Firmy nie zdecydowały jeszcze w którym dokładnie miejscu powstanie fabryka. Najpewniejszym kandydatem wydaje się, by lokalizacja bliska już istniejącej fabryce w Wuhan, w prowincji Hubei. W nowej fabryce mają być produkowane przede wszystkim Citroeny – C5 i C6 oraz któryś z tańszych Peugeotów.
Otwarcie fabryki planowane jest na 2009 rok. Grupa PSA ogłosiła jednocześnie, że zwiększa znacznie swój eksport na rynek chiński. W tym roku trafi do Chin kilkanaście tysięcy Citroenów C5 i Peugeot 607, a do czasu uruchomienia nowej fabryki eksport z Europy ma się powiększać.
Zobacz: wiadomości na temat aut marki Citroën. Codziennie nowe, ciekawe, aktualne
Na ten moment 80% procent samochodów produkowanych w Chinach, jest wytwarzanych w przedsięwzięciach joint-venture, pomiędzy lokalnymi firmami, a producentami samochodów. Dongfeng, który współpracuje z PSA, posiada takie zakłady również z Hondą, Kia, Nissanem oraz Toyotą. Rynek azjatycki jest rynkiem z dobrymi perspektywami na przyszłość. Od 1992 roku PSA zainwestowała w Chinach ponad miliard euro. Planowana sprzedaż na ten rok wynosi 210 tysięcy samochodów. Duże nadzieje Citroen wiąże z wprowadzeniem C4 sedana, natomiast Peugeot z 206ką, która dopiero w tym roku zadebiutowała w Chinach. Na co zagłosują chińscy konsumenci, sięgając do portfeli – to się okaże.
Zobacz: testy samochodów marki Citroën. Opinie, pomiary, spalanie
Jean-Martiz Folz, prezes koncernu PSA, zapowiedział na spotkaniu zarządu Dongfeng Peugeot-Citroen Automobiles, że fabryka nie zamierza eksportować aut do Europy. To źródło, ma zasilać szerokorozumiany, lokalny rynek. Eksport będzie odbywał się, owszem, do innych krajów – ale w południowej Azji.
Zobacz: promocje i wyprzedaże Citroëna w Polsce
Najnowsze komentarze