Citroën – sprawdź ofertę
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia motoryzacji
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Kontakt
    • Redakcja
    • REKLAMA
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Dolby Atmos w motoryzacji. Stellantis tworzy referencyjne laboratorium dźwiękowe z Genelec

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2024-09-08
w Wiadomości, Stellantis
Czas czytania 3 minut
83
A A
2
stellantis genelec Wiadomości

Dobry dźwięk w samochodzie to podstawa dla bardzo wielu kierowców. Nic więc dziwnego, że Stellantis, gigant branży motoryzacyjnej, ogłosił otwarcie swojego najnowszego laboratorium dźwięku immersyjnego Dolby Atmos 9.1.6, które zostało wyposażone w zaawansowane monitory Genelec Smart Active. To unikalne w Indiach laboratorium jest pierwszym tego typu stworzonym przez producenta oryginalnego wyposażenia i stanowi kluczowy element strategii audio Stellantis.

Laboratorium to, zorientowane na referencje dźwiękowe, produkcję oraz kontrolę jakości, odegra kluczową rolę w inicjatywie Stellantis mającej na celu zdefiniowanie unikalnych strategii audio dla pojazdów. Nowo powstałe laboratorium pomoże w tworzeniu ścieżek rozwoju dla poszczególnych marek koncernu, wewnętrznym rozwijaniu zdolności badawczo-rozwojowych w zakresie akustyki.

Peugeot 408 – reklama

„Dźwięk odgrywa kluczową rolę w zadowoleniu i przyjemności naszych klientów z jazdy, a także w sygnalizowaniu ważnych funkcji i sytuacji na drodze. Nowe laboratorium jest dowodem naszego zaangażowania w oferowanie najlepszej klasy akustyki samochodowej i pokazuje, jak ważną rolę odgrywają Indie w globalnej strategii Stellantis.” – powiedział Yves Bonnefont, dyrektor ds. oprogramowania w Stellantis.

Przyszłość systemów audio w samochodach

Na czele projektu stoi Akshay Khanna, dyrektor i lider przestrzeni w Dziale Inżynierii Akustycznej, który wyjaśnia cel stworzenia laboratorium: „Laboratorium powstało, aby pomóc nam w opracowaniu własnego, unikalnego sygnatury dźwiękowej dla naszych samochodów. Docelowo wspiera to nasze programy, umożliwiając wprowadzanie funkcji przez systemy Over the Air (OTA) oraz skrócenie czasu wprowadzania nowych rozwiązań na rynek.”

Zobacz: testy nowych i używanych samochodów. Pomiary, opinie, spalanie

Warto przeczytać!

olivier gregoire wuhan Wiadomości

Olivier Gregoire w Wuhan: wiceprezes Stellantis odwiedza jedną z kluczowych fabryk koncernu w Chinach

2025-11-13
Fiat wprowadza limitowana edycje 600 Hybrid Nero Cinema 1 Wiadomości

Fiat wprowadza limitowaną edycję „600 Hybrid Nero Cinema”

2025-11-12

Stellantis rozpoczyna eksport modelu Rampage do Europy. Pick-up rusza na podbój nowych rynków

2025-11-12

Luca Napolitano mianowany szefem sprzedaży i serwisu Stellantis &You

2025-11-12

Laboratorium zostało zaprojektowane w oparciu o najnowsze technologie, co pozwala na precyzyjną kontrolę nad czasem pogłosu: 0,5 sekundy dla niskich częstotliwości oraz liniowe 0,2 sekundy dla średnich i wysokich częstotliwości. Pomieszczenie spełnia również rygorystyczne normy akustyczne IEC i Dolby, uzyskując 100% wyniki w kilku kluczowych kryteriach oraz wartość Kryterium Hałasu (NC) poniżej 20.

Zaawansowana inżynieria akustyczna

Akustyka pomieszczenia została zoptymalizowana za pomocą zaawansowanych symulacji komputerowych, takich jak analiza elementów skończonych (FEA), metoda elementów brzegowych (BEM) oraz technika raytracingu. Te narzędzia pozwoliły osiągnąć idealną odpowiedź czasową, niezbędną do pełnego oddania emocjonalnego potencjału nagrań immersyjnych. Laboratorium ustanawia także nowe standardy w zakresie izolacji powietrznej i strukturalnej, osiągając wynik 68 w klasie transmisji dźwięku (STC).

Cały projekt został zrealizowany w zaledwie 53 dni, co stanowi imponujące tempo dzięki optymalnemu wykorzystaniu materiałów. To wszystko zaowocowało stworzeniem przestrzeni, która prezentuje postęp w dziedzinie rozwiązań akustycznych dla branży motoryzacyjnej i mobilności.

Współpraca z Genelec

System audio w laboratorium opiera się w całości na monitorach Genelec Smart Active, w tym modelach 8361 w pozycjach L-C-R, 8351 obsługujących kanały surround oraz wysokościowe, oraz subwooferze 7382 odpowiedzialnym za niskie częstotliwości. Interfejs AES/EBU 9301 zapewnia wielokanałową łączność cyfrową, integrując subwoofer 7382 z systemem immersyjnym. Precyzyjna kalibracja odpowiedzi częstotliwościowej, poziomu odtwarzania oraz opóźnienia odległości została osiągnięta dzięki oprogramowaniu GLM. Lokalny partner Genelec, firma Sound Team, dostarczył system oraz zapewnił wsparcie zarówno przed, jak i po sprzedaży.

źródło: Stellantis / Genelec / własne


google news Wiadomości
google preferowane Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

stellantis genelec Wiadomości
0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: Stellantis
Udostepnij30Tweet19Udostepnij5
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości - gdy zacząłem chodzić fascynowały mnie koła samochodów. Citroën, Peugeot i Renault zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • bigster dacia pgd Wiadomości

    To najdroższa Dacia Bigster oferowana od ręki w Polsce, ale nadal tańsza niż podstawowa Toyota RAV4

    5119 udostępnienia
    Udostepnij 2048 Tweet 1280
  • 2.0 HDi – prawdopodobnie najlepszy silnik świata wciąż godny uwagi

    23683 udostępnienia
    Udostepnij 9473 Tweet 5921
  • Nowa Dacia Bigster królową oszczędności wg ADAC. Jest lepsza niż Skoda Octavia

    1274 udostępnienia
    Udostepnij 510 Tweet 319
  • Polski promocyjny cennik nowych samochodów Dacia – listopad 2025.

    8723 udostępnienia
    Udostepnij 3489 Tweet 2181

Testy samochodów

IMG 1886 Wiadomości
Testy

Renault Megane GrandCoupe 1.2 130 KM TCe – limuzyna w wersji mini. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Małgorzata Kozikowska
2017-12-22
012. Renault Kadjar dCi 150 4×4 Wiadomości
Testy

Test: Renault Kadjar 1.7 dCi 150 KM 4×4 – diesel z napędem na wszystkie koła. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2021-06-24
Renault Trafic Wavecamper 2.0 dCi 170 EDC - przód
Testy

Test: Renault Trafic Wavecamper 2.0 dCi 170 KM EDC – czy wyjazd kamperem jesienią lub zimą to dobry pomysł? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2021-12-04
citroen c4 130 km 2022 1 3 scaled Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C4 1.2 PureTech 130 KM: praktyczny test. Toyota C-HR, Kia Ceed i Volkswagen Golf mogą się schować! Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2022-02-20
Clipboard01 1 Wiadomości
Renault

Test i porównanie: Peugeot 3008 kontra Renault Kadjar. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2019-07-03

Najnowsze komentarze

  • Anonim - Silnik 1.2 PureTech: jest nowa procedura naprawcza zwiększonego zużycia oleju
  • Inny Anonimowy - Fiat wprowadza limitowaną edycję „600 Hybrid Nero Cinema”
  • Mayor - Nie pójdziesz do więzienia za samo przekroczenie prędkości
  • Anonim - Ile kosztuje najtańsza nowa Dacia z automatem?
  • Jan - Polska – rejestracje nowych aut w październiku 2025 r.
  • Paweł - Fiat wprowadza limitowaną edycję „600 Hybrid Nero Cinema”
  • Roman - Nowy Alpine A390 wchodzi na rynek. Cena ujawniona

Zobacz też

7 miesięcy czeka na naprawę radia w swoim Sandero. Protest przed salonem Dacii

Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 27/2015

Czy Fiat Grande Panda doczeka się rasowej wersji od Abarth?

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
2
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz