W ramach realizacji planu Push to Pass, w tym zamiaru sprzedaży miliona samochodów w roku 2018 w Chinach i Azji południowo-wschodniej, spółka Dongfeng Peugeot Citroën Automobile (DPCA) uruchomiła wczoraj, 7. września 2016 roku, nową fabrykę w Państwie Środka zlokalizowaną w Chengdu.
W uroczystości wzięli udział m.in. Carlos Tavares, prezes PSA Group, Zhu Yanfeng, prezes Dongfeng Motor Corporation, Denis Martin, wiceprezes PSA Group odpowiedzialny za obszar Chin i krajów ASEAN, Liu Weidong, COO Dongfeng Motor Corporation, Su Weibin, dyrektor generalny spółki DPCA, Jean Christophe Marchal, wiceprezes DPCA, a także przedstawiciele władz lokalnych – prowincji Syczuan oraz władz miejskich Chengdu.
Czwarty zakład produkcyjny spółki DPCA wytwarzał będzie samochody oparte o modularną platformę EMP2, głównie SUV-y. Jeszcze w listopadzie bieżącego roku ruszy produkcja Peugeota 4008.
A dlaczego SUV-y? W Chinach jest to najdynamiczniej rozwijający się segment rynku motoryzacyjnego. W roku 2015 sprzedaż SUV-ów w Państwie Środka wzrosła o 53%. Tylko w pierwszym półroczu roku bieżącego wzrost w tym segmencie wyniósł 44%. Obecnie 38,8% samochodów sprzedawanych w Chinach, to SUV-y.
Jednocześnie rynek chiński wciąż ma ogromny potencjał. Na 1.000 mieszkańców przypada tu wciąż tylko 75 samochodów. A że kraj dynamicznie się rozwija i ludzie się bogacą, więc i rynek samochodowy na pewno będzie rósł. SUV-u zaś wybierają w dużej mierze ludzie młodzi i aktywni, rekrutujący się nierzadko z młodej, ale prężnej klasy średniej. Dziś szacuje się jej liczebność na 110 milionów Chińczyków (dane na koniec 2015 roku), ale prognozy mówią o podwojeniu się tej wielkości w roku 2022. I wiele z tych osób do tego czasu na pewno kupi SUV-a.
Nowa fabryka spółki DPCA powstała – w oparciu o najlepsze praktyki partnerów tego joint venture, Grupy PSA i Dongfeng Motor (DFM) – w ciągu zaledwie dwóch lat. To obiekt światowej klasy nie tylko spełniający najwyższe standardy, ale i ekologiczny. Oczywiście stosowane tu jest elastyczny system produkcji umożliwiający ścisłą współpracę z dostawcami.
Grupa PSA jest mocno zaangażowana na chińskim rynku. Oprócz fabryki spółki joint venture CAPSA produkującej samochody marki DS, inna spółka Grupy PSA, DPCA, ma cztery zakłady produkcyjne. Trzy działają w Wuhan, w prowincji Hubei, a czwarty, ten właśnie uruchomiony, w Chengdu w prowincji Syczuan.
PSA wraz z partnerem Dongfeng Motor intensywnie pracuje nad realizacją planu mającego przynieść znaczące efekty ekonomiczne. Trzy jego filary, to:
– znaczące zwiększenie zadowolenia klientów z produktów i usług, na tyle, by znaleźć się w czołowej trójce w tej branży w roku 2018 i czołową lokatę w roku 2020;
– generowanie przychodów przekraczających 100 miliardów yuanów w roku 2020;
– osiągnięcie trwałego wzrostu opartego o wzrost wydajności o 30% w roku 2020.
„Ten nowy zakład w Chengdu pozwoli nam na rozszerzenie gamy modelowej w szybko rozwijającym się segmencie SUV-ów i zaspokoić potrzeby naszych chińskich klientów. Ta fabryka stanowi ważny krok w realizacji naszego planu Push to Pass, a przypomnę, że naszym celem jest wprowadzenie na chiński rynek 20 nowych modeli do roku 2021 i sprzedaż miliona aut w roku 2018” – powiedział podczas uroczystości otwarcia zakładu Carlos Tavares.
Roczna zdolność produkcyjna fabryki w Chengdu wynosi 300.000 samochodów.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia i grafiki: PSA
Najnowsze komentarze