Nie podano niestety – nie wiem, z jakiego powodu – łącznych danych za cały miniony rok, ale brazylijski oddział Citroëna może mówić o sporym sukcesie. W samym tylko grudniu 2013 roku sprzedano tam ponad 6.900 samochodów z szewronami. To świetny wynik! Dla porównania przypomnijmy, że w całym ubiegłym roku w Polsce zarejestrowano 11.617 samochodów tej marki.
Znaczący wpływ na sukces Citroëna w Brazylii miała sprzedaż modeli C4 i C4 Lounge. To głównie dzięki tym samochodom grudniowa sprzedaż marki w tym kraju sięgnęła 6.931 sztuk, co stanowiło 2,5-procentowy wzrost w stosunku do grudnia’2012 i jednocześnie sprawiło, że był to najlepszy w tym kraju dla Citroëna miesiąc minionego roku.
Dzięki takiej sprzedaży rynkowy udział Citroëna wzrósł do 2,1%.
„Tylko C4 Lounge, ostatni przykład »Créative Technologie«, sprzedał się w grudniu w liczbie 931 egzemplarzy, a od chwili wprowadzenia go do oferty w trzecim kwartale zarejestrowano już 3.055 sztuk” – podsumował Frédéric Chapuis, dyrektor sprzedaży Citroën Brasil.
Wciąż wielkim zainteresowaniem cieszy się tańszy i mniejszy od C4 Lounge model C3. W Brazylii jest on zaliczany do segmentu aut kompaktowych (tam rynek pozycjonowany jest nieco inaczej, niż w Europie), a w samym tylko grudniu sprzedano rekordowe 3.261 sztuk tego zgrabnego autka! To wzrost o 25,5% w stosunku do grudnia’2012! Czy może więc dziwić zmniejszenie zaangażowania producentów w rynki Starego Kontynentu, pozostające w stagnacji, skoro w Ameryce Łacińskiej można liczyć na takie wzrosty?
Łącznie w minionym roku w Brazylii sprzedano 31.948 egzemplarzy Citroëna C3, dzięki czemu w swoim segmencie aut kompaktowych auto zdobyło aż 7-procentowy udział w rynku! W rynku pełnym mocnej konkurencji, dodajmy.
Spory sukces, choć na pewno nie tak duży pod względem ilościowym, ale to też zupełnie inny przedział cenowy, odniósł w Brazylii Citroën C4 Picasso. W grudniu sprzedano 184 takie samochody, a w całym roku 2013 – 1.327 egzemplarzy. Przyrost sprzedaży w grudniu w stosunku do listopada wyniósł aż 55,9%!
Znakomicie sprzedaje się także Citroën Aircross. Ubiegły rok ten model zakończył sprzedażą 9.358 egzemplarzy. W Polsce auto – bazujące na modelu C3 Picasso – nie jest oferowane, ale samo C3 Picasso znalazło w naszym kraju 570 nabywców. W Brazylii w tym samym okresie – aż 6.582. W efekcie modele tego segmentu (C3 Picasso i Aircross) sprzedały się w tym kraju w liczbie aż 15.940 egzemplarzy!
Należy się spodziewać dalszych wzrostów sprzedaży Citroëna w Brazylii, bowiem marka skupia się na promocji atrakcyjnych i nowoczesnych modeli wspierając ich sprzedaż interesującymi ofertami finansowania, w tym oferowanymi przez Citroën Bank.
KG; zdjęcia: Citroën Brasil
Najnowsze komentarze