność do klasy kompaktowej, wymiary w zasadzie też, ale nowe C4 powstało na płycie wykorzystywanej głównie do aut segmentu B (np. DS 3 Crossback). Należy jednak pamiętać, że to modularna platforma, a na takich nierzadko buduje się auta z dwóch sąsiadujących segmentów.

Auto skonstruowano z myślą głównie o komforcie, ale pewne elementy są niedostępne w wersjach najtańszych. Dlatego aby cieszyć się np. wspaniałymi fotelami, czy amortyzatorami PHC™, trzeba wydać więcej pieniędzy. Tradycyjnie już zarzucono układowi kierowniczemu brak bezpośredniości i słabe informacje zwrotne, precyzję zaś określono jako wystarczającą. Za to bezpieczeństwu prowadzenia nie udało się nic zarzucić. Tym bardziej, że Citroën C4 został wyposażony w wielu asystentów kierowcy.

Trzycylindrowy silnik uznano za zbyt głośny, na szczęście cicho pracuje zawieszenie. Są jednak ludzie, którym ten zadziorny dźwięk PureTecha odpowiada. Czy jednak ta jednostka naprawdę wyje podczas dynamicznego przyspieszania? To chyba lekka przesada. Za to silnik pali stosunkowo niewiele benzyny.

Automatyczna skrzynia biegów seryjna z tym silnikiem podobno dziwnie wolno zmienia przełożenia, co w innych modelach marki, a nawet koncernu, się praktycznie nie zdarza.

Renault Megane można dostrzec na zdjęciu zamieszczonym na stronie 27.

Na stronach 36-39 w dziale Używane MOTOR zaprezentował 15 małych aut z silnikami wysokoprężnymi. Pojawiły się tu Citroëny C1 i C2, wspomniano Peugeot 107, opisano Peugeota 1007 oraz Renault Twingo. C2-jce zarzucono kłopoty z elektroniką, czego ja osobiście – posiadając takie auto (acz z benzyniakiem) – zupełnie nie potwierdzam. Zgodzę się, że z tyłu jest niewiele miejsca i że w silnikach 1.4 HDi pojawiają się problemy z podkładkami pod wtryskiwaczami. Szkoda, że nie napisano o podwójne pokrywie bagażnika co jest funkcjonalnym rozwiązaniem.

W przypadku Citroëna C1 pierwszej generacji stosowano ten sam silnik 1.4 HDi i to tylko do pierwszego liftingu. W jego bliźniaku Peugeocie 107, dostępny był trzy lata dłużej, do 2011 roku. Takie auta odznaczają się niskimi kosztami zakupu i serwisu, cechuje je wysoka trwałość, ale MOTOR narzeka na niską moc i przeciętne osiągi.

Peugeot 1007 jest autem nieco większym. Jego charakterystyczną cechą są odsuwane elektrycznie drzwi boczne. 68-konny diesel 1.4 może się okazać trochę rozczarowujący dla osób o dynamicznym usposobieniu. Lepiej poszukać 1.6 HDi. MOTOR sugeruje sprawdzenie prowadnic drzwi oraz utyskuje na problemy z elektroniką.

Renault Twingo II mogło mieć silnik 1.5 dCi i to o różnych poziomach mocy. Funkcjonalność auta poprawiała przesuwana kanapa. Zakup i eksploatacja takiego samochód nie powinny Wam wydrenować kieszeni, ale MOTOR ostrzega przed kosztami napraw układu wtryskowego.

W dziale MOTOR Retro na stronie 46. pojawiła się wzmianka o modelu DB Le Mans. Auto początkowo było napędzane silnikami Panharda, a później używano jednostki napędowe od Renault. Firma DB (akronim od Deutsch-Bonnet) działała w latach 1938-1961. W tym czasie zbudowano około tysiąca, może dwóch tysięcy aut (dokładna liczba nie jest znana, a szacunki mocno od siebie odbiegają).

I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

2.3 3 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Po „Spotkaniu pod Szewronami” w Kazimierzu Dolnym

2023-06-06

Na poboczu

2023-06-06

24 godziny na indywidualne poznanie auta

2023-06-06

Maj 2023 – coraz większa popularność użytkowych Citroënów w Austrii

2023-06-06
Tagi: 10071072008208208 PSE3 Crossback308C1C2C3C4CitroenClioCorsaDaciaDBDS AutomobilesKadjarLe MansMeganeMokka-eMOTOROpelPeugeotRenaultSanderoTwingoużywane
Udostepnij61Tweet38Udostepnij11
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Kosiarka pod maską Dacii Duster? Przejedź się takim 1.0, zanim zaczniesz krytykować

    1909 udostępnienia
    Udostepnij 764 Tweet 477
  • Francuskie media: Carlos Tavares to samozwańczy psychopata efektywności!

    1081 udostępnienia
    Udostepnij 432 Tweet 270
  • DS 9 to konkurent BMW 5, Audi A6 i Mercedesa klasy E. „Wyposażenie i komfort topowych limuzyn”. Nasz wywiad

    2559 udostępnienia
    Udostepnij 1024 Tweet 640
  • Renault Espace jako kamper z… wanną. Tego jeszcze nie było!

    1269 udostępnienia
    Udostepnij 508 Tweet 317

Testy samochodów

Renault - testy i opinie

Test: Renault Trafic Spaceclass 2.0 dCi 170 KM EDC. Szybki bezpieczny. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2022-12-04
Citroen - testy i opinie

Test: Citroen Cactus czy Kia Soul – porównanie. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Tomasz Nowicki
2014-08-20
Renault Kadjar Life
Renault - testy i opinie

Test: Nowy Renault Kadjar 1.3 TCe 140 KM w podstawowej wersji – czy warto? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2020-03-27
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C2 1.6 VTS 122 KM 2006 – czterosobowy samochód ze sportowym zacięciem. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2006-08-04
Opel Astra
Opel

Test: Opel Astra 1.5 Diesel 122 KM. Czy rywal Renault Megane jest wart uwagi? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2020-04-09

Najnowsze komentarze

  • Właściciel siódmego francuza - Trend wzrostowy nie słabnie: Alfa Romeo rośnie w Niemczech o 134%
  • Roman - Supersamochody w Polsce i kierowca bez wyobraźni. Pędził ponad 200 km/h po zatłoczonej autostradzie A1
  • Zigi - Francuskie media: Carlos Tavares to samozwańczy psychopata efektywności!
  • Tomasz - Peugeot prezentuje nowy panoramiczny i-Cockpit. Trafi we wrześniu do nowego 3008
  • Anonimowo - Rejestracje nowych aut w Polsce po 5 miesiącach 2023 roku
  • Janek - Kosiarka pod maską Dacii Duster? Przejedź się takim 1.0, zanim zaczniesz krytykować
  • Anonimowo - Peugeot prezentuje nowy panoramiczny i-Cockpit. Trafi we wrześniu do nowego 3008

Zobacz też

Niemcy: samochody francuskie są fajne!

Citroen C4 Cactus – powtórzy historyczną „Żółtą Wyprawę”

Nowy model Peugeot zadebiutuje już w styczniu… w USA

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
2
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.