-
Na półmetku ADAC Opel Electric Rally Cup „powered by GSe” prowadzi Pröglhöf
-
Austriak odniósł trzecie zwycięstwo w tym sezonie, walcząc u siebie w Rallye Weiz
-
Doskonały występ motocyklowego asa Matthiasa Walknera, debiutującego w Corsa Rally Electric
W ten weekend Luca Pröglhöf świętował swoje trzecie zwycięstwo w tegorocznym ADAC Opel Electric Rally Cup „powered by GSe”. Nawet silna burza, która w piątkowe popołudnie uderzyła w park serwisowy Weiz Rally, uszkodziła namioty zespołu i spowodowała przerwanie całego rajdu aż do następnego ranka, nie była w stanie go powstrzymać. Wraz ze swoją pilotką Christiną „Diną” Ettel, 24-letni Austriak dał fenomenalny występ w rajdzie „u siebie”, był najszybszy w 10 z 11 odcinków specjalnych i na mecie w sobotę wieczorem uzyskał przewagę 2:11 minuty nad wiceliderami – Francuzami Anthonym Rottem i Hervé Faucherem. Trzecie miejsce zajął hiszpański duet Alex Español Jove i Patricia Sáiz Ruiloba.
„Misja zakończona” – cieszył się Pröglhöf, który na półmetku sezonu powiększył swoją przewagę w klasyfikacji generalnej do 31 punktów. – „Przygotowaliśmy się w najlepszy możliwy sposób, przestudiowaliśmy wiele onboardów z zeszłego roku i zrobiliśmy bardzo dobre notatki. Szybko weszliśmy w rytm i byliśmy w stanie narzucić szybkie tempo bez konieczności podejmowania zbyt dużego ryzyka”.
Na dziewiątym odcinku specjalnym Austriak ustanowił nawet dziesiąty najszybszy czas w klasyfikacji generalnej swoim Oplem Corsą Rally Electric, który może pochwalić się mocą 100 kW (136 KM) i 260 Nm momentu obrotowego; Pröglhöf/Ettel zostawili w tyle kilka samochodów z napędem na wszystkie koła, które były dwa razy mocniejsze. „Poszło doskonale!” – śmiał się Pröglhöf. – „Opel Corsa Rally Electric spisuje się fantastycznie, a po trzech latach ufam sobie i samochodowi na tyle, że mogę na tych odcinkach dać z siebie wszystko. To znowu była świetna zabawa”.
Rott również był zadowolony ze swojego występu, ale Alzatczyk chce więcej: „Po tym, jak w zeszłym roku nie poszło nam najlepiej, przygotowaliśmy się do Rallye Weiz bardzo dobrze. Wiele skorzystałem z doświadczenia Hervé. Mieliśmy dobre wyczucie zmieniających się warunków przyczepności i czuliśmy się komfortowo w samochodzie. Mam nadzieję, że teraz w Stemwede pójdzie nam trochę lepiej i będziemy mogli wywrzeć większą presję na naszym koledze Luce”. Zdobyte podium pozwoliło Sito Español awansować na trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej: „To był trudny rajd, pierwszego dnia zmagaliśmy się ze znalezieniem rytmu. Gratulacje dla Luki, był tutaj bezkonkurencyjny. Ale ogólnie jestem zadowolony z mojego występu”.
Tym razem najszybszą kobietą była Belgijka, Lyssia Baudet, z Francuzką Leą Sam-Caw-Frève na fotelu pilota. Baudet, wspierana przez belgijskie stowarzyszenie motoryzacyjne RACB, zajęła czwarte miejsce, wyprzedzając sponsorowanych przez FFSA francuskich kierowców Emmę Chalvin/Emy Ailloud-Perraud, które tym samym utrzymały czwarte miejsce w klasyfikacji. „Pierwszy rajd z Leą wypadł naprawdę dobrze” – powiedziała z zadowoleniem Lyssia Baudet. – „Rajd był bardzo trudny ze względu na ciągle zmieniające się warunki przyczepności, ale byłyśmy coraz lepsze. Czwarte miejsce to świetny wynik, ale nie będę w pełni szczęśliwa, dopóki nie awansujemy”.
Jakie samochody aktualnie oferuje w Polsce Opel?
Austriak Matthias Walkner również zaliczył świetny występ. Zwycięzca klasyfikacji motocyklowej Rajdu Dakar 2018 zaprezentował się znakomicie wraz z pilotem Thomasem Haiderem w swoim drugim rajdzie samochodowym i był bardzo szybki jako kierowca rajdowy. „Muszę przyznać, że jednomarkowy rajdowy puchar samochodów elektryczny bardzo dobrze się sprawdza” – powiedział Walkner. – „Czuliśmy się jak w domu i świetnie się bawiliśmy. Byłem mile zaskoczony tym, jak dobrze wyważona jest Corsa Rally Electric. Z każdym kilometrem coraz lepiej radziliśmy sobie z samochodem i nabieraliśmy coraz większej pewności siebie. Z niecierpliwością czekam na więcej!”.
Dziennikarz Reiner Kuhn i pilotka Ilka Minor również dobrze poradzili sobie w swoim pierwszym starcie za kierownicą Corsy Rally Electric – poza lekkim otarciem o mur na pierwszym odcinku specjalnym. „Potem było już trochę łatwiej” – powiedział z uśmiechem ekspert rajdowy. – „Kiedy przyzwyczaiłem się do samochodu i nabrałem pewności siebie, wyścig sprawił mi dużą frajdę. Osiągnąłem swój cel i bezpiecznie doprowadziłem samochód do mety”.
Piąta runda ADAC Opel Electric Rally Cup “powered by GSe” odbędzie się 9 i 10 sierpnia br. w ramach ADAC Rallye Stemweder Berg wokół Lubeki.
Tabela ADAC Opel Electric Rally Cup „powered by GSe” po 4 z 8 rund:
1. Pröglhöf – 130 punktów
2. Rott – 99 punktów
3. Español – 74 punkty
4. Chalvin – 68 punktów
5. Hangodi – 64 punkty
6. Baudet – 48 punktów
7. Lemke – 42 punkty
8. Pottier – 38 punktów
9. Melse i Wittenbeck – po 37 punktów każdy
11. Kamermans – 16 punktów
12. Bayer – 14 punktów.
źródło: Stellantis Polska
Najnowsze komentarze