Pierwszy etap stał pod znakiem niezwykle zaciętej walki, którą podziwiały na trasie niezliczone tłumy kibiców. Przed rajdem trudno było wskazać zdecydowanego faworyta, ale nie ulegało wątpliwości, że kierowcy Citroënów Xsara WRC będą liczyć się w walce o zwycięstwo.
I tak też się stało. Szybko okazało się, że świeżo upieczony mistrz świata Sebastien Loeb jest wciąż w doskonałej formie. Tylko François Duval i Markko Märtin, którzy doskonale spisywali się na Korsyce, próbowali dotrzymać mu kroku. Już na pierwszym odcinku specjalnym piątkowego poranka Loeb uzyskał drugi czas z minimalną stratą do François Duvala. Na drugiej próbie był już najszybszy i objął prowadzenie w rajdzie. “Odniosłem wrażenie, że na dwóch pierwszych OS-ach wszystko przychodziło mu z dziecinną łatwością” skomentował potem szef
Citroën Sport, Guy Fréquelin.
Na OS 3 kierowcy napotkali deszcz, który sprawił, że nawierzchnia była miejscami bardzo śliska. “Sébastien nie zmienił ustawień dyferencjałów” powiedział Guy Frequelin. “Przez to zakręciliśmy się w jednym z nawrotów” dodał Daniel Elena. “Seb pociągnął za ręczny, jak należało, ale było naprawdę ślisko. Zgasł silnik i straciliśmy sporo czasu i prowadzenie.”
Po południu kierowców czekał powtórny przejazd 3 OS-ów pokonywanych rano. Pogoda była niepewna. Dlatego kierowcy Citroëna zdecydowali się na miękkie ogumienie, a Carlos poszedł jeszcze dalej i poprosił mechaników o nieco bardziej miękkie zawieszenie. Okazało się, że na 3 odcinkach pogoda była zmienna. Słońce miejscami szybko wysuszyło drogę. Pomimo to, Sébastien jechał wciąż bardzo szybko i odzyskał prowadzenie.
“To był udany dzień” powiedział francuski kierowca na mecie etapu. “Walka była niezwykle zacięta. Wolałbym, aby jutro było sucho albo chociaż, by pogoda była niezmienna. Tak czy tak, będę bronił pozycji lidera.”
“Pierwszy etap był dla nas raczej trudny” powiedział Carlos Sainz. “Na pierwszych 2 OS-ach samochód był trochę podsterowny i dlatego nie mogłem pojechać na 100 %. Co ciekawe, nie przeszkadzało mi to na OS3, gdzie było ślisko. Na drugą część etapu trochę za miękko ustawiłem zawieszenie. Droga wyschła szybciej, niż oczekiwaliśmy…”
Sebastien na prowadzeniu po pierwszym etapie, Carlos na dobrym czwartym miejscu – to powody do satysfakcji dla zespołu Citroëna, który ma nadzieję, że po sobotnich 8 odcinkach będzie nie gorzej …
Klasyfikacja po etapie 1
1. S. Loeb/D. Elena (Citroën Xsara) 1 h 15 mn 22,2 s
2. M. Märtin/M. Park (Ford Focus) + 2 s
3. M. Grönholm/T. Rautiainen (Peugeot 307) + 27,5 s
4. C. Sainz/M. Marti (Citroën Xsara) + 46,4 s
5. P. Solberg/Ph. Mills (Subaru Impreza) + 1 mn 16,9 s
6. S. Sarrazin/P. Pivato (Subaru Impreza) + 1 mn 40 s
7. D. Solà/X. Amigo (Mitsubishi Lancer) + 1 mn 45,5 s
8. M. Hirvonen/J. Lehtinen (Subaru Impreza) + 2 mn 01,4 s
9. G. Galli/G. D’Amore (Mitsubishi Lancer) + 2 mn 19,6 s
10. T. Gardemeister/P. Lukander (Skoda Fabia) + 2 mn 27,3 s
Najnowsze komentarze