sobota, 2 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości

Dobre wyniki PSA

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2011-04-28
w Wiadomości
Czas czytania 10 minut
7 0
1
6
UDOSTĘPNIEŃ
20
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Cztery nowe nominacje w zarządzie Alpine

Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora

Miłośnicy Francuzów zjechali do Osady Puszczańskiej. Rozpoczyna się zlot marek Citroën, Peugeot i Renault

Przychody całej Grupy, jak wspomniałem, wzrosły o 10,2%. Mieści się w tym wzrost przychodów z działalności produkcyjnej samochodów – tu przychody były wyższe o 6%.
Optymizmem napawa fakt znakomitego przyjęcia droższych modeli w gamie – Citroëna DS3 i Peugeotów RCZ, 3008 i 508.
Tak dobre wyniki oznaczają, że koncern będzie mógł niebawem spłacić całość pożyczki udzielonej Grupie w czasach kryzysu.
Jednocześnie Gefco, wchodzące w skład Grupy PSA, przejmuje włoską firmę Mercurio. Pozwoli to na pozyskanie nowych rynków i klientów, a trym samym na dalszy rozwój.
Za dobrą kondycją PSA idą plany, by wypłacić dywidendę w wysokości 1,1 euro na każdą akcję. Taka propozycja zostanie złożona na Walnym Zgromadzeniu 31. maja (z proponowanym terminem wypłaty 7. czerwca).

Dobre wyniki w I kwartale pozwalają optymistycznie patrzeć na plany całego półrocza, na których odbiją się niewątpliwie skutki trzęsienia ziemi w Japonii. W efekcie Grupa może zanotować przychody niższe o ok. 150 milionów euro w dwóch pierwszych kwartałach. Naturalnie sytuacja w Japonii jest na bieżąco monitorowana, ale Grupa przewiduje, że pierwsze półrocze powinno się okazać porównywalne pod względem przychodów z analogicznym okresem roku ubiegłego. Wszystkie te plany opierają się na założeniu, że rynek europejski pozostanie na zbliżonym poziomie, w Chinach wzrośnie o ok. 10%, w Ameryce Łacińskiej o 4% i w Rosji – o 15%.

Sektor samochodowy
Jak wspominaliśmy, przychody sektora samochodowego PSA Peugeot Citroën wzrosły o 6% w stosunku do pierwszego kwartału ub.r. Ich bieżąca wartość sięgnęła poziomu 11.262 milionów euro, co było skutkiem wzrostu światowej sprzedaży Grupy o 0,8% do poziomu 921.400 sztuk. Pod koniec marca sprzedaż nieco zwolniła, co było skutkiem zaburzenia dostaw podzespołów elektronicznych wytwarzanych przez japońskich kooperantów.
Przychody wzrosły także dzięki poszerzeniu gamy produktów, wprowadzenia nowych modeli, większego zaangażowania na nowych, dynamicznych rynkach itp.

Wyniki w regionach
W Europie (EU, EFTA i Chorwacja) globalna sprzedaż spadła minimalnie, o 0,9%. PSA straciło więcej, choć zyskało na niektórych rynkach. W Niemczech, gdzie rynek odbił się nieco po słabych wynikach ubiegłorocznych będących skutkiem wygaszenia programu premiowania złomowania starych samochodów, wciąż o dodatniej dynamice trudno jednak mówić. Podobnie we Francji – stopniowe wygaszanie analogicznego programu skutkowało brakiem dodatniej dynamiki sprzedaży nowych aut, ale za to bez dramatycznych spadków.
Rynki hiszpański i włoski wciąż dotyka pogłębiająca się recesja.
Z kolei w krajach Europy Środkowo-Wschodniej dynamika była dodatnia, w efekcie czego Grupa zanotowała wzrost popytu o 5,8%.
W efekcie po dwóch latach dynamicznego wzrostu udział Grupy w rynku europejskim wyniósł 14,1% w pierwszym kwartale br. We Francji osiągnął 34,2% (+0,9 p.p.), we Włoszech 9,5% (-2 p.p.), w Hiszpanii 17,3% (-1,8 p.p.), w Niemczech 5,1% (-0,8 p.p.). W Wielkiej Brytanii praktycznie nie odnotowano zmian udziału w rynku, za to w Europie Środkowo-Wschodniej wzrósł on z 9,4% do 10,3%. Po dwóch słabych latach (2008-2009) nastąpiło ożywienie w roku ubiegłym, a pierwszy kwartał br. jest lepszy od analogicznego okresu przed rokiem o 10,0%!
W Rosji popyt w pierwszym kwartale wzrósł aż o 77% w stosunku do trzech pierwszych miesięcy roku ubiegłego. Liczba rejestracji samochodów PSA Peugeot Citroën wzrosła w tym okresie o 95% zapewniając udział w rynku na poziomie 2,8% (+0,1 p.p.). Grupa zamierza intensyfikować rozwój głównie poprzez produkowane na miejscu modele (C4, C-Crosser, 308, 4007).
Ameryka Łacińska dla PSA, to głównie dwa dynamicznie rozwijające się kraje. W Brazylii sprzedaż wzrosła o 3,3%, a w Argentynie aż o 28%. Udział koncernu w tamtejszym rynku wzrósł z 5,3% w pierwszym kwartale ub.r. do 6% obecnie.
Na dynamicznym rynku chińskim popyt na samochody wzrasta z każdym dniem. Również zainteresowanie produktami PSA wzrasta – sprzedaż zwiększyła się o 15,1%, ale udział w rynku nie wzrósł pozostając na poziomie 3,1%. Nieznacznie zmalała za to sprzedaż jednostek do montażu CKD – ze 111.200 w I kwartale ub.r. do 107.300 obecnie.

Ofensywa
Obserwując zwiększone zainteresowanie produktami oryginalnymi, PSA Peugeot Citroën kontynuuje ofensywę aut dla wymagających klientów. Znakomicie przyjęte RCZ i DS3 w tym roku doczekały się następców w postaci DS4 oraz świeżutko zaprezentowanego DS5, który do sprzedaży trafić powinien pod koniec roku. Znakomicie został też przyjęty Peugeot 508, którego test zamieścimy na naszych łamach już za kilka dni.
W rok po wprowadzeniu na rynek Citroën DS3 kontynuuje swój triumfalny pochód – w I kwartale br. sprzedano 19.700 sztuk tego modelu.
Z kolei Peugeot RCZ jest liderem w swoim segmencie od połowy ubiegłego roku – od stycznia do marca 2011 sprzedano kolejnych 5.000 egzemplarzy.
Obecny na rynku od dwóch lat Peugeot 3008 znalazł w I kwartale br. 36.400 nabywców.
Peugeot 508 aktualnie wprowadzany na rynek przekroczył zakładane cele sprzedaży – już 21.000 osób może się cieszyć z jazdy tym modelem.
Samochody segmentów C i D stanowiły w pierwszych miesiącach 2011 roku 41% sprzedaży koncernu, w stosunku do 39% w analogicznym okresie roku ubiegłego. Spadł natomiast – z 44% do 41% – udział w sprzedaży aut z segmentów A i B. Mimo to Grupa wciąż jest ważnym graczem na tym rynku – tylko Peugeotów 107, 206+ i 207 sprzedano w I kwartale 236.600 sztuk. Znakomicie sprzedaje się też Nowy Citroën C3 – w ciągu trzech miesięcy nabywców znalazło 60.000 tych samochodów.
W klasie średniej niższej świetnie sprzedaje się Nowy Citroën C4 (75.200 sztuk) oraz odświeżony i zaprezentowany w tej formie podczas Salonu Samochodowego w Genewie Peugeot 308 (50.300 sztuk). Sukces potwierdzają kompaktowe minivany, na które decyduje się wciąż bardzo wielu klientów (34.000 na Citroëna C4 Picasso i 20.000 na Peugeota 5008).

Faurecia
Na skutek znaczącego ożywienia rynku należąca do PSA Faurecia umocniła się na rynku osiągając w I kwartale br. 3.963 miliony euro przychodów. Oznacza to przeszło 15-procentowy wzrost w stosunku do takiego samego okresu roku 2010. Co ważne – we wszystkich głównych obszarach działalności firma odnotowała wzrost przychodów – siedzenia samochodowe o 11,8%, systemy wewnętrzne o 15,8%, technologii kontroli emisji spalin o 27% i w produkcji elementów zewnętrznych aż o 77%

Gefco
Przychody Gefco w I kwartale br. sięgnęły poziomu 977 milionów euro. Ogłoszone 5. kwietnia plany przejęcia 70% udziałów we włoskiej Gruppo Mercurio pozwoli na dalszą dywersyfikację klientów i ekspansję na rynku globalnym.

Banque PSA Finance
Dochody tej instytucji finansowej po trzech pierwszych miesiącach 2011 roku wyniosły 470 milionów euro. Wartość portfela kredytowego wzrosła 0 3,% do poziomu 23,9 miliarda euro, a ilość nowych umów o 227.000 (+4,1%).

 

przychody w milionach euro Q1 2011 Q1 2010 zmiana
przemysł samochodowy 11.262 10.619 +6,0%
Faurecio 3.936 3.202 +23,7%
Gefco 977 842 +16,1%
Banque PSA Finance 470 457 +2,8%
pozostałe (1.258) (1.135)
PSA Peugeot Citroën 15.414 13.986 +10,2%

 

 

Światowa sprzedaż samochodów PSA

 

w tysiącach sztuk Q1 2010 Q1 2011 zmiana
Europa Peugeot 324.300 305.200 -5,9%
Citroën 285.300 270.300 -5,3%
PSA 609.600 575.400 -5,6%
Rosja Peugeot 5.600 9.600 +72,1%
Citroën 2.400 6.000 +146,6%
PSA 8.000 15.600 +94,6%
Ameryka Łacińska Peugeot 35.100 39.900 +14,0%
Citroën 24.900 29.700 +19,0%
PSA 60.000 69.600 +16,1%
Chiny Peugeot 31.300 43.000 +37,4%
Citroën 57.800 59.600 +3,1%
PSA 89.100 102.600 +15,1%
reszta świata Peugeot 24.400 34.200 +40,2%
Citroën 11.700 16.600 +41,9%
PSA 36.100 50.800 +40,7%
łącznie gotowych samochodów Peugeot 420.700 431.900 +2,7%
Citroën 382.100 382.200 0%
PSA 802.800 814.100 +1,4%
jednostki CKD Peugeot 107.400 107.300 0%
Citroën 3.800 0
PSA 111.200 107.300 -3,5%
łącznie samochody gotowe i jednostki do montażu Peugeot 528.100 539.200 +2,1%
Citroën 385.900 382.200 -1,0%
PSA  914.000 921.400 +0,8%

 

 

Na podstawie informacji PSA Peugeot Citroën
KG

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 10720620730083085008508C3PeugeotWszystkie
Udostepnij2Tweet2Udostepnij
Poprzedni

Sukces Peugeota w rankingu ADAC

Następny

Wysoki wzrost obrotów o 15% i rekordowa sprzedaż Grupy Renault w pierwszym kwartale 2011

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Wysoki wzrost obrotów o 15% i rekordowa sprzedaż Grupy Renault w pierwszym kwartale 2011

Nowy konfigurator 3D

Nowy rekord Peugeota EX1

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Michal - Dacia zawiesza produkcję w swojej fabryce. Jak długo potrwa przerwa?
  • Dudek - Stellantis ostrzega przed załamaniem się rynku samochodowego, jeśli auta elektryczne nie będą tańsze
  • Kasia - Dacia zawiesza produkcję w swojej fabryce. Jak długo potrwa przerwa?
  • piotr - Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora
  • Kasia - Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora
  • Łukasz - Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora
  • Slawo - Dacia w czołówce najlepiej sprzedających się samochodów. Jogger i Spring idą jak świeże bułeczki
  • Piotr001 - Dacia w czołówce najlepiej sprzedających się samochodów. Jogger i Spring idą jak świeże bułeczki
  • Piotr001 - Peugeot o 408: „na razie nie mamy żadnej konkurencji”
  • Slawo - Stellantis ostrzega przed załamaniem się rynku samochodowego, jeśli auta elektryczne nie będą tańsze


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Cztery nowe nominacje w zarządzie Alpine
  • Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora
  • Miłośnicy Francuzów zjechali do Osady Puszczańskiej. Rozpoczyna się zlot marek Citroën, Peugeot i Renault
  • Kartka z kalendarza: Peugeot 601 – mija 85 lat od prezentacji modelu
  • Polski rynek nowych aut po pierwszym półroczu 2022 roku
  • Nowe władze Stowarzyszenia Koncesjonerów Citroëna w Polsce oraz Stowarzyszenia Dealerów Samochodowych Marki Peugeot
  • Peugeot – wiodąca marka w czerwcu 2022 roku na rynku hybryd plug-in w Hiszpanii
  • DS 4 z dwoma nagrodami od profesjonalistów
  • Peugeot 408 się spodobał! Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 26/2022
  • Citroën ë-C4 i C3 Aircross w wersji specjalnej – zamówisz tylko on-line! Tylko 50 szt.


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
1
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.