Doroczne spotkanie akcjonariuszy grupy PSA poruszyło ważne obecnie tematy – takie jak wpływ ekologii na przyszłość produkcji samochodów, kierunki rozwoju produkcji. Nie obyło się bez emocji – związanych bezpośrednio z planowanym zamknięciem fabryki w Ryton.
Zobacz: wiadomości na temat aut marki Citroën. Codziennie nowe, ciekawe, aktualne
Na spotkaniu poruszony został problem wymagań dotyczących ochrony środowiska w związku z nowymi europejskimi regulacjami, a co za tym idzie, wyższymi kosztami budowy samochodów. By dostosować produkcję do nowych wymagań i norm – trzeba będzie ponownie zainwestować. Koszty są też związane z badaniami i rozwojem nowych technologii związanych z produkcją bardziej ekologicznych samochodów. Zmienia się rynek i zmieniają się wymogi dot. ochrony środowiska – i ma to widoczny wpływ równiez na motoryzację i koszty produkcji.
Zobacz: testy samochodów marki Citroën. Opinie, pomiary, spalanie
Omówiona została sytuacja firmy w Chinach i przedstawiono kierunki rozwoju na najbliższe pół roku. Grupa PSA poważnie traktuje swoje zaangażowanie na rynku w Państwie Środka. Jest to możliwość rozwoju i pozyskania nowych konsumentów.
Ponadto akcjonariusze zaakceptowali rezolucję rekomendowaną przez zarząd, która mówi o:
- płatności dywidendy, w wysokości 1,35 euro za akcję, 31 maja,
- powtórnym powołaniu do Rady Nadzorczej spółki Ernesta-Antoine Seillière orazJosepha F. Toota
- powołaniu do Rady Nadzorczej Jeana-Louisa Silvanta.
Zaakceptowano nowy program skupu 23 milionów akcji, po 65 euro za akcję.
Spotkanie akcjonariuszy było równiez okazją do wyrażenia swojego sprzeciwu przez pracowników fabryki w Ryton.
Przed siedzibą, gdzie miało miejsce zebranie, protestowali robotnicy z fabryki w Ryton w Anglii. W fabryce jest produkowany Peugeot 206. Produkcja w zakładzie jest prowadzona już kilka dekad. Ma długą tradycję i historię. Dla okolicznych mieszkańców fabryka stanowi miejsce zatrudnienia i źródło utrzymania. Ponad to jest ważnym trybikiem w lokalnej gospodarce. Gdy zostanie zlikwidowana niewątpliwie odbije się to również na pozostałych branżach. Wszystkie te czynniki powodują rosnącą frustrację pracowników. Podczas spotkania akcjonariuszy doszło do szarpaniny z ochroniarzami. Protestujący próbowali wpłynąć na akcjonariuszy, aby Ci zmienili decyzję o zamknięciu fabryki. To co jest przyczyną radości na Słowacji, jest niestety przyczyną smutku w Anglii.
Zobacz: promocje i wyprzedaże Citroëna w Polsce
Najnowsze komentarze